Gå til innhold

Hva spiser til 1,5 åring til frokost?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Turtellure12 skrev (5 minutter siden):

Brødskive(r) med pålegg, gjerne smørepålegg som skinkeost og leverpostei, fungerer helt supert. Havregrøt eller havregryn med litt kanel er også fine alternativer. Gjerne med en kopp melk eller eplejuice. 

Min 1.5 åring er veldig glad i eggerøre.(litt salt, smør, dill for å få frem smaken)

Ellers blir det litt yoghurt med havregryn oppi. Lar det stå noen minutter etter det er blandet sånn at havregrynene mykner litt. Av og til chiafrø oppi. 

Og blåbær er en favoritt. 

Anonymkode: 09ed9...451

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eksempel:

-En brødskive, et glass melk eller biola og noe oppskjært frukt, f. eks en kvart banan eller et halvt eple

-Lapper som jeg lager av ett egg og et par spiseskjeer babygrøtpulver. Har på litt smøreost etc. :) 

-Smoothie med bær, banan, kesam og havregryn + litt eggerøre på siden for proteiner når jeg rekker det😅

Anonymkode: ea33e...834

AnonymBruker
Skrevet

Min på 14 mnd spiser fremdeles grøt (fra pulver) til frokost hver dag... trodde det var vanlig jeg.

Anonymkode: 5e280...33b

AnonymBruker
Skrevet

Min to åring er megakresen og spiser kun gresk yoghurt uten noen form for smak……

Anonymkode: adb36...5fc

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for krenkende innhold,samt svar til dette.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.4.2023 den 8.29):

Min gutt på 1,5 år er så kresen, men det er nok min feil. Vi har flyttet mye og det har vært mange andre personlige årsaker til at jeg har vært treg til å tilby han forskjellige produkter. Frem til nå har han spist Grøt med knust banan eller Youghurt til frokost. Da han skal begynne i barnehagen til høsten må jeg nå ta tak i dette og få han til å spise annet.

Så jeg lurer på hva spiser din 1,5 åring til frokost?

Har du noen tips til enkel fingermat jeg kan lage?

Anonymkode: 11dab...08c

Spiste grøt stort sett, nestle sin

Anonymkode: a1f22...dc1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.4.2023 den 9.34):

Noen dager kommer han til å måtte spise frokost i barnehagen. 

Jeg har tilbudt han brød med smøreost, men det vil han ikke ha. Brød generelt er han ikke glad i, men en oppskåret Baguetter uten pålegg spiser han.

Har prøvd Polarbrød og det spiste han en periode, men så gikk han lei. Nå har han spist tynn lefse med smøreost på.

Jeg spør ette tips da jeg desverre ikke er så kreativ.

Anonymkode: 11dab...08c

Middahsrester

grøt

pitabrød  med diverse 

salat 

AnonymBruker
Skrevet

Hva med bananlapper?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...