Gå til innhold

Hva skjer med at man ønsker nye medlemmer i grupper på Facebook velkommen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ved å liste de opp i et eget innlegg linka til profilene dems.....? Noe så kleint.

Dette gjør at jeg ikke melder inn steder iallfall. Jeg har null interesse av hvem som er nye medlemmer, og enda mindre interesse av at andre skal oppdateres om at jeg er det.

Er du en som gjør dette; slutt!

Anonymkode: 79830...ffb

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja fy fader, er så enig. Så ufattelig kleint, og fullstendig uinteressant å lese for medlemmer.

Det er skrekken min. Å melde meg opp i en gruppe for så bli presentert slik på forsiden til ALLE i gruppa. Grøss!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri opplevd det. Hva slags grupper er det? Rimelig spesielt 

Anonymkode: c98d4...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er i en gruppe som gjør det. Tema i gruppa er alvorlig og veldig privat i fht en sykdom. De fleste synes det er greit å vite hvem som er med og ikke, for noen vil det være uaktuelt å poste under eget navn hvis svigermor melder seg inn. ikke alle føler for å dele intime detaljer om helsa. Ellers er det totalt unødvendig å ønske velkommen i grupper som kun er trivielle. 

Anonymkode: 631b3...1de

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har aldri opplevd det. Hva slags grupper er det? Rimelig spesielt 

Jeg har sett det blant annet i bygdegrupper, i sykdomsgrupper og i hobbygrupper, gjerne hvor det er eldre personer som administrerer gruppene. Denne velkommen-meldingen er nok ment som en hyggelig gest, men oppleves alt annet enn det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er en uting! De som gjør det, melder jeg meg ut av.

Anonymkode: e67cf...e0e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er ofte kleint, men det KAN være ok også. Jeg er medlem i et par lukkede grupper knyttet til en alvorlig, kronisk sykdom. I disse gruppene må man svare på et par spørsmål før man slipper inn, og det er ikke åpent for verken pårørende, helsepersonell (med mindre de har diagnosen selv) eller kommersielle aktører. Det er også grupperegler om taushetsplikt i disse gruppene. Der synes jeg faktisk det er ok at admin ønsker medlemmer velkommen med navn, pga at man kan danne nettverk lettere. Kanskje oppdager man et nytt medlem som enten bor i nærområdet, eller har gått på skole sammen med osv.  

Det er mye verre med de som legger inn innlegg hvor de takker for at de fikk bli medlem, i grupper som i realiteten er åpne for alle!

Anonymkode: 06606...781

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bombasi skrev (7 minutter siden):

Jeg har sett det blant annet i bygdegrupper, i sykdomsgrupper og i hobbygrupper, gjerne hvor det er eldre personer som administrerer gruppene. Denne velkommen-meldingen er nok ment som en hyggelig gest, men oppleves alt annet enn det. 

Da er det typisk for gamlinger 😁 eller dem som er uteksaminert fra Livets Harde...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er i en gruppe som gjør det. Tema i gruppa er alvorlig og veldig privat i fht en sykdom. De fleste synes det er greit å vite hvem som er med og ikke, for noen vil det være uaktuelt å poste under eget navn hvis svigermor melder seg inn. ikke alle føler for å dele intime detaljer om helsa. Ellers er det totalt unødvendig å ønske velkommen i grupper som kun er trivielle. 

Anonymkode: 631b3...1de

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er ofte kleint, men det KAN være ok også. Jeg er medlem i et par lukkede grupper knyttet til en alvorlig, kronisk sykdom. I disse gruppene må man svare på et par spørsmål før man slipper inn, og det er ikke åpent for verken pårørende, helsepersonell (med mindre de har diagnosen selv) eller kommersielle aktører. Det er også grupperegler om taushetsplikt i disse gruppene. Der synes jeg faktisk det er ok at admin ønsker medlemmer velkommen med navn, pga at man kan danne nettverk lettere. Kanskje oppdager man et nytt medlem som enten bor i nærområdet, eller har gått på skole sammen med osv.  

Det er mye verre med de som legger inn innlegg hvor de takker for at de fikk bli medlem, i grupper som i realiteten er åpne for alle!

Anonymkode: 06606...781

Men kan de ikke da heller ha et festet innlegg på toppen som heter Nye Medlemmer?

Så kan de som ønsker det legge seg inn selv der.

TS

Anonymkode: 79830...ffb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er admin i en gruppe, får en automatisk et tilbud fra fb om å ønske nye medlemmer velkommen. 
Det popper opp innlegg hvor det står noe a'la: Du har fått 11 nye medlemmer denne uken, skriv et hyggelig velkomstinnlegg til dem (og så er alle listet opp-tagget).
Jeg klikker bare bort slike varsler i mine grupper

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (På 26.4.2023 den 16.23):

Når man er admin i en gruppe, får en automatisk et tilbud fra fb om å ønske nye medlemmer velkommen. 
Det popper opp innlegg hvor det står noe a'la: Du har fått 11 nye medlemmer denne uken, skriv et hyggelig velkomstinnlegg til dem (og så er alle listet opp-tagget).
Jeg klikker bare bort slike varsler i mine grupper

Ah. Det hjelper litt å høre at det faktisk er en funksjon som utarbeider dette. Jeg trodde enkelte Admin leita opp nye medlemmer for å tagge dem som sist meldte seg inn og lagde et innlegg fra scratch selv med å ønske dem velkommen. Kleeeeint ja! Men uff, skikkelig teit og unødvendig funksjon.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes også det er slitsomt med nye medlemmer som lager plakat med takk for at de fikk bli medlem. 🤔

Anonymkode: 78892...16b

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I ene gruppa jeg er med i blir den velkomsten brukt som en slags screening for å luke ut falske profiler. Gruppemedlemmer blir oppfordret til å rapportere slike profiler.

Anonymkode: 8b2fb...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplevde det da jeg ble medlem i en strikke-gruppe på Facebook, meldte meg ut igjen med en gang for å si det sånn.

Pluss, at jeg administrerer en ganske stor Facebook gruppe, for bedriften til samboeren min. Altså en bedrift gruppe.
Når vi får inn nye medlemmer, får vi et slags "spørsmål" fra Facebook om vi vil/skal ønske de nye medlemmene velkommen. Velger man ja, så skjer det på en måte automatisk, mener jeg. Vanskelig å si, da vi aldri gjør det. Det er sikkert veldig mange som ikke har lyst til å ha navnet sitt klistret på skjermen, for alle å se.

Gruppen har et helt annet formål enn å ønske folk velkommen, og skulle vi ønsket alle velkommen, hadde det ikke vært noe annet på Facebook gruppen vår da vi får så mange nye medlemmer hver dag. Helt tullete, og uprofesjonelt spør du meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det kommer litt an på hva slags gruppe det er. Men synes det har blitt for mye av det, i hvert fall i enkelte grupper uavhengig av hva slags gruppe det er. Er bare irriterende å se. Og jeg er glad jeg ikke er nytt medlem. Synes de burde spørre nye medlemmer om det var greit å tagge dem i en velkomstmelding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er medlem av en gruppe for oss som reiser alene til et bestemt sted i Hellas. Helt ok. Andre steder så untagger jeg min bruker. 

Anonymkode: a184a...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...