AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #181 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Synes det er skremmende å se holdningene her og hvor mange som synes dette er helt innafor. Hvis alle hadde tenkt det samme - da hadde bedriftene tapt ekstremt mye arbeidskapasitet. Den ene timen og halvtimen teller! I tillegg står man i fare for å MISTE fleksibiliteten sin hvis slikt blir oppdaget. Og da rammer det sannsynligvis alle som har hatt denne muligheten. Dette er rett og slett svindel, og hvis det er så greit som mange av dere synes - hvorfor sier dere ikke til lederen deres at dere er så flinke og effektive at dere kan jobbe x antall mindre enn alle de andre kollegene deres. Jo, fordi det IKKE ER GREIT. Anonymkode: 5eb39...c64 Tja. Det er jo vist i flere forsøk at bedrifter har hatt like god produksjon når de har hatt 6 timers dag, sammenlignet med 7,5 timers dag. De ansatte jobba mer effektivt og fokusert på 6 timer. Og fikk utretta like mye som på en normal arbeidsdag. Anonymkode: 5f8f2...025 2
Supermarit Skrevet 27. april 2023 #182 Skrevet 27. april 2023 Amossa skrev (På 25.4.2023 den 23.09): Nei. Dette er ikke et etisk dilemma. Det du tenker på å gjøre er svindel. Det er ikke greit. Gjør de endringer du vil i livet, men ta konsekvensen selv. Det er ikke greit at vi andre skattebetalere skal gjøre det. På hvilken måte er det svindel når du dropper lunsjen hver eneste dag? Bare der har du 2,5 time inntjent. I tillegg er Ts tilgjengelig på Mail på kveldstid dette skal også regnes som arbeidstid. I mitt hodet jobber ikke ts undertid samt at hun leverer det hun skal i arbeidet sitt, noe som faktisk er det aller viktigste. 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #183 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det hadde jo vært noe annet, da personen hadde vært borte to uker i strekk, men så lenge jobben blir gjort litt hver dag, ser jeg ingen problemer med å dra hjem tidligere. Anonymkode: 4a81c...6b3 Hvorfor er det annerledes? Det ts driver med utgjør ca 70t iløpet av ett år, så hva er forskjellen om en person skulker 2 uker en gang i året, eller skulker 1-2 timer hver eneste uke gjennom året? Anonymkode: f7e75...b9e 1
mINop Skrevet 27. april 2023 #184 Skrevet 27. april 2023 (endret) E Endret 27. april 2023 av mINop Vet ikke
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #185 Skrevet 28. april 2023 Har ikke lest noen svar her, men så lenge det ikke skader noen og det ikke går ut over noen andre (at andre får mer jobb av dette) så ser jeg ikke problemet. Jeg gjorde faktisk det samme en stund da min minste gikk i barnehagen.. I den jobben ble man målt på resultater da, så det gikk ikke ut over noen. Det er ikke alle jobber man MÅ være 100% til stede i bunden arbeidstid hver eneste dag. Jeg har en annen jobb nå som er veldig fleksibel. Så lenge jeg får gjort det jeg skal gjøre og følger opp arbeidet mitt, så skader det ingen om jeg må gå tidligere når jeg trenger det. Trenger det ikke så særlig ofte nå som jeg bare har skolebarn. Barnet ditt er det viktigste her tenker jeg. Du har lyst å bli i jobben, så når dere er over den verste kneika i småbarnstiden kan du heller gi jernet på jobb Anonymkode: c2fe7...f1e 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #186 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (På 27.4.2023 den 20.20): Hvorfor er det annerledes? Det ts driver med utgjør ca 70t iløpet av ett år, så hva er forskjellen om en person skulker 2 uker en gang i året, eller skulker 1-2 timer hver eneste uke gjennom året? Anonymkode: f7e75...b9e Det er annerledes på min arbeidsplass i alle fall, da vi trenger folk tilgjengelig hver dag. Jeg syntes ikke timene i seg selv er et problem, men om de skulle tas ut i ett strekk hadde det vært et problem. Anonymkode: 4a81c...6b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå