Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere:blomst2:

Etter å ha lest på sykehusets nettsider var jeg overbevist om at aborten min måtte skje på sykehuset siden jeg er over 9 uker på vei. Kom inn til undersøkelsen min på mandag for UL osv, min siste mens var 10/02 - men ble fastslått at jeg var 9+2 (i følge mine beregninger er jeg 10 uker). Sykepleieren anbefalte meg hjemmeabort, fordi at jeg måtte vente en ukes tid om jeg ville gjøre det på sykehuset.

Er det altså forsvarlig å foreta en medisinsk abort hjemme etter uke 9? Hvordan kan jeg ha blitt målt til 9+2 og ikke 10? Kjenner jeg er veldig nervøs, skal ta disse Cyotec pillene imorgen tidlig og aner ikke hva jeg kan forvente, har såklart lest mange skrekkhistorier..

Sykehuset er bare 20 minutter kjøring og mannen har tatt seg fri for å være sammen med meg så det hjelper jo på.. Noen med erfaringer? Er dette trygt?

Anonymkode: 9a111...f0f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok på sykehuset i uke 7, jeg var da 17år. Glad jeg gjorde det på sykehuset da, men jeg tror det skal gå helt fint hjemme også. Det som skjedde med meg var at jeg fikk vaginaltabletten inn av sykepleieren (var redd for å gjøre det feil da), jeg fikk en del smerter så jeg fikk noe heavy "dop" som gjorde at jeg sluknet fullstendig, våknet etter litt og måtte tisse, da falt bare alt ut, stor klump. Det var det.. Så var det hjem og blø i noen ukers tid. Jeg hadde helt forferdelige symptomer på graviditeten og fikk hasteabort pga det, alle symptomene var borte i løpet av neste dagen. Forvent en del smerter så ha god smertelindring tilgjengelig. Det kommer til å gå så fint så. Jeg er 31år nå og synes hele opplevelsen var veldig grei og uproblematisk, ikke angret et sekund heller. Lykke til ☺️

Anonymkode: 4155b...378

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei dere:blomst2:

Etter å ha lest på sykehusets nettsider var jeg overbevist om at aborten min måtte skje på sykehuset siden jeg er over 9 uker på vei. Kom inn til undersøkelsen min på mandag for UL osv, min siste mens var 10/02 - men ble fastslått at jeg var 9+2 (i følge mine beregninger er jeg 10 uker). Sykepleieren anbefalte meg hjemmeabort, fordi at jeg måtte vente en ukes tid om jeg ville gjøre det på sykehuset.

Er det altså forsvarlig å foreta en medisinsk abort hjemme etter uke 9? Hvordan kan jeg ha blitt målt til 9+2 og ikke 10? Kjenner jeg er veldig nervøs, skal ta disse Cyotec pillene imorgen tidlig og aner ikke hva jeg kan forvente, har såklart lest mange skrekkhistorier..

Sykehuset er bare 20 minutter kjøring og mannen har tatt seg fri for å være sammen med meg så det hjelper jo på.. Noen med erfaringer? Er dette trygt?

Ufrivillig i uke 13(sa)var helt jævlig trodde jeg skulle dø.  Forstod i etterkant at jeg skulle ringt ambulanse. Rier, vannavgang. Utdrivingfase..blod over alt. Fosteret var 10 uker stort

Anonymkode: c5114...f64

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt tre aborter; en i uke 7 og to i uke 10. Var alltid hjemme og det gikk helt fint. Er selvsagt vondt, men jeg låg og slappa av med serier og iskrem. Samboer lagde også god middag til meg. 
Men moren til en venninne av meg hadde en SA rundt uke 12-13. Hun holdte på å blø ihjel. Var helt forferdelig.

Anonymkode: 0f35d...efa

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar, fint å høre andres opplevelser, synd noen har så dårlige opplevelser :( 

Tok Cyotec rundt kl. 9 i morges, gjorde dødsvondt de første to timene før det kom noe ut og gikk over til sterke mensensmerter, tror det er over nå, gikk forsåvidt bra bare vondt

AnonymBruker
Skrevet

Var gjennom det samme i uke 11 med foster som hadde dødd i uke 8-9. Hadde også sterke smerter de første timene, før det gradvis ga seg. Hos meg kom imidlertid ikke fosteret ut ved første kur, så måtte gjennom to kurer til før alt var ute. Grudde meg veldig til disse, men var kun første kur som gjorde vondt. 

Anonymkode: db78b...e9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...