Gå til innhold

Halsbrann, hva hjelper?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er så ille nå. Det brenner, tyngre å puste, vondt i brystet og bak på ryggen. Hikker om jeg bøyer meg ned og svelger vrangt hele tiden, masse sure oppsøt og litt mat kommer opp. Blir bedre akkurat når jeg spiser. Mistenker det er fordi jeg har vapet mye det siste året(slutta i går). Prøvd Nexium noen dager, fikk av ei venninne, men det virker ikke. Hatt dette lenge men de siste dagene har vært krise. Er det noe fra apotek som virker? Jeg orker ikke dra til lege, det er så lang ventetid. Takker for alle tips!

Anonymkode: 0db3e...8dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv Titralac, det hjelper meg!

Anonymkode: d7aff...d17

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Prøv Titralac, det hjelper meg!

Anonymkode: d7aff...d17

Takk! Da skal jeg ut å kjøpe det i kveld😊

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå på apoteket og kjøp somac+galieve. Ta 1 Somac hver dag, og galieve etter hvert måltid+ før du legger deg i 14 dager. Har det ikke blitt bedre, bestille legetime. 

Anonymkode: 4eec8...ba3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med legen asap. Først for å finne ut om det kan være noe underliggende sykdom (slik som spiserørbrokk ) 

Anonymkode: 93ab4...0c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Gå på apoteket og kjøp somac+galieve. Ta 1 Somac hver dag, og galieve etter hvert måltid+ før du legger deg i 14 dager. Har det ikke blitt bedre, bestille legetime. 

Anonymkode: 4eec8...ba3

Hm okei, tror du det er bedre enn Titralac?

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg ville tatt kontakt med legen asap. Først for å finne ut om det kan være noe underliggende sykdom (slik som spiserørbrokk ) 

Anonymkode: 93ab4...0c3

Mamma har det og bestemor hadde det, men får vel ikke gjort så mye med det? 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes Gaviscon hjelper best. (fåes kjøpt på apoteket) 

Anonymkode: aacce...0de

AnonymBruker
Skrevet

Er dette noe du sliter med til vanlig? Hvis ja, bør du oppsøke lege. Kanskje du kan få resept på Somac e.l.

Anonymkode: 285d3...64e

AnonymBruker
Skrevet

natron i vann hjelper. Men det viktigste er å legge om kosten og finne ut hva som utløser halsbrann.  

Anonymkode: 1e7a1...865

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er så ille nå. Det brenner, tyngre å puste, vondt i brystet og bak på ryggen. Hikker om jeg bøyer meg ned og svelger vrangt hele tiden, masse sure oppsøt og litt mat kommer opp. Blir bedre akkurat når jeg spiser. Mistenker det er fordi jeg har vapet mye det siste året(slutta i går). Prøvd Nexium noen dager, fikk av ei venninne, men det virker ikke. Hatt dette lenge men de siste dagene har vært krise. Er det noe fra apotek som virker? Jeg orker ikke dra til lege, det er så lang ventetid. Takker for alle tips!

Ingen verdens ting. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...