AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #1 Skrevet 26. april 2023 Dette er helt rått, og man kan jo bli rørt av mindre! Her snakker vi Girl Power! Helt sinnsykt å se at kvinner utgjør 60% av søkerne på høyere utdannelse i år, noe som trolig vil bli den endelige fordelingen når studieplassene deles ut også. Dette er et ekstremt viktig skritt mot fullstendig likestilling, der det overordnede målet selvsagt må være at kvinner på lang sikt skal ha godt over 50% av de viktigste posisjonene og stillingene i vårt samfunn, og dermed ha reell makt. Jeg mener kvinner på sikt skal inneha minst 60-70% av de viktigste posisjonene for å utjevne all diskriminering og undertrykkelse gjennom alle tider. Dette gjelder spesielt innen finans og teknologi. Dette er en nytt og viktig skritt i riktig retning!! https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/764ml3/flere-kvinner-enn-menn-studerer Anonymkode: aadca...912 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #2 Skrevet 26. april 2023 Ikke bra, mye i samfunnet nå er ødelagt av feminisme. Mye av arbeidslivet også. Det må forstå er at kvinner og menn aldri kan likestilles som mennesker. Så vi må mer tilbake til tiden vi hadde før, der kvinnen fikk bruke sine egenskaper. Anonymkode: 2e87e...e12 5 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #3 Skrevet 26. april 2023 Ser vi samtidig på økningen til IT studier, så kan det se ut som flere kvinner velger karriere innen IT. Og det er bra. IT er som skapt for kvinner. Mye hjemmekontor, høy lønn og chill jobb. Anonymkode: 46fae...bbc 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #4 Skrevet 26. april 2023 Det viktigste er vel at en har en andel av befolkningen med høyere utdanning som er mest samfunnsnyttig. Jeg tror menn hadde denne balansen ganske godt innarbeidet. Fordelingen av "arbeidsmaur" og "tenkere" var ganske bra balansert. Anonymkode: c7470...e18 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #5 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke bra, mye i samfunnet nå er ødelagt av feminisme. Mye av arbeidslivet også. Det må forstå er at kvinner og menn aldri kan likestilles som mennesker. Så vi må mer tilbake til tiden vi hadde før, der kvinnen fikk bruke sine egenskaper. Anonymkode: 2e87e...e12 Godt forsøk, trollefar. Anonymkode: 8bf9c...e09 11 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #6 Skrevet 26. april 2023 Hvorfor er dette bra? Gutter og menn har sakket akterut i flere tiår, og som guttemamma så bekymrer denne utviklingen meg. Skolen er tilrettelagt for jenter, så at denne utviklingen vil fortsette tviler jeg ikke på. Etter min erfaring er også en større andel menn gode ledere enn hva andelen av kvinnelige ledere er, så heller ikke som arbeidstaker er dette gode nyheter. 50/50 fordeling er vel det beste for alle parter? Anonymkode: f977e...608 7 1 10
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #7 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er helt rått, og man kan jo bli rørt av mindre! Her snakker vi Girl Power! Helt sinnsykt å se at kvinner utgjør 60% av søkerne på høyere utdannelse i år, noe som trolig vil bli den endelige fordelingen når studieplassene deles ut også. Dette er et ekstremt viktig skritt mot fullstendig likestilling, der det overordnede målet selvsagt må være at kvinner på lang sikt skal ha godt over 50% av de viktigste posisjonene og stillingene i vårt samfunn, og dermed ha reell makt. Jeg mener kvinner på sikt skal inneha minst 60-70% av de viktigste posisjonene for å utjevne all diskriminering og undertrykkelse gjennom alle tider. Dette gjelder spesielt innen finans og teknologi. Dette er en nytt og viktig skritt i riktig retning!! https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/764ml3/flere-kvinner-enn-menn-studerer Anonymkode: aadca...912 Dette er ikke nytt, og hvordan det har vært i høyere utdanning i mange, mange år. Det neste løftet nå for likestilling må bli å få kvotert inn kvinner i alle høytlønnede yrker hvor menn enda er i flertall! Anonymkode: a9b55...dae 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #8 Skrevet 26. april 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ser vi samtidig på økningen til IT studier, så kan det se ut som flere kvinner velger karriere innen IT. Og det er bra. IT er som skapt for kvinner. Mye hjemmekontor, høy lønn og chill jobb. Anonymkode: 46fae...bbc Hehehe, har du jobbet i IT noengang? Masse overtid, konstant beredskap. Anonymkode: 138e0...897 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #9 Skrevet 26. april 2023 dersom seksti prosent av alle søkerne hadde vært mannfolk, så ville denne tråden selvfølgelig blitt enda en forbanna sutre-tråd for kvinnene her på forumet. Anonymkode: e2f5d...0db 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #10 Skrevet 26. april 2023 Trist som faen. Hva er målet? Skal vi fase ut menn i alle bransjer? Jeg har selv en sønn (som er en av dem som har søkt høyere utdanning og er skoleflink), men har venninner med sønner som sliter på skolen. Jeg får vondt helt inn i hjerteroten min. Jeg brenner litt for ungdommer som sliter og flere av disse gutta har kjempe potensiale. Hvorfor skal vi fase disse gutta ut? Mange av disse trenger bare noen år for å modnes litt før dem tar fatt på høyere utdannelse Jeg kunne skrevet mye mer her, men sitter på jobb hilsen kvinne 45 Anonymkode: 4c015...58d 8 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #11 Skrevet 26. april 2023 Det er positivt at flere kvinner tar høyere utdanning og negativt at færre menn gjør det. Anonymkode: 9f51f...e83 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #12 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hehehe, har du jobbet i IT noengang? Masse overtid, konstant beredskap. Anonymkode: 138e0...897 Signerer denne. Jobbet innen IT i flere år. Det går i brannslukking hele tiden og er overhode ingen chilljobb. Aldri vært så stresset som jeg er nå i disse IT bransjene Anonymkode: 4c015...58d 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #13 Skrevet 26. april 2023 Syns det er trist at dette blir hyllet, når det sier noe om hvordan det er for gutter og menn i dagens Norge. Menn blir ikke kvotert inn i noen studier, til tross for at de nå er i mindretall. Flere kvinner tar høyere utdannelse enn menn - vi trenger ikke flere fordeler. At gutter også får dårligere karakterer med mindre det er anonymt er jo også helt forferdelig. Anonymkode: 82e8e...817 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #14 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ikke bra, mye i samfunnet nå er ødelagt av feminisme. Mye av arbeidslivet også. Det må forstå er at kvinner og menn aldri kan likestilles som mennesker. Så vi må mer tilbake til tiden vi hadde før, der kvinnen fikk bruke sine egenskaper. Anonymkode: 2e87e...e12 Kvinner er bedre enn menn. De klarer å kombinere å være hardtarbeidende og forelder. Menn klarer ikke å kombinere det. Anonymkode: 5158c...3a7 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #15 Skrevet 26. april 2023 Når elektrikere og rørleggere tjener > 800k, for ikke å snakke om hva de tjener på kompetansen sin og nettverket sitt i løpet av livet kan en jo spørre om hvem som kommer best ut :-). Anonymkode: e7a63...259 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #16 Skrevet 26. april 2023 Kvinner søker mest, og de får flest særfordeler gjennom kjønnsbaserte studiepoeng. Det er regelrett diskriminering mot menn. Dette er ingenting å rope hurra for. Dette er bare kjempetrist. Anonymkode: 1efab...893 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #17 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kvinner er bedre enn menn. De klarer å kombinere å være hardtarbeidende og forelder. Menn klarer ikke å kombinere det. Anonymkode: 5158c...3a7 Med tilrettelegging på jobb, og at man får lov til å gå tidlig/begynne sent, få andre til å ta belastningen for seg på jobb osv. skulle det bare mangle at det er mulig. Anonymkode: 99d5f...14b
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #18 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når elektrikere og rørleggere tjener > 800k, for ikke å snakke om hva de tjener på kompetansen sin og nettverket sitt i løpet av livet kan en jo spørre om hvem som kommer best ut :-). Anonymkode: e7a63...259 Enig! På tide å rydde opp i dette også. Menn har funnet ut at vi kvinner ikke liker slikt arbeid og utnytter det til sin fordel! Lønnen må ned, samtidig som vi må jobbe for å tilrettelegge disse yrkene for kvinner ved å la flere rørleggerstillinger bli administrative med hjemmekontor! Anonymkode: a9b55...dae 1 1
Kompetent Skrevet 26. april 2023 #19 Skrevet 26. april 2023 (endret) Jo mere kvinner tar over samfunnet, desto mindre behov og lyst føler de overfor menn som har lavere posisjoner enn dem og tjener mindre penger, noe som allerede har ført til 1.4 millioner single her i landet i følge en annen tråd på forumet. Blir veldig spennende å se hvordan samfunnet blir når kvinner tar over og menn blir en isolert pariakaste. Jeg ser bare i bybildet hvordan kvinner mer og mer kun omgås hverandre og holder seg unna det motsatte kjønn. Endret 26. april 2023 av Kompetent 1
Portia Catonis Skrevet 26. april 2023 #20 Skrevet 26. april 2023 Skjønner ikke hva kjønn har med utdannelse å gjøre. Jeg jobber i et mannsdominert miljø, og synes det er en uting at folk på død og liv skal henge seg opp i at jeg er kvinne og fortelle meg hvor kult det er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå