AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #1 Skrevet 25. april 2023 Jeg får fort svettelukt på klær som er langermet eller t skjorte. Bruker jeg singlet så er jeg helt tørr under armene! Men liker å dekke til armene med en T-skjorte (har litt kyllingfilet underarmer😂) Om jeg har fått svettelukt på en T-skjorte og tar den av, så er det bare t-skjortene som lukter, og ikke meg. Jeg er da så vidt klam. Tenkte først det var fordi jeg vasket feil, slik at bakterier aldri ble helt vasket vekk. Prøvet 90 grader, men problemet oppstår fortsatt. Så da gikk jeg over på tanken på materiale på klærne. Står på nettet at bomull skal være bra her, men jeg har lukt problemer med de også. Ull kan bli i det varmeste laget. Polyester og silke burde jeg holde meg unna. Ønsker ikke bruke armhule bind. Tåler ikke svettestopp produktene på apoteket 😕 hverdags deodoranten min fungerer helt fint om jeg har på singlet Trenger sårt råd fra dere! Hilsen fortvilet singel 30 åring, som for tiden ikke tørr å date pga denne svettelukten Anonymkode: d5e81...bd8
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #2 Skrevet 25. april 2023 Men det lukter jo ikke med en gang? Det er jo helst når plagg har blitt brukt noen ganger at det lukter. Jeg svetter også en del, og tåler heller ikke sånne antisvetteprodukter. Jeg løser problemet med å ha en tynn t-skjorte under toppene. Men kan problemet være at du kaldsvetter eller svetter mer når du er nervøs eller noe? Høres rart ut at problemet kun gjelder når du har langermede klær. Eller innbiller du deg at det lukter? Anonymkode: b1de3...eb6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #3 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det lukter jo ikke med en gang? Det er jo helst når plagg har blitt brukt noen ganger at det lukter. Jeg svetter også en del, og tåler heller ikke sånne antisvetteprodukter. Jeg løser problemet med å ha en tynn t-skjorte under toppene. Men kan problemet være at du kaldsvetter eller svetter mer når du er nervøs eller noe? Høres rart ut at problemet kun gjelder når du har langermede klær. Eller innbiller du deg at det lukter? Anonymkode: b1de3...eb6 Jeg kan begynne å lukte etter 5 min men om jeg er i en stressende situasjon hvor jeg har på singlet, så er jeg bare litt klam eller tørr. Så jeg tror ikke det har noe med stress å gjøre Plaggene mine kan begynne lukte fra første 5 minutt, selv om det er helt rent/ nytt. Jeg svetter ikke så veldig mye. Men nok til at det syntes så vidt, men lukter veldig mye. Jeg vet at det lukter, har dobbelt sjekket det med en veldig god venn 😅 ts Anonymkode: d5e81...bd8
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #5 Skrevet 25. april 2023 Jeg har og noen klær som er sånn. Det sitter i klærne, og kommer fram når klærne blir oppvarmet av huden selv om jeg ikke er svett. Polyester, nylon og akryl er verst. Ren bomull eller viskose/Modal/lyocell er greiest. Anonymkode: 5a5bf...5ab 1 1
smurfebuss Skrevet 25. april 2023 #6 Skrevet 25. april 2023 Prøv med eddik i skyllemiddelkammeret noen vasker. Det får bort tenåringsguttsvettelukta her i huset. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #7 Skrevet 26. april 2023 Har du prøvd viskose? Det er et naturmateriale. Kan du ha sopp eller ubalanse i bakterier på huden? Spiser du noe mat som kan medføre dårlig svettelukt? Stresser du? Jeg synes stress-svette lukter mye strammere enn vanlig svette. Er du i overgangsalderen? Anonymkode: 14f4b...1ec
Daisy-love Skrevet 26. april 2023 #8 Skrevet 26. april 2023 Hos meg hjalp det å bytte deodorant. Jeg tenkte det måtte være klærne, altså stoffet, eller hvordan jeg vasket dem, men så hadde jeg glemt deodorant når jeg dro bort en gang, og kjøpte annen enn jeg pleier etter tips fra en venninne og det var natt og dag. Har måttet kaste en del av de gamle klærne for lukten går ikke ut. Hos meg satt det tom i ullundertøy. Jeg luktet ikke selv, akkurat som deg, men det satt i klærne. Jeg bruker selv alltid klær med ermer. Jeg bruker Palmolive sine nå, men godt mulig andre er like gode. Jeg brukte 24 hours før, kjøpt på apoteket. Den skulle jo være god, men helt klart at for meg ble den feil. Palmolive koster bare 17kr på Normal, og rett over 20kr på Kiwi, så billig og prøve. Vet andre er glad i Sterilan også, som også er billig.
Splittbinders Skrevet 26. april 2023 #9 Skrevet 26. april 2023 Styr i alle fall unna tøymykner/skyllemiddel hvis det er syntetiske klær (sånn som superundrtøy/treningsklær). Eddik som skyllemiddel er ellers et godt tips, og du kan også prøve en lite skje natron som forvaskepulver.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #10 Skrevet 26. april 2023 Du sier du opplever problemet med plagg i bomull, men er de da av ren bomull? I mange klær er det for eksempel en liten prosent av elastan, og det kan være nok til at du får problemer med lukt. Prøv om du opplever problemet i plagg av ren bomull eller lin, eventuelt viskose. Ellers enig med andre her. Bruk eddik som skyllemiddel. Og prøv gjerne en annen deodorant, for problemet kan også sitte der. Anonymkode: a7581...cad
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #11 Skrevet 26. april 2023 Hos meg har deodoranten mye å si. Forsøkt å bytte men da lukter det mye mot slutten av dagen. Jeg bruker palmolive glamorous og er superfornøyd med den Anonymkode: 2ccd9...89b
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #12 Skrevet 26. april 2023 Ren svette lukter ekstremt lite, det er først når det blir blandet med bakterier at det begynner å lukte. Som en over her sier "Kan du ha sopp eller ubalanse i bakterier på huden?" Anonymkode: c6fe2...260
Rosa Dartle Skrevet 26. april 2023 #13 Skrevet 26. april 2023 Hos meg er det bare polyester som lukter sånn. Der synes jeg lukt setter seg. Ville sjekket ut andre deodoranter. Viskose er som regel supert, men jeg synes også ull, silke og bomull er topp 👍
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #14 Skrevet 26. april 2023 Hos meg luktet alt... Kunne ikke ha t-skjorter på mer enn noen få timer, før det stinket. De som sier ren svette ikke lukter har ikke hatt ett svetteproblem... Jeg hadde heldigvis en veldig forståelsesfull lege, og fikk botox, og det var umiddelbar virkning! Angrer på at jeg ikke snakket med legen tidligere om det. Anonymkode: c6f3a...5e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå