AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #1 Skrevet 25. april 2023 Er det mye vanskeligere enn f.eks øk & adm? Må man elske matte og fysikk for å klare det? Anonymkode: c74d2...846
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #2 Skrevet 26. april 2023 Hvis du ikke er flink i realfag er det vanskelig, mye vanskeligere enn økonomi og administrasjon. Hvis du er flink i realfag er det ikke så vanskelig, men fortsatt mye vanskeligere enn økonomi og administrasjon Anonymkode: c1363...ddf
Btw Skrevet 26. april 2023 #3 Skrevet 26. april 2023 Du bør ha en 5 i begge fagene for å føle deg komfortabel i ingeniørutdanning. Tror byggingeniør er den letteste av dem og mekaniskingeniør er den mest vanskeligste. Kan ta feil. Øk&Adm er det greit med 4 i matte. Trenger ikke fysikk.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #4 Skrevet 26. april 2023 Jeg vil anbefale å ta forkurs i matte og fysikk hvis du ikke kommer rett fra Videregående. Jeg fikk D i matte på forkurset, men matten på studiet var enklere, så der fikk jeg B. Fortsatt var det høy strykprosent på eksamen på høyskolen. Antar at vanskelighetsgraden på matten varierer med hvilken type ingeniørutdannelse det gjelder. Fysikken var ikke noe problem for meg, siden jeg liker fysikk, men det var mange som slet med den. Anonymkode: f5654...629
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #5 Skrevet 26. april 2023 Er sivil ingeniør vanskeligere enn vanlig ingeniør? Anonymkode: f5246...3bf
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #6 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er sivil ingeniør vanskeligere enn vanlig ingeniør? Anonymkode: f5246...3bf Ja, mer grunnleggende teori de første tre årene Anonymkode: 93101...cb3 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #7 Skrevet 26. april 2023 Ja, jeg vil si det er mye vanskeligere enn øk./adm. Tok første året på øk./adm. og hadde A i snitt med toppkarakter i matematikk og finansfagene. Jobbet relativt mye, men ikke veldig mye. På bachelor ingeniør jobbet jeg MYE mer og karakterene dalte. Mye større pensum og mye mer krevende fra dag 1. Fikk fortsatt noen toppkarakterer i enkelte fag, men snittet dalte til B og jeg hadde flere C-er og også noen D-er. I øk./adm. kom man langt med sunn fornuft og hverdagslig logikk/erfaring, mens i ingeniørstudiet blir mange av fagene mer abstrakte så man kan ikke resonnere seg frem til en løsning på samme måte uten at man er veldig smart. Med det sagt mener jeg at bachelor ingeniør er lagt opp slik at de fleste som er gjennomsnittlig oppegående kommer seg gjennom det i hvert fall om man er innstilt på å gjøre jobben. I verste fall må du bruke mer enn normert tid. Det var mange i min klasse som ikke var spesielt smarte som kom seg gjennom på normert tid. Noen få måtte bruke 4 eller 5 år. Master på NTNU er etter hva jeg hører vesentlig mer krevende enn de fleste bachelorutdanninger. Anonymkode: 19345...32d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå