AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #1 Skrevet 25. april 2023 Sikkert ikke alle, men har jo hørt om at mange leverer i barnehagen før det har gått 48 timer. Er det fordi de ikke klarer å forstå det, eller bare gir de blaffen i at smitten forsetter å spre seg? Jeg har en venninne som hardnakket mener at med en gang man er frisk så er man smittefri, det hjelper ikke å si noe. Og foreldrene mine tror ikke noe på at omgangssyke sprer seg ved dårlig håndhygiene, så hos dem er håndhygiene foreksempel før matlaging noe de driter i desverre. Er det vanlig å ikke skjønne dette? Anonymkode: 9bab9...3e4 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #2 Skrevet 25. april 2023 Ja, det virker dessverre å være ganske så vanlig. Her ligger vi strak ut med omgangssyke nå, viser seg at de vi møtte i helgen hadde hatt omgangssyke kvelden før 🙄 Anonymkode: 6c770...132 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #3 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, det virker dessverre å være ganske så vanlig. Her ligger vi strak ut med omgangssyke nå, viser seg at de vi møtte i helgen hadde hatt omgangssyke kvelden før 🙄 Anonymkode: 6c770...132 Dumt at det er sånn. Så kjipt 🙄 God bedring ❤️ Anonymkode: 9bab9...3e4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #4 Skrevet 25. april 2023 Egoistiske foreldre og medmennesker😒 Anonymkode: 76722...b73
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #5 Skrevet 26. april 2023 Tipper det er mange som tenker at det kan jo ikke være så smittsomt når man er helt frisk. Har kjent på det selv, når vi har hatt et helt friskt barn hjemme en hel dag, men det ikke er 48 timer. (Lettere med lillesøster som var syk ei uke først, som naturlig nok ikke hadde god nok allmenntilstand for barnehage uansett, så hun måtte bli hjemme mer enn 48t), men vi visste at barnehagen var relativt smittefri etter en ferie, så vi holdt han hjemme en dag til og tok ingen sjanser. Anonymkode: 49835...210
jordbær86 Skrevet 26. april 2023 #6 Skrevet 26. april 2023 Mange som ikke vet og mange som ikke bryr seg om de smitter andre. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #7 Skrevet 26. april 2023 Venter alltid 48 timer selv, men føles nesten bortkastet når barnet kommer tilbake fra barnehagen etter dag to med ny runde fordi andre gir f. Anonymkode: cc7d9...dcd 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #8 Skrevet 26. april 2023 Jeg tror at mange vet, men gir f… fordi det er mer bekvemmelig, noe som irriterer meg svært mye, siden jeg jobber i barnehage. Vi opererer med 48 timers karantene, etter siste symptomer, når det gjelder omgangssyke. Vi sender hjem barn f.eks mandag klokken 14 fordi de har diare og oppkast og så kommer de onsdags morgen og påstår at barna ikke har hatt symptomer mens de var hjemme ( men barna forteller noe annet) . Så blir de voksne i barnehagen syke - spesielt de som jobber med de minste fordi de er mere tett på barna og så klager foreldre på at vi må holde avdelinger stengt eller stenge tidligere/ be folk om å holde barna hjemme, fordi det er for få voksne på jobb. - Det rare er at det er de som kommer med barn før karantenen er over, som klager høyest. Vi har det i huset nå, jeg har akkurat blitt frisk, men nå er det nestemann i huset som har. Anonymkode: d78ba...7fa 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå