AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #1 Skrevet 26. april 2023 Har en på 13 mnd, veldig aktiv og kontaktsøkende, er egentlig sengeliggende med feber, muskelverk og alt som hører med, men må være opp. Blir jo ikke bra uten hvile, hvordan holde ut torturen. Har ikke barnehageplass og ingen til å passe. Anonymkode: b565a...41e
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #2 Skrevet 26. april 2023 Er du alene? For far kan bruke omsorgsdager og være hjemme fra jobb hvis du som "barnepasser" er syk. Ellers er det bare å ta paracet og en stor kopp kaffe/brus og bare forsøke å legge lista veldig lavt på hva man skal få til. Tenker det feks er lov å se mer på TV enn anbefalt i sånne situasjoner. Ligg på sofa/gulv med barnet i fanget. Forsøk å ligg på gulvet med barnet mens det leker. Gi noe snacks som tar tid å spise så du kan sitte og hvile mens barnet spiser. Det er dritkjipt, jeg vet. God bedring ❤️ Anonymkode: 1ca06...881 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #3 Skrevet 26. april 2023 Du gjør det du kan for å overleve. Har vært der selv. Skjerm hele dagen er lov, måltider blir tilbredet på lettest mulig måte eller bestilt hjem på døren. Jeg dro også med meg en madrass inn på det mest barnesikre rommet i huset, som var barnets rom. Der hadde barnet leker og fikk fri tilgang på nettbrett mens jeg lå så mye som mulig på madrassen. Anonymkode: eb06f...8d2 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #4 Skrevet 26. april 2023 Takk for tips, desverre er ikke barnet interessert i å sitte i ro og se på tv eller sitte i ro i det hele tatt Anonymkode: b565a...41e
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #5 Skrevet 26. april 2023 Det finnes nok ikke noe tips som kan gjøre at det blir lett på noen måte, jeg føler virkelig med deg. Og hva som kan underholde barnet litt, kommer jo an på barnet og. Jeg var nylig ordentlig dårlig med oppkast, og holdt barna hjemme for å ikke spre det videre. Da funket det best å sitte ute. Men vi har litt skjermet hage, det var fint vær og to barn som ikke løp så langt av gårde sånn at jeg måtte løpe etter. Det er ikke sikkert det er noe poeng for deg. Jeg bare husker jeg tenkte at jeg ikke kunne gå ut, men etter å ha prøvd det konkluderte jeg med at selv om jeg fortsatt var elendig, så var det litt bedre å sitte der og telle ned timene til leggetid. Og ellers, paracet og drikke nok vann. Supe av vann med kullsyre syns jeg er godt nesten samme hva slags syk jeg er. Tidligere lot jeg være å ta febernedsettende med mindre temperaturen krøp opp mot 40, for å la feberen jobbe mot infeksjonen. Men nå med småbarn er jeg så takknemlig for paracet når jeg har feber. Man blir jo frisk til slutt, selv om det ikke nytter å få hvilt. Men fælt er det når en er ordentlig dårlig. Jeg pleier også å tenke at nå må jeg bare holde ut til de skal sove, og så legge meg sammen med dem, og i morgen er jeg sikkert litt bedre. Masse god bedring! Anonymkode: 62fb9...bad 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #6 Skrevet 26. april 2023 Å la barnet bade gir en liten pause for oss. Man må sitte og passe på at det ikke drukner, men slipper å underholde. Bare hiv oppi masse leker. Anonymkode: 036b1...bb8 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #7 Skrevet 26. april 2023 Det er helt jævlig, men har man ikke pass, så har man ikke pass. Hos oss er det da fri flyt av skjermtid og sånt... Hadde en runde i høst hvor både jeg og mannen og ene ungen lå rett ut med 39-40 i feber og spying - og en unge som IKKE på noe som helst vis var det spor syk, men tvert imot helt på tuppa av energi... Det var helt jævlig.. Og selvsagt ingen barnepassere i mils omkrets. Anonymkode: 5d8cf...9ab
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #8 Skrevet 26. april 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Har en på 13 mnd, veldig aktiv og kontaktsøkende, er egentlig sengeliggende med feber, muskelverk og alt som hører med, men må være opp. Blir jo ikke bra uten hvile, hvordan holde ut torturen. Har ikke barnehageplass og ingen til å passe. Anonymkode: b565a...41e Mannen og jeg hadde svininfluensa med to tette barn. Han lå i det ene rommet jeg i det andre, totalt overkjørt. Barna hadde bhgplass men ingen orket å kjøre dem dit. Besteforeldre ønsket å hjelpe men jeg ville ikke at de også skulle få svininfluensa. Så ble det slik at vi ble hjemme alle sammen. Ja, det ble en del godteri, tv, barna åpnet alle skuffer haha, tok hva de ville. Lekte i kjøkkenet. Det meste var lov. Ta de tablettene du trenger for å fungere,rett og slett. Anonymkode: 02768...e25
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #9 Skrevet 26. april 2023 Man bare holder ut! Dessverre ikke noe mirakelkur. jeg ble selv syk da yngste var like gammel, eldste 3 år og mannen på andre sida av jordkloden. Heldigvis var barna i barnehage, men det var såvidt jeg fikk dem dit med nesten 40 i feber. For min del var det halsbetennelse, så etter 1døgn på antibiotika kom foreldrene mine fra andre kanten av landet for å hjelpe. Legen så litt bekymra ut da jeg sa jeg var alene med barna 😆 Anonymkode: 1dbcb...4c3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #10 Skrevet 26. april 2023 Maks dosen med paracet og kjør på med pudding-tv. Sov når barnet dupper og legg deg samtidig med barnet om kvelden. Bestill all mat levert på døra. Vet hvordan det er. Klem!! Anonymkode: f845d...8c4 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #11 Skrevet 26. april 2023 Jeg fant frem reisesengen så jeg kunne sette fra meg sønnen oppi der mens jeg slappet av litt på sofaen når vi var syke samtidig (eller kun meg) Når vi fikk en til pg mannen var på jobbreise igjen og vi alle fikk omgangssyke «flyttet» vi inn på badet. Ble mye dusjing/bading og jeg lå og slappet av på varmt badegulv mens de lekte uten vann på badet. Greit å kunne bare være i et lite rom og alt kunne spyles…. Man orker mer enn man tror, ta bare nok smertestillende. Anonymkode: 61603...2a0 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #12 Skrevet 26. april 2023 Så små liker ikke skjerm, men de liker musikk og andre lyder. Bruk Spotify. Første tv jeg fikk min til å se, var Hakkebakkeskogen. Første app var Infant Zoo. Da var vel baby omtrent som din, og jeg hadde influensa. Verdt et forsøk. Dette er helt jævlig, men det går jo over. Som andre sier, ta maks dose paracet og Ibux sammen. Anonymkode: ef46a...8b9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå