Gå til innhold

Kastrering vs sterilisering

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bare få det ut, for nå så jeg det til og med stod på dyrebar.no. Sterilisering og kastrering er to forskjellige prosedyrer og har INGENTING med kjønn å gjøre. Det er ikke sånn at hunnkatter steriliseres og hannkatter kastreres.  Sterilisering er svært sjeldent gjort i Norge så de fleste katter er kastrerte 

Takk for meg 

Anonymkode: 50c63...7aa

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Verste er at det finnes plenty med dyrleger som konsekvent bruker sterilisering om hunner fremdeles (selv om de kastreres). Ikke rart den vanlige mannen i gata blir forvirret da. Man forventer jo faktisk at dyrlegen vet hva han snakker om 

Anonymkode: 7bebb...f58

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er forskjellen da?

Anonymkode: 4b771...661

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hva er forskjellen da?

Anonymkode: 4b771...661

Kastrering er å fjerne alt av reproduksjonsorganer. Sterilisering er å klippe over sædleder og eggleder

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringte veterinærkontoret for å bestille kastrering til min hunnkatt. Da sier neket i andre enden at hunnkatter steriliseres og hannkatter kastreres, på en belærende og nedsettende måte før noe annet ble sagt. Valgte nesten å bytte veterinærkontor på grunn av inkompetansen til sekretæren.

Katten ble kastrert.

Anonymkode: 76c8e...5ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg ringte veterinærkontoret for å bestille kastrering til min hunnkatt. Da sier neket i andre enden at hunnkatter steriliseres og hannkatter kastreres, på en belærende og nedsettende måte før noe annet ble sagt. Valgte nesten å bytte veterinærkontor på grunn av inkompetansen til sekretæren.

Katten ble kastrert.

:snurt: er det mulig

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Katten ble kastrert.

Omg.. 

Anonymkode: 7bebb...f58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...