AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #1 Del Skrevet 25. april 2023 Jeg har en katt som har TR og han har trukket veldig mange tenner, men har beholdt hjørnetennene på en side oppe og nede + noen til Han er en katt som alltid har sloss mye (ja, han er kastrert) og er også en aktiv jeger. De tingene har ikke vært et problem nå siden han har hjørnetennene sine. I det siste har jeg merket at han kanskje kan ha problemer med tennene igjen og jeg har lurt på om han har smerter. Vi skal til veterinæren og få det sjekket. Men nå har han ikke særlig mange tenner igjen. Så jeg lurer på hvis han må trekke enda flere om han da fortsatt kan ha et godt liv. Ser at det er ulike meninger om dette. Noen mener at det går bra hvis katten er innekatt, men ikke hvis den er ute og må forsvare seg. Han er også blitt gammel, så jeg tenker på det også. Nå skal man ikke ta sorgene på forskudd, men jeg lurer på hva andres erfaringer er med tannløse katter? Anonymkode: d7450...0ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 26. april 2023 #2 Del Skrevet 26. april 2023 Det går fint. Har en katt som har vært tannløs siden hun var ett år. Hun jakter, og spiser byttet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #3 Del Skrevet 27. april 2023 En av mine instabuddies har kun tre huggtenner, han er nå 12 år og still going strong. Han dreper fugl og mus. Det påstås at de fint klarer spise tørrfôr etter en stund også, selv uten tenner. Anonymkode: 79e1f...6c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #4 Del Skrevet 27. april 2023 Min gamle katt på 17 år er nesten tannløs og vil kun ha tørrfor👍 Fanger en og annen mus innimellom for variasjon hehe Anonymkode: 55b9a...783 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sollen Skrevet 27. april 2023 #5 Del Skrevet 27. april 2023 Hei. Jeg har en eldre katt på nå er ca16 år uten en eneste tann igjen. Han ble fanget inn for 10 år siden etter et liv som bostedsløs og måtte allerede da trekke alle tennene. Vi har hatt han i 8 år og har ikke en eneste gang opplevd at han har vansker med å spise noe som helst uten tennene sine. Han spiser både vått og tørt og er sunn og frisk 🥰 så ja, de kan leve godt uten tenner ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #6 Del Skrevet 27. april 2023 Ts her. Så fint å høre at de kan leve godt uten tenner. Det jeg tenker mest på er at min katt sloss ofte. Han er stadig vekk i slosskamp med nabokatten og tviler på at jeg får han til å slutte med det. Jeg har også tidligere prøvd å ha han som innekatt, men det fungerte dårlig. Så det er det jeg tenker mest på, men skal se hva veterinæren sier først da 😊 Anonymkode: d7450...0ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #7 Del Skrevet 27. april 2023 Det tror ikke jeg. Hadde du levd godt uten tenner i munnen? Anonymkode: 366c3...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 27. april 2023 #8 Del Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det tror ikke jeg. Hadde du levd godt uten tenner i munnen? Anonymkode: 366c3...e97 Ja, hvis det ikke var vondt med plagsomme betennelser etc. så tror jeg det hadde gått helt fint. Gommene blir etter hvert herdet og så lenge man styrer unna den aller minst tyggevennlige maten (Havreknäcke f.eks.) så hadde det fungert. Katter og hunder som lever som kjæledyr kan få tilpasset mat ved behov akkurat som oss mennesker så så lenge de ikke er avhengige av maten de selv fanger så har ikke jeg noen store motforestillinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #9 Del Skrevet 27. april 2023 Det går helt fint. Har en katt som har vært nesten helt tannløs i mange år. Den fanger og spiser dessverre fremdeles en del mus. Spiser både tørrfor og våtfor. Anonymkode: cef06...36c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #10 Del Skrevet 27. april 2023 Leo skrev (1 time siden): Ja, hvis det ikke var vondt med plagsomme betennelser etc. så tror jeg det hadde gått helt fint. Gommene blir etter hvert herdet og så lenge man styrer unna den aller minst tyggevennlige maten (Havreknäcke f.eks.) så hadde det fungert. Katter og hunder som lever som kjæledyr kan få tilpasset mat ved behov akkurat som oss mennesker så så lenge de ikke er avhengige av maten de selv fanger så har ikke jeg noen store motforestillinger. Jeg mangler tenner i munnen og min gom blir ikke herdet. Jeg får ofte sår i gommen fordi jeg mangler tenner. Anonymkode: 366c3...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 27. april 2023 #11 Del Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg mangler tenner i munnen og min gom blir ikke herdet. Jeg får ofte sår i gommen fordi jeg mangler tenner. Anonymkode: 366c3...e97 En jeg skrudde bil for hadde ikke tenner og sikkert ikke hatt det de siste 40 åra heller spiser ribbe pizza på gommene og lutefisk inni mellom julekake med gulost hver dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 27. april 2023 #12 Del Skrevet 27. april 2023 Må spise myk mat da tenker jeg ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå