Gå til innhold

Hyggelig (!) mannlig sjef som alltid ser over kroppen min etter vi har pratet sammen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i en bedrift med både kvinner og menn (jeg er kvinne selv). Jeg merker tildels at mannlige kollegaer snakker til meg på en litt mer tøysete måte en kvinnelige, og at flere av de noen ganger har sett over kroppen min. Det er diskret i såfall, og bare noen ganger… 

Så har det seg sånn at en mannlig kollega, som også er avd.leder (ikke rett over meg), så og si alltid måler meg med blikket etter at vi har hatt en samtale. Han på en måte sveiper blikket over meg. Jeg har også merket at han gjør det når jeg kommer inn i rommet. Han er veldig hyggelig, og vi har et godt samarbeid. Han har ved flere anledninger gitt meg komplimenter for utseende, men bare høflig og diskret. Det tar aldri feil at han ikke beskuer kroppen min før vi går hverandre. Når vi snakker sammen holder han som regel blikk-kontakt, men jeg har merket at han har beskuet kroppen min mens jeg har sett bort og ser tilbake. 

Hva er greia med dette??! Menn må gjerne svare..  Han trakasserer meg ikke på noen konkret måte heller. 

Anonymkode: 330e7...39f

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han liker vel det han ser da 

Anonymkode: 32d7b...80e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Evn sjekker ut ditt corny antrekk 😅

AnonymBruker
Skrevet

Han er dårlig oppdratt. 

Anonymkode: f3fa4...938

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg jobber i en bedrift med både kvinner og menn (jeg er kvinne selv). Jeg merker tildels at mannlige kollegaer snakker til meg på en litt mer tøysete måte en kvinnelige, og at flere av de noen ganger har sett over kroppen min. Det er diskret i såfall, og bare noen ganger… 

Så har det seg sånn at en mannlig kollega, som også er avd.leder (ikke rett over meg), så og si alltid måler meg med blikket etter at vi har hatt en samtale. Han på en måte sveiper blikket over meg. Jeg har også merket at han gjør det når jeg kommer inn i rommet. Han er veldig hyggelig, og vi har et godt samarbeid. Han har ved flere anledninger gitt meg komplimenter for utseende, men bare høflig og diskret. Det tar aldri feil at han ikke beskuer kroppen min før vi går hverandre. Når vi snakker sammen holder han som regel blikk-kontakt, men jeg har merket at han har beskuet kroppen min mens jeg har sett bort og ser tilbake. 

Hva er greia med dette??! Menn må gjerne svare..  Han trakasserer meg ikke på noen konkret måte heller. 

Blikk kontakt når man snakker, eller å sveipe over kroppen med blikket trenger ikke være noen ting i det hele tatt, men det kan tenkes at han er interessert. 

Det er heldigvis fortsatt ikke sånn at politiet kommer og tar folk som er mistenkt for å være forelsket.

Det blir problematisk hvis han utnytter stillingen sin til å få sex eller driver seksuell trakassering i form av grove kommentarer f.eks.

Anonymkode: f4e0d...075

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Evn sjekker ut ditt corny antrekk 😅

Jeg kan ikke tro han synes klærne mine ser rare ut. Tvert i mot sier han stadig at jeg er fin, og jeg får ofte høre at jeg har bra klesstil fra andre også…

Jeg bare undrer meg sånn over dette. Det er umulig for meg å ikke legge merke til at han ser over kroppen min, for jeg står som regel fortsatt vendt mot han idet han gjør det. Blikket hans går spesielt mot hofter og lår, men også mot bryster. HVER GANG! Hvorfor ta seg bryet med å gjøre det? Tror han virkelig at jeg ikke legger merke til det? I disse meetoo-tider, burde man jo egentlig være forsiktig… 

Som sagt så utmerker han seg ift andre menn på dette området. Det er også sjelden jeg merker at kvinner gjør det.. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts over

AnonymBruker
Skrevet

Han liker trolig det han ser, på samme måte som han sikkert sveiper over fine biler eller annet han liker, men han viser det på en veldig klønete og smått sjåvinistisk måte. Du må selvsagt gi beskjed (på en hyggelig måte) dersom dette plager deg veldig.

Anonymkode: b0aff...3b3

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han liker trolig det han ser, på samme måte som han sikkert sveiper over fine biler eller annet han liker, men han viser det på en veldig klønete og smått sjåvinistisk måte. Du må selvsagt gi beskjed (på en hyggelig måte) dersom dette plager deg veldig.

Det plager meg ikke sånn sett, jeg blir bare så nysgjerrig på hvorfor han gjør det.. og nysgjerrig på om han gjør det bevisst (det ville jo i allefall vært upassende). han er en svært attraktiv mann, som jeg er litt betatt av (uten at jeg har tenkt å gå noe videre med det). 

For å snu det på hodet; Kan det hende han ikke liker det han ser? Hvorfor gidder han å se da (dersom det er stygt eller uinteressant), og hvorfor gir han meg da stadige komplimenter? Han gir meg ikke komplimenter like ofte som han ser på kroppen min, noen som har en teori om hvorfor? 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og han er i hvert vårt forhold, bare så det er sagt. 

TS 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tvert i mot sier han stadig at jeg er fin, og jeg får ofte høre at jeg har bra klesstil fra andre også

Uprofft av en leder å si sånne ting.

Du virker også veldig opptatt å få kredit for hvordan du ser ut er.

Kanskje folk merker det og derfor kommer med kommentarerer. 

Vil git beskjed at det ikke er ok

Anonymkode: 8bf7d...c41

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo umulig å svare sikkert på det du spør om, det kan være utallige grunner til at han driver med dette, men jeg tror det er fordi han liker det han ser. Med mindre du har rare, spesielle trekk, klær eller framtoning. Har du draget sånn generelt, eller?

Skrevet

Han gjør det nok bevisst for at du skal føle deg sexy :)

Misliker du det?

AnonymBruker
Skrevet

Noen menn er sånn. Har antakelig ikke noe med om han er interessert eller ikke. Han er bare en som glor på damer. Hvis han eller er en hyggelig fyr så kan det hende han ikke er klar over det en gang. Uansett så er det frekt.  Du hjelper ham hvis du gjør ham oppmerksom på det. Du kan for eksempel følge blikket hans, se litt forvirret ned på dine egne bukser. Har jeg sølt noe? 

Anonymkode: f3fa4...938

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo umulig å svare sikkert på det du spør om, det kan være utallige grunner til at han driver med dette, men jeg tror det er fordi han liker det han ser. Med mindre du har rare, spesielle trekk, klær eller framtoning. Har du draget sånn generelt, eller?

Jeg er i et langvarig forhold, så har ikke sjekket draget mitt så mye. Har jo draget på samboeren, da 😅 Får noe positiv oppmerksomhet f.eks de sjeldne gangene jeg er på byen - dersom det har noe å si… og kommentarer og blikk fra andre menn og kvinner innimellom. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AllahBallah skrev (5 minutter siden):

Misliker du det?

Misliker det ikke, men siden jeg ikke vet hva han tenker - så kan jeg jo ikke konkludere med noe 😉

TS 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Helt naturlig og fint at du tar det på en slik fin måte.

Vi menn klarer ikke å unngå at øynene våre ser over en vakker kvinnes utseende og kropp.

Det er som en magnet for blikket vårt og det kan du/dere ta som ett stort kompliment. For vi gjør ikke slikt om vi synes noen er lite tiltrekkende. 

Vet noen damer ikke liker at menn de synes er lite pene gjør det. Men det er bare en del av pakka av å være en tiltrekkende dame.

Både de dere liker og eventuelt ikke liker av menn vil se å sjekke ut deres vakre kropp og utseende. I mange andre land vil også menn rope ut høyt vakre dama osv. 

AnonymBruker
Skrevet
AllahBallah skrev (12 minutter siden):

Misliker du det?

Jeg tror jeg ikke noe på. Dette er noe folk gjør unevisst.

Anonymkode: f4e0d...075

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er en uvane. Jeg kan også gjøre det ubevisst når folk er pene og er noe og se på. Det er ikke slik at jeg nødvendigvis sikler, men det er deilig å se noen som f.eks kan gå eller føre seg med en totalpakke. Jeg er veldig bevisst på å unngå det i de tilfellene det er fristende. Men hva med en liten kommentar til vedkommende? 

Anonymkode: b1575...b40

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å holde blikket og ''se'' over ''varen'' et sekund mer enn normalt er innenfor. Men å holde på slik i flere sekunder mer enn normalt vitner om manglende sosiale antenner. 

Anonymkode: ebe41...31a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...