Gå til innhold

Turnusjobbing og skoleferier

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber turnus og det er sjeldent jeg får fri når barnet har høst- vinter- eller påskeferie.

Da var det en venninne som også jobber turnus som fikk lov av skolen til å ta barnet ut skolen når hun får fri fra jobb. Vi som jobber turnus har visst rett til dette, men jeg finner ingen info om dette noen steder.

Noen som kjenner til dette og kan hjelpe meg?

Anonymkode: 93526...c10

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har jeg aldri hørt om. Jeg jobbet selv turnus i mange år, å måtte som alle andre jobbe i påsken, julen osv. Høstferie og vinterferie kan det jo være mulighet for å ta ut litt ferie eller avspaserting for å være med barna. Sommerferien veksler vel mellom sein og tidlig annenhvert år? 

Anonymkode: 79286...cc2

AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette er selvsagt ingen rett man har. Jeg jobber ikke turnus, men har ikke mulighet til å ha ferie i alle skoleferiene. Jeg har 5 uker ferie i året, 4 av disse tar på sommeren. 

Anonymkode: 1ca3e...b90

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om. Høres veldig rart ut.

Anonymkode: 22cc6...852

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det stemmer nok ikke. Det ville vært veldig vanskelig å drive skole på den måten. I noen kommuner er det mulig å søke om noen dager fri til barna, i andre kommuner får man ikke gjennomslag for fri uten for skoleferiene. 

Anonymkode: c9670...8f1

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. 

Jeg syns også det høres veldig rart ut. Ser også at dette har vært et tema i en mammagruppe på fb, hvor det var en som fikk lov til å ta barnet ut av skolen utenom de obligatoriske skoleferiene. 

Anonymkode: 93526...c10

AnonymBruker
Skrevet

Høres veldig rart ut. Og det løser vel ikke problemet egentlig, barnet må jo fortsatt ha fri den uken alle de andre har ferie, og får dermed dobbelt opp?

Anonymkode: 745a4...025

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...