Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tja, hvor starter man.. Noe informasjon er anonymisert forresten. 

Saken er den at etter flere år i samboerskap med barn, så går jeg snart på veggen. Vi har mye utfordringer, og har hatt det lenge. Gått i parterapi, pluss  at jeg selvsagt har forsøkt å prate om hvordan jeg har det. Men ting er dødt. Jeg savner nærhet, fysisk kontakt og å føle meg begjært! Mannen savner det ikke, og jeg prøver alt jeg kan. Jeg gjør så mye jeg bare klarer på hjemmebane. Jeg trener og pynter meg. Forsøker virkelig å være en god partner, men jeg er så skrekkelig ensom og selvtilliten er på bunden. 

Jeg har ikke anledning til å gå nå, av ulike årsaker jeg ikke kan nevne, for å holde meg anonym. Jeg ønsker ikke å være utro. Men jeg vurderer snart i desperasjon å spørre han om vi skal ha et åpent forhold? Problemet er at jeg vet ikke hvordan jeg kan lufte ideen uten å bli kastet på dør.. Føler dette kan bli mottatt veldig enten eller. Har noen forslag til hvordan jeg kan åpne en dialog rundt dette, på en forsiktig måte? 

Anonymkode: 7d92e...6d0

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"siden parterapi ikke fungerer, og vi har ett forskjellig behov for nærhet, hva tenker du om å ha åpnet forhold"

Anonymkode: 572a2...ed5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"siden parterapi ikke fungerer, og vi har ett forskjellig behov for nærhet, hva tenker du om å ha åpnet forhold"

Takk for forslag. Jeg er bare redd for at han skal bli sint hvis jeg er så direkte.. Og at det kanskje må hintes til i større grad, for å lufte tanken. Jeg bare vet ikke helt hvordan man gjør det på en «pen» måte. 

AnonymBruker
Skrevet

jeg vil tro en partner som ikke ser behovet for nærhet heller ikke er åpen for at noen andre skal ha dette behovet dekket. Men go for it! Et forhold som er så skakkjørt fra før kan neppe bli verre av at man tar det opp som en mulighet.. 

Anonymkode: 36f2a...07a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Siden gir såpass få detaljer er det vanskelig å gi tips.

Har dere noen i omgangskretsen deres som har snakket om åpnet forhold? Noe på TV som dere ser på som har noe med åpent forhold? Noe du kan på en måte "starte" samtalen via? 

"husker du det kari og ola snakket om sist vi var der?, at de hadde begynt med swingers? det var jo litt rart... *pause* men samtidig det hadde kanskje vært litt spennende å prøve nye partnere"

Altså, om du ikke vil si det direkte, må du ha en "knagg" å henge det på, noe som gjør det naturlig å ta med i en samtale. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, begynner du å dra inn andre i dette dødfødte forholdet så er kaoset og krisen komplett. 
Noen setter sitt personlige behov og sin integritet høyt nok å å forlate et dødt ekteskap istedenfor å bli pga økonomi og materielle verdier. 
Dette må en bruke tid på å vurdere. 
Hva betyr mest ? Å overleve som menneske eller bli  værende med sorg og savn? 

Anonymkode: e19fc...f1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss starta det med at hun fortalte om en famtasi hun hadde hatt i flere år, jeg fortalt om min, men den måtte jeg justere før hun aksepterte den.

vi klarte å gjennomføre fantasiene, og har det relativt bra i dag.

Anonymkode: 50fce...4b9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, begynner du å dra inn andre i dette dødfødte forholdet så er kaoset og krisen komplett. 
Noen setter sitt personlige behov og sin integritet høyt nok å å forlate et dødt ekteskap istedenfor å bli pga økonomi og materielle verdier. 

Her inne hyler folk: «UNGENE!! DU GÅR IKKE FRA ET OK FORHOLD FOR DIN EGEN DEL OG SEX, EGOISTISKE DRITTKJÆRRING!» Det er iallfall min erfaring. Selv er jeg 100% uenig, gå hvis du er ulykkelig, barna klarer seg fint.

Anonymkode: 934da...582

• Liker 1
Skrevet

Du vil ikke nevne grunnene til at du ikke har anledning til å gå nå, men det er jo VELDIG viktig i denne sammenheng, dersom han kanskje "kaster deg på dør" når du foreslår dette, for da blir det jo et brudd uansett. Så med mindre det er greit med brudd men kun dersom han initierer bruddet (og det høres jo veldig rart ut), så har du egentlig ikke råd til å spørre om åpent forhold heller. Du kan jo hinte litt og teste vannet, men om mannen ikke har noe stort ønske om intimitet/sex, så er vel sannsynligheten liten for at han ønsker det med enn annen person.

Og så må du huske at det er MYE vanskeligere for menn enn for kvinner å få dates/sex dersom de lever i et åpent forhold, så dersom han går med på dette risikerer du uansett at han blir så bitter fordi du er attraktiv og han ikke får noen napp, at forholdet tar slutt. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Her inne hyler folk: «UNGENE!! DU GÅR IKKE FRA ET OK FORHOLD FOR DIN EGEN DEL OG SEX, EGOISTISKE DRITTKJÆRRING!» Det er iallfall min erfaring. Selv er jeg 100% uenig, gå hvis du er ulykkelig, barna klarer seg fint.

Anonymkode: 934da...582

Enig med du! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

jeg vil tro en partner som ikke ser behovet for nærhet heller ikke er åpen for at noen andre skal ha dette behovet dekket. Men go for it! Et forhold som er så skakkjørt fra før kan neppe bli verre av at man tar det opp som en mulighet.. 

Anonymkode: 36f2a...07a

Er temmelig skakkjørt ja.. Men muligheten for at han blir så sint at han hiver meg ut er jo tilstede. Og det har jeg ikke anledning til for øyeblikket heller. Hvis ikke hadde jeg bare gått selv egentlig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ikke alle har økonomi til å være alene med barn i dagens samfunn. Men jobber med saken. Ts

AnonymBruker
Skrevet
Veggdyret skrev (9 minutter siden):

Du vil ikke nevne grunnene til at du ikke har anledning til å gå nå, men det er jo VELDIG viktig i denne sammenheng, dersom han kanskje "kaster deg på dør" når du foreslår dette, for da blir det jo et brudd uansett. Så med mindre det er greit med brudd men kun dersom han initierer bruddet (og det høres jo veldig rart ut), så har du egentlig ikke råd til å spørre om åpent forhold heller. Du kan jo hinte litt og teste vannet, men om mannen ikke har noe stort ønske om intimitet/sex, så er vel sannsynligheten liten for at han ønsker det med enn annen person.

Og så må du huske at det er MYE vanskeligere for menn enn for kvinner å få dates/sex dersom de lever i et åpent forhold, så dersom han går med på dette risikerer du uansett at han blir så bitter fordi du er attraktiv og han ikke får noen napp, at forholdet tar slutt. 

Du har mye rett i det du skriver. Både med at jeg ikke har råd til å bli kastet ut, og at det derfor må mer «luftes». Det er grunnet økonomi. 

Og jeg er i utgangspunktet mer attraktiv enn han, pluss at jeg i tillegg er kvinne. Så det er også stor sannsynlighet for at han kan bli mer bitter ja. Du har rett. 
ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...