AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #1 Skrevet 26. april 2023 Lang tekst . Vær snill med meg. Trenger lufte ut, da jeg ikke har noen å snakke om alt dette til. Jeg er så lei meg ,sjalu , skuffa og sur. Min kjæreste, vi er ikke offisielle enda, og har ingen hastverk med det. Han har bestilt seg hotell opphold i en annen stor by neste helg, pga sønnen skal på idrettsarrangement. Det er hans X kone som har barnet da, så om ikke barnet skal sitte på med bussen med laget sitt, så skal sønnen sitte på med mammaen sin. Han vil ikke jeg skal være med, for han synes det er for "for tidlig ". I fjor på samme tid dro han og uten meg, da var jeg enig at var for tidlig for var kun 7 mnd etter mitt brudd. Det hadde ikke vært snakk om jeg skulle vært med å sett på kamper og diverse, men at vi kunne tilbrakt tiden ellers sammen. Selve kampen lørdag er ferdig kl 14.00 , så resten av den dagen er han "alene" De fleste andre foreldre reiser enten sammen, eller med kjærestene sine. Min kjæreste er da eneste som skal reise sammen med alle de "single mammaene" på tur. De skal kjøre hver for seg altså, men jeg er så irritert og sur. Han sier at han MÅ nok være sosial og gå ut og spise og slikt med de andre foreldrene fra laget... Det er jo opplagt at de som reiser sammen som kjærestepar ikke drar inn folk de er på hils med i sine ute middager. Han sier og hele tiden at han har så dårlig råd og alt er blitt så dyrt Så han sier at han ikke kommer til å ha råd å reise bort/overnatte noe sted i sommer. Han sa dette senest i stad. Jeg har ikke råd til å betale for han heller, så da får vi ikke reist bort noe sammen. Han kommer til å svi av sikkert 7-8000kr ( hotell koster 5000) , to overnattinger, 3 dager med mat, og ferje og 1, 5 time å kjøre en vei.. Han har tidligere løyet og sveket meg, men det var før vi var kjærester, men han løy dvs han gjorde ting, emosjonelt utroskap, gikk ut å spiste med andre damer og skjulte det. ( Selvom damene var gift, så var det opplagt flørting, og de løy og hjemme om hva de gjorde ) Og en av de single mammaene ba han med på date, men han mente det ikke var date siden barna på 13 var med bading først ... Han sier han skjønte utifra spørsmålene henne stilte når de spiste middag senere at jo, det var vel kanskje en date. Men er og flere han har litt vell god tone med. Jeg tror han er til å stole på nå, men jeg vil ikke at han skal sitte og være ute med andre damer , det stikker, svir og trigger meg. Og vi aldri har vært ute å spist en lørdagskveld sammen vi to , ikke vært på hotell sammen, og nå skal han bruke masse tid og penger. Jeg er for å støtte oppunder barna sine, men barnet kommer han ikke til å se før kamp lørdag, og de har fullt opplegg med de diskotek ol etterpå, og skal ikke ha tid til å henge med foreldrene.. Så kun mens de spiller kamp da noen timer lørdag, og samme søndag, og for dette skal han sove på hotell 2 netter. Han bor 1,5 time inkludert ferje unna, kunne fint feks kun dratt ene dagen og sett på kamp, og spart flerfoldige tusen kr. Han er stort sett på de fleste kamper, men ikke alle, så at han kom 1 av 2 dager og så kamp denne helgen, og kun mammaen alt, tenker jeg hadde vært godt nok. Mammaen dro ikke ned på samme ting i fjor, da var og min kjæreste der uten meg. Men da dro han med seg pc, for han hadde mye jobb å gjøre, og satte seg som frivillig til å kjøre barna til og fra. Jeg vet jeg høres bitter ut, unner han egentlig ikke en fin tur. Håper alt med idretten går fint, han får mange timer på tribunen der til å være sosial med de andre foreldrene, men tanken på han ut og spise og kose seg med annen dame på kvelden får meg til å bli pottesur. Jeg er alltid vært en som ha unnet kjærestene mine utflukter, men her stikker alt feil. Både sønnen og x kona har sagt til han at han må få ut fingeren og bli kjærester med meg. Så er ikke av hensyn til de, ikke trenger noen andre å vite om oss heller. Jeg skulle ikke vært med på kamper, men vi kunne tilbrakt tid sammen etter kl 14 lørdag, og jeg kunne fint underholdt meg fra kl10- 13.00 søndag, før vi skulle kjørt hjem. Men jeg er så destruktiv, sur og sjalu, og mest av alt skuffet over at han ikke ønsker å tilbringe tid med meg. Vet jeg høres giftig ut, og det er jeg jo, men utifra det lille jeg har klart å få frem , for er så mye mye mer, så er jeg vel ikke helt på jordet? Anonymkode: 6970e...c72
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #2 Skrevet 26. april 2023 Jeg synes isolert sett ikke dette med turen er noe problem. Hadde ikke reagert på det selv. Problemet ligger vel mer i at han ikke har vært til å stole på tidligere og ikke vil definere forholdet med deg overfor andre? Og da føles en ting som i utgangspunktet ikke er noe problem, som et kjempestort problem for deg. Ingen råd, annet enn å tenke på om du kan leve med denne usikkerheten. Anonymkode: c80e1...6d3 9 1 1
Virrevirrevapp Skrevet 26. april 2023 #3 Skrevet 26. april 2023 Spør ham om dere kan finne på noe sammen som ikke koster så mye penger. Som offisielle kjærester. 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #4 Skrevet 26. april 2023 Jeg er mann selv og ville ikke gjort som han, jeg synes han både virker litt merkelig og prioriterer litt merkelig. Jeg ville følt på det samme som deg hvis jeg var i din situasjon. Ville prøvd å prate med han på et fornuftig vis og fortalt hva som sårer hos deg og sett om han forsto, og så tatt det derfra. Det er viktig å prioritere å ha felles opplevelser sammen, og som du skriver, både hans x og sønn vet om deg, så det er jo ikke noe å holde hemmelig eller skjult. Anonymkode: f2810...fc3 2 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #5 Skrevet 26. april 2023 Hvor lenge har dere vært sammen uoffisiellt da? Siden det samme skjedde i fjor antar jeg minst 1 år? Tror ikke dette er et forhold verdt å satse på mtp emosjonelt utroskap å det at han ikke vil gjøre dere offisielle. Gir inntrykk av at han vil fremtre singel for å evt kunne flørte med andre. Anonymkode: b452e...07c 4 2 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #6 Skrevet 26. april 2023 1. Dere er ikke kjærester offisielt. Du har derav "rett" til å være sur/skuffa/sjalu. Det at du er sjalu og skuffa er jo fordi dere er kjærester, men ingen vet jo om dere. 2. Forstår at du er sjalu grunnet tidligere svik fra denne fyren. Er dette snakket om, kommunisert? Det virker ikke som DU er ferdig med det, og derav lurer jeg på om dette faktisk er pratet grundig om. At du trenger at du tar litt plass i hans liv, fordi du er jo kjæresten hans? 3. Jeg foreslår at du tar en prat, snakker om at du gjerne vil komme etter, for eksempel på lørdagen etter at idretten er ferdig, så dere kan ha "kjærestetur" resten av helgen. Anonymkode: 51301...c95 3
Carrot Skrevet 26. april 2023 #7 Skrevet 26. april 2023 (endret) Kanskje det er på tide å ta et valg for egen del? Med det du vet nå er dette mannen for deg og i så fall hva skal til for at du har det bra? Kanskje er du urimelig, jeg vet ikke - men for meg virker det som om dere er et par i hemmelighet mens han har frihet til å gjøre som han vil og derav er du sjalu og "vanskelig" når det dukker opp ting - og det er for meg en ugrei relasjon å bli i, så får du finne ut om det er OK for deg eller ikke når du har tenkt på dette: Hvorfor har dere vært sammen i over halvannet år uten at noen vet det? Endret 26. april 2023 av Carrot 6 1
Blåttvann Skrevet 26. april 2023 #8 Skrevet 26. april 2023 Dere har holdt på i 1år og 7mnd uten at han vil være offisiell med deg? Da hadde jeg takket for meg for lenge siden. Dette handler ikke om den turen han drar på alene, men om at han ikke vil være sammen med deg generelt. Og det merker du, derfor stikker det så dypt når det blir så tydelig som nå. Gjør deg selv en tjeneste å finn deg en ny kjæreste som viser at han er glad i deg og at han vil være sammen med deg. Offisielt. 12 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #9 Skrevet 26. april 2023 Huff. Høres ikke ut som om dette forholdet gjør deg godt, TS. Anonymkode: a0e29...695 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #10 Skrevet 26. april 2023 Reagerer ikke på selve turen, det er for barnet. Men at dere etter over ett år?? ikke er offisielt kjærester, og han ikke vil bli sett med deg ute en lørdagskveld? Dette er jo dødfødt. Og du vet det selv. Er derfor du reagerer på denne turen. Anonymkode: e7246...f2d 15
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #11 Skrevet 26. april 2023 Ts her. Rotete innlegg . Vært uoffisielt sammen ca 1år , 7mnd ish ( Kjent han i 10 år, barna er veldig godt kjent fra før, møtt all hans familie og de sier det samme som x og sønnen, at han må få ut fingeren, vi er sammen hver helg med og uten barna. Men er liksom ikke kjærester ovenfor barna, ( dvs fysiske) Jeg har snakket med han utallige ganger, forklart hva som gjør meg usikker, spurt og kommet med forslag. Han sier det ikke handler om andre, men at han ikke er klar. Han og jeg har snakket masse om det tidligere og han har bedt om tilgivelse , men han liker å erte meg. Jeg liker ikke at jeg ikke føler meg anerkjent samtidig som han skal ut å være alene med andre kvinner han har en relasjon til. Han sier at han ønsker vi skal flytte sammen om ca 3 års tid( pga skolegangen til sønnen) og at han da flytter inn til meg og mine barn med sin sønn. Tidligere kvinnelig kollega syntes så synd på han , for han ( løy) om han alltid var alene ikke gjorde noe i helgene ol, så henne ba han med ut, gå turer osv.. Han ble sur jeg gikk helt i fistel for det og ca 1 år siden at han og henne ikke kunne få en tur som tar ca 4 timer sammen.Han lot være da, men det er jo ikke greit, at han leker singel og i tillegg klager på å være ensom til andre kvinner. Dette er snakk om en stor by, X skal sove på annet hotell ( barnet på en gymsal/skole) Og er jo flere hotell i denne byen, så ikke opplagt at alle fra laget skulle sett oss sammen heller, ikke kjenner de meg heller. Ja, han drar jo på denne turen, redd han ikke vil være ærlig med meg om hvem han tilbringer tiden med og hva han gjør, siden han vet jeg er imot at han skal være alene med damer ute og spise, og finne på ting ect. Han sier jeg må være tålmodig, men jeg har ikke noe særlig mer i meg mer av det jeg. Anonymkode: 6970e...c72
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #13 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ts her. Rotete innlegg . Vært uoffisielt sammen ca 1år , 7mnd ish ( Kjent han i 10 år, barna er veldig godt kjent fra før, møtt all hans familie og de sier det samme som x og sønnen, at han må få ut fingeren, vi er sammen hver helg med og uten barna. Men er liksom ikke kjærester ovenfor barna, ( dvs fysiske) Jeg har snakket med han utallige ganger, forklart hva som gjør meg usikker, spurt og kommet med forslag. Han sier det ikke handler om andre, men at han ikke er klar. Han og jeg har snakket masse om det tidligere og han har bedt om tilgivelse , men han liker å erte meg. Jeg liker ikke at jeg ikke føler meg anerkjent samtidig som han skal ut å være alene med andre kvinner han har en relasjon til. Han sier at han ønsker vi skal flytte sammen om ca 3 års tid( pga skolegangen til sønnen) og at han da flytter inn til meg og mine barn med sin sønn. Tidligere kvinnelig kollega syntes så synd på han , for han ( løy) om han alltid var alene ikke gjorde noe i helgene ol, så henne ba han med ut, gå turer osv.. Han ble sur jeg gikk helt i fistel for det og ca 1 år siden at han og henne ikke kunne få en tur som tar ca 4 timer sammen.Han lot være da, men det er jo ikke greit, at han leker singel og i tillegg klager på å være ensom til andre kvinner. Dette er snakk om en stor by, X skal sove på annet hotell ( barnet på en gymsal/skole) Og er jo flere hotell i denne byen, så ikke opplagt at alle fra laget skulle sett oss sammen heller, ikke kjenner de meg heller. Ja, han drar jo på denne turen, redd han ikke vil være ærlig med meg om hvem han tilbringer tiden med og hva han gjør, siden han vet jeg er imot at han skal være alene med damer ute og spise, og finne på ting ect. Han sier jeg må være tålmodig, men jeg har ikke noe særlig mer i meg mer av det jeg. Anonymkode: 6970e...c72 Høres ikke ut som om han kommer til å bli klar heller, etter ett år og sju måneder. Anonymkode: c80e1...6d3 11
Goodtimes Skrevet 26. april 2023 #14 Skrevet 26. april 2023 For å være ærlig, så høres han ikke akkurat som den mest stabile typen å havne i et forhold med. At han driver å spiser middag med andre gifte damer osv er jo en ting, men det virker jo rett og slett som han ikke vil ha deg med (ikke at det er for tidlig, men at han faktisk ikke vil at du skal bli med) - Skjønner ikke at du gidder dette forholdet, for å være ærlig. 7
Festlig Skrevet 26. april 2023 #15 Skrevet 26. april 2023 Jeg synes du skal bestemme deg for hva du tåler og aksepterer, og handle deretter. Å være i et forhold der alt er så svevende er slitsomt, og det spiser deg opp innvendig det å måtte sitte og vente på fremskritt. Mannen er en surrebukk, og her kommer utrykket «handling kreves fremfor ord « til sin rett. Han prater om samboerskap om tre års tid, lover og lyger for å få kjøpe seg tid. Han nyter det selskapet og omsorgen du gir til han og hans barn, men han respekterer deg ikke nok til å ta grep om forholdet deres og la deg slippe til som en fullverdig partner. Nesten som en kan mistenke han om at han venter på at noe bedre skal dukke opp, hvilket ikke kommer til å skje så lenge han er som han er. Jeg synes du skal bruke denne helgen han er borte til å sette skapet på plass. Det er flere enn deg som har vært i samme situasjon der en har gitt mannen/dama altfor lang tid til å bestemme seg for å definere forholdet som seriøst. Du må sette deg i respekt! Mest av alt for din egen del. 1 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #16 Skrevet 26. april 2023 36 minutter siden, AnonymBruker said: Han sier jeg må være tålmodig, men jeg har ikke noe særlig mer i meg mer av det jeg. Hvor mange år må du vente for at du skal være "tålmodig" da? Du har nesten ventet 2 år, som uoffisiell kjæreste? betyr det at dere er eksklusive? Eller betyr det at DU er eksklusiv for han, men ikke motsatt? Anonymkode: 51301...c95 9
Andro Skrevet 26. april 2023 #17 Skrevet 26. april 2023 Som mangeårig barnetrener og forelder, som har vært med på mange slike arrangement, så er det hyggeligste ved det å gå ut sammen med de andre på ettermiddag og kveld. Sammen med både ungene og foreldrene. Jeg ville ikke ha drassa med meg noen som ønsket å gjøre kjærestetur ut av det, og ble i veien for intensjonen med at jeg dro. 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #18 Skrevet 26. april 2023 Ts her. Ja, jeg får bruke min alene helg til å tenke over forholdet vårt. Er litt greit å lese at ikke alle mine tanker er så fjerne, han tenker vel at vi skal gå all in om 3 år, om han da mener å vente med å være offisielle helt frem til da eller ikke.. Han sier og at han vil er opptatt av å holde jobb og fritid fra hverandre, men har ikke hatt noe imot å være en skulder andre kvinner kan gråte på, eller leke hobby psykolog og muntre opp andre kvinnelige kollegaer. Det har han tonet ned på, de har og sluttet de som han holdt på slik med. Det har nå akkurat begynt en ny, på forhånd er jeg skeptisk, men har ingenting å bekymre meg for der enda, men er jo for galt det og. Jeg har aldri tenkt, holdt på slikt med andre kjærester , men de var annerledes. Han her har gjort meg usikker, og liker ikke at han så lett lyver for å skjule små , men viktige ting. Andre forhold jeg har hatt så forteller de om løse samtaler med andre mennesker de møter på butikken feks.. Jeg fikk nettopp vite at ei ung dame fra ett annet firma i minst to år tilbringer hver torsdag på kontoret hans.. De er per nå 3 mannfolk ansatt i firmaet der, så er ikke store forhold. Dette hadde han ikke sagt med ett ord.. Han nevnte og mens vi diskuterte, at han hadde uansett ikke plass for hadde enkelmanns rom.. ( Han bestilte dette rommet for mange måneder siden) og sendte meg da linken, var ett stort dobbeltrom, for han ville ha mulighet til å sitte ved en pult om behov. Det var noe han sa i kampens hete men det irriterer meg, for jeg vet jo han løy, og han hater enkeltsenger så han ville aldri bestilt det til seg selv ( selv om han sparte penger, jeg har som sagt kjent han i 10 år og, vet om hans særegenheter ) Anonymkode: 6970e...c72 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #19 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvor mange år må du vente for at du skal være "tålmodig" da? Du har nesten ventet 2 år, som uoffisiell kjæreste? betyr det at dere er eksklusive? Eller betyr det at DU er eksklusiv for han, men ikke motsatt? Anonymkode: 51301...c95 Ts: Vi har vært eksklusive. Anonymkode: 6970e...c72
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #20 Skrevet 26. april 2023 Andro skrev (3 minutter siden): Som mangeårig barnetrener og forelder, som har vært med på mange slike arrangement, så er det hyggeligste ved det å gå ut sammen med de andre på ettermiddag og kveld. Sammen med både ungene og foreldrene. Jeg ville ikke ha drassa med meg noen som ønsket å gjøre kjærestetur ut av det, og ble i veien for intensjonen med at jeg dro. Joda, men barna skal kjøre eget opplegg, er kun noen få alene mammaer de andre blant annet x kona har med sin kjæreste og skal ut å spise alene. Alle som har partner, skal ikke ut på en stor felles middag, alle gjør det til en kjærestetur. Evt de som sitter igjen alene da, eller er venner. Min kjæreste kommer vel til å være så ensom at han vil bli dratt med ut av ei dame, eller flere. Anonymkode: 6970e...c72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå