AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #1 Skrevet 26. april 2023 Det skal jo være gratis å gå på skolen. Jeg får vondt i magen av å tenke på de som ikke har penger til sykkel til barna. Særlig nå i disse dager... Anonymkode: 0d981...be4 6 3 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #2 Skrevet 26. april 2023 På vår skole har de utlånssykler. Anonymkode: 18876...947 16 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #3 Skrevet 26. april 2023 Da kan dei låne sykkel, en kan ikke ha en skole som skal standardisere på dei som har ingen ting. Samme gjelder skidager osv. Anonymkode: 48c08...71c 35 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #4 Skrevet 26. april 2023 Da kan barna låne sykkel. Sykkel er så vanlig at sykkeldag ikke bør være et problem. Anonymkode: 2b381...31e 26
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #5 Skrevet 26. april 2023 Ikke skidag heller! Anonymkode: a570e...976 9 1
Frkego Skrevet 26. april 2023 #6 Skrevet 26. april 2023 Kanskje ekstra viktig med sykkeldager for de som ikke har råd til sykkel. De fleste skolene har utlån eller så hjelper de med å skaffe sykkel til sykkeldager så lenge foreldrene varsler om situasjonen. Har jobbet på skole i mange år og har aldri opplevd at vi ikke har fått skaffet sykkel til de som trenger det. Samme gjelder ski. 22 2 7
Gjest storetora Skrevet 26. april 2023 #7 Skrevet 26. april 2023 Finnes det ikke BUA der dere bor? Der får barn og unge låne utstyr til sport og fritidsaktiviteter. Helt genialt opplegg. Her hos oss er det ikke bare de med dårlig råd som benytter seg av tilbud, alle.. for av og til er det totalt unødvendig å kjøpe nytt utstyr som de kanskje kommer til å benytte bare denne ene gangen.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #8 Skrevet 26. april 2023 Enig i både det med ski og sykkel. Det er uansett ikke skolens ansvar å lære de opp i akkurat dette. Her har de til og med sykkeldag hvor de skal kontrollere sykkelen, omtrent som en eu-kontroll på bil. Så får de godkjent eller ikke. Og de må sykle hver gang til svømming (som er et annet sted enn skolen). Synes de kunne ordnet buss. Det er visst mulig å låne sykkel, men jeg tror det sitter langt inne hos mange. Anonymkode: dae12...459 4 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #9 Skrevet 26. april 2023 I den offentlige skolen vil det ikke være (dyktige) lærere igjen om få år, heller. Tror vi skal være mer bekymret for det enn sykkeldager og "skjermtid". Anonymkode: 09ffd...41a 6 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #10 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det skal jo være gratis å gå på skolen. Jeg får vondt i magen av å tenke på de som ikke har penger til sykkel til barna. Særlig nå i disse dager... Anonymkode: 0d981...be4 Hvis man ikke har råd til en sykkel fra finn.no engang, trenger ikke være dyrt. Da skulle man ikke hatt barn. Anonymkode: d2fdf...13e 21 7
Sirah Skrevet 26. april 2023 #11 Skrevet 26. april 2023 Sykkel og ski osv kan man låne på f.eks Bua. De aller fleste skoler er også veldig behjelpelige med å leie ut/få tak i sykkel til de som ikke har. Å lære å sykle er jo en ganske viktig ting som barnet kan få stor bruk for senere. Jeg er mer enig i at skidag/skøytedag er unødvendig. 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #12 Skrevet 26. april 2023 Vi kom hjem etter flere år i utlandet, og hadde ikke alt sportsutstyr til barna i riktig størrelse, og det var aldri noe problem å låne enten på bua.no , eller på skolen. Både sykler, ski, skøyter og annet turutstyr. Det hadde blitt enda større forskjell mellom de som har og de som ikke har utstyr, hvis alle slike aktiviteter skulle legges til fritiden. Men det er fint når skolen informerer om og legger til rette for å låne, slik at terskelen blir lav både for å låne og å sende med sitt barn feks søskens skøyter som noen andre kan bruke. Anonymkode: d6148...cf6 12 3
Veggdyret Skrevet 26. april 2023 #13 Skrevet 26. april 2023 Du får en helt ok brukt sykkel for 200-300 kr. Skjønner at folk har dårlig råd altså, men den sykkelen varer i 2-3 år før barnet vokser fra den, kanskje mer. Det er MINDRE enn 10 kr i måneden, det. (Kilde: søk på "barnesykkel, hele Norge, max 300 kr" på finn.no, fikk 1217 treff.) 14 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #14 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Enig i både det med ski og sykkel. Det er uansett ikke skolens ansvar å lære de opp i akkurat dette. Her har de til og med sykkeldag hvor de skal kontrollere sykkelen, omtrent som en eu-kontroll på bil. Så får de godkjent eller ikke. Og de må sykle hver gang til svømming (som er et annet sted enn skolen). Synes de kunne ordnet buss. Det er visst mulig å låne sykkel, men jeg tror det sitter langt inne hos mange. Anonymkode: dae12...459 Så du tenker det er bedre om de som ikke har ski eller sykkel bare aldri lærer? De kan jo ha foreldre som ikke kan stå på ski også? Da får de bare ha det så godt? Det kan nok skaffes utlånsutstyr til de det gjelder, og synes det er flott at skolen tar dem med på litt mer enn bare kanonball. Anonymkode: d6420...f2c 13 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #15 Skrevet 26. april 2023 Fattige mennesker er slitsom. Anonymkode: 88bfd...7ae 5 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #16 Skrevet 26. april 2023 Har gitt bort flere sykler helt gratis, og jeg er ikke den eneste. Får ikke solgt brukte sykler her. Skiutstyr, sykler, sparkesykkel - alt utstyr kan man få helt gratis med bittelitt tid på finn/facebook Skikkelig dårlig unnskyldning veldig ofte å si det er for dyrt. Anonymkode: 1c830...cd7 7 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #17 Skrevet 26. april 2023 Altså. Hvis man ikke har råd til noe så grunnleggende som en sykkel, da har man faktisk ikke råd til å ha barn. Anonymkode: 9d458...807 5 6
Arkana Skrevet 26. april 2023 #18 Skrevet 26. april 2023 På vår skole har de lånesykler. Når det er sykkeldag står det i eposten at de som ikke har sykkel kan gi beskjed til lærer så ordner han det, og ingen andre trenger å få vite noe. Når det er sagt kan man få veldig rimelige brukte sykler, men jeg har også forståelse for at selv noen hundrelapper kan velte lasset hos de som har minst. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Altså. Hvis man ikke har råd til noe så grunnleggende som en sykkel, da har man faktisk ikke råd til å ha barn. Anonymkode: 9d458...807 Så hvis man blir ufør eller på andre måter får kraftig redusert inntekt etter at man fikk barn, skal man gi dem bort da mener du? Inntekt og livssituasjon er ikke statisk hele livet. Ting kan skje og også du er bare litt uflaks fra å bli ufør eller at en av dere dør slik at familiens inntekt blir halvert. Jeg synes du er skremmende arrogant. 4 7
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #19 Skrevet 26. april 2023 Barnet mitt har ikke sykkel lenger pga avstand. Alt er så langt unna at å sykle ikke er alternativ. Anonymkode: 3caf5...9b6
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #20 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det skal jo være gratis å gå på skolen. Jeg får vondt i magen av å tenke på de som ikke har penger til sykkel til barna. Særlig nå i disse dager... Anonymkode: 0d981...be4 Det burde ikke være skole om vinteren heller. Tenk på alle de som ikke har råd til ull, vinterdresser, vintersko etc Hat msn ikke råd til å kjøpe en brukt sykkel på finn til 200 kr bør NAV kunne være behjelpelige. Ellers har mange kommuner begynt med utlån av sportsutstyr, det burde egentlig alle kommuner pålegges å ha. Anonymkode: da8d2...2de 9 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå