Gå til innhold

Når er man for sjenert til å få et forhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lest dette i en annen tråd, at noen er for sjenerte til å få kjæreste.
Hvis man har vært i et forhold i over 10 år før og har barn, er ikke dette et tegn på at man ikke er for sjenert? I tillegg til det at man tør å date?

Er dame som nok kan oppfattes som sjenert og rolig før jeg blir trygg på mannen jeg dater. 

Anonymkode: fe2fd...771

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det værst for damer eller menn å være den rolige/ sjenerte typen i dating? 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men jeg tror at det kan føles sånn. For menn tror jeg at det kan være vanskelig siden det fortsatt forventes at menn skal ta initiativ, men tror ikke at det er umulig det heller.

Jeg er dame og er veldig sjenert. Tør egentlig aldri å ta noe initiativ eller vise interesse i virkeligheten. Man kan si mye negativt om datingapper, men det har gjort at jeg kan møte noen på den måten. Jeg må jo da utfordre meg litt og møte noen. I tillegg må jeg også vise interesse, men det er også enklere siden jeg kan gjøre det ved å sende melding for eksempel.

Allikevel så er jeg neppe noe for alle. Jeg må ha ekstra tid og tålmodighet før jeg åpner meg. Ikke alle menn liker det, men mange setter pris på en litt roligere dame.

Anonymkode: 063d9...edb

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man aldri tør å snakke med noen 

Anonymkode: 901f1...44a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har lest dette i en annen tråd, at noen er for sjenerte til å få kjæreste.
Hvis man har vært i et forhold i over 10 år før og har barn, er ikke dette et tegn på at man ikke er for sjenert? I tillegg til det at man tør å date?

Er dame som nok kan oppfattes som sjenert og rolig før jeg blir trygg på mannen jeg dater. 

Merkelig spørsmål.  Ingen er vel for sjenerte til å ha kjæreste?  Problemet er jo å skaffe seg en. Hvis du aldri tør å ta et initiativ, vise deg for folk, eller å respondere på andres initiativ, så sliter du jo i praksis.  

Hvis du fortsatt er sjenert gjennom datingperioden, så er det nok mange som mister interesse. Men noen vil alltid ta til takke med å være sammen med noen, selv om de ikke blir dypere kjent. Noen tar nok også sjansen på at du vil åpne deg etterhvert. 

Du må huske at den du dater, ser etter bekreftelse, og at sjenanse kan tolkes som mangel på interesse. 

Anonymkode: 904e9...e5c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vanskelig for å se at en skulle være for sjenert for et forhold, men en må selvfølgelig eksponere seg i noen grad for å komme inn i et forhold. For kvinner er det nok noe lettere da en i større grad "slipper unna" med å gjøre seg tilgjengelig der menn i større grad må ta initiativ, men i begge tilfeller bør en i alle fall være tilstrekkelig lite sjenert til at en klarer å bli med i en samtale, om det så er den andre parten som tar initiativet til den. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er det værst for damer eller menn å være den rolige/ sjenerte typen i dating? 

Selvsagt menn. Kvinner trenger kun å eksistere for å bli sett, mens menn må levere.

Endret av Pappadrømmen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...