Gå til innhold

Hvor mye kommunikasjon kan man forvente mellom dates?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei sann, møtte en søt kvinne i helga og vi hadde det veldig fint sammen. Var andre date og vi endte opp i senga og tilbrakte hele lørdagen sammen og også litt av søndagen. Vi ble enig om å treffes neste helg hun er barnefri og om å holde litt kontakt i mellom via snap osv. Men, hun virker mer stille en hva jeg hadde forventet egentlig. Svarer hvis jeg sender først, men kan ta litt tid og svarer  ganske kort uten smilyes. Dette er kanskje ikke så bra tegn? Har datet en del og min erfaring er at en kvinne virker viser det hvis hun er veldig interessert, men er jo ikke sikkert det gjelder alle!? Og det er jo kanskje en mulighet at barna tar mye av fokuset!? Er vel kanskje en dødfødt prosjekt og kommer til å dabbe av? Er i hvert fall den følelsen jeg sitter med nå.

Litt trist, for jeg kunne se for meg noe mer seriøst med denne dama. Jeg er litt gammeldags og ønsker egentlig bare å ringe og høre hvordan det står til, men vill jo heller ikke fremstå som masete og "desperat". Syntes denne datingen  er vanskelig skal jeg være ærlig.

Mvh

Mann 40år

Anonymkode: ddaea...1eb

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sånn i begynnelsen selv, blir kvelt av mye kontakt. Først når man er forelsket blir det naturlig med hyppig kontakt for min del 

Anonymkode: 2efee...9c7

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Jeg er mann da...

Men et vanskelig spørsmål siden svaret er veldig individuelt. Jeg skjønner at mange ikke ønsker å bruke særlig tid på småchat mellom møtene, men jeg er av typen som liker at man holder hverandre "varme" og oppdaterer og involverer hverandre om hverandre hvis det skal være seriøst. Jeg har vel kanskje mer behov for det enn at jeg liker det. For det er da jeg trives og er best.

Med det tenker jeg at hvis du skal være deg selv fullt ut så må du også være deg selv. Hvis du ønsker å kontakte henne og trenger denne kommunikasjonen får å holde dere gående, så bør du gjøre det. Hvis det blir for mye for henne.... ja... da får det kanskje bare være? Dere er kanskje ikke så god match da? Jeg vet ikke. Finn en balansegang mellom kontakt og taushet som du kan leve med og få noe ut av, tenker jeg, og så ta det derifra. 

Endret av Bombasi
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
2 minutter siden, Bombasi said:

Med det tenker jeg at hvis du skal være deg selv fullt ut så må du også være deg selv. Hvis du ønsker å kontakte henne og trenger denne kommunikasjonen får å holde dere gående, så bør du gjøre det. Hvis det blir for mye for henne.... ja... da får det kanskje bare være? Dere er kanskje ikke så god match da? Jeg vet ikke. Finn en balansegang mellom kontakt og taushet som du kan leve med og få noe ut av, tenker jeg, og så ta det derifra. 

Dette tror jeg er et godt råd. Trådstarter må være seg selv og gjøre det han føler naturlig... for om det ikke virker, så var det kanskje ikke "meant to be".

Når det er sagt, så er det også lurt å beskytte seg selv. Om det er slik at hun trekker seg unna og det ikke blir noe mer, så er det dumt om du har investert veldig mye av deg seg i "forholdet". Det er vanskelig ja, men lurt å holde muligheten åpen for at det ikke blir noe mer.... sånn for å unnå å kræsje.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Gi det litt tid? Man kan i grunn ikke forvente noe som helst alle er ulike. Selvsagt har hun det mer travelt når hun har barna. Du har ikke barn selv? 

Positive jeg ser her er jo at hun svarer på meldinger og dere har allerde avtalt date neste gang hun har barnefri. 

Du må jo selvsagt vurdere selv om dette er for lite "på" i forhold til hva du liker. Du sier du liker å ringe bedre. Har du spurt om hun vil ringes da? 

Jeg er kvinne på 35 som dater når jeg har barnefri. Jeg har ikke mobilen i hånda hele tiden og synes menn fort kan bli masete. Særlig om de ikke har barn selv og forstår hvor mye fokus det krever. Jeg hadde derimot likt godt om en voksen mann på 40 sa at han ville ringes. Heller en god samtale i løpet av en dag om man har tid enn å overøses av meldinger eller snaps etc. 

Å være konkret er mye bedre enn å være masete. 

Jeg forventer også at en voksen date ikke "trenger meg" men har sitt eget liv. Hvor mye kommunikasjon man behøver mellom dates er nok veldig individuelt. 

Lykke til ☺️

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (4 minutter siden):

Jeg er mann da...

Men et vanskelig spørsmål siden svaret er veldig individuelt. Jeg skjønner at mange ikke ønsker å bruke særlig tid på småchat mellom møtene, men jeg er av typen som liker at man holder hverandre "varme" og oppdaterer og involverer hverandre om hverandre hvis det skal være seriøst. Jeg har vel kanskje mer behov for det enn at jeg liker det. For det er da jeg trives og er best.

Ja, da er vi nok litt like der. Jeg ser an litt, hvis jeg ikke hører noe tidlig i morgen, så bare sender jeg en melding og hører hvordan det står til og ser hvordan svar jeg får. Jeg luftet tanken når vi var sammen om at vi kunne ringes før vi møtes neste gang og hun virket positiv for det, men spørsmålet er om jo hun turte å være ærlig eller om hun har mistet interessen etter å ha fordøy ting litt.

Hun er også meget attraktiv, så kan tenke meg at hun er veldig populær bland gutta. Får nok mye oppmerksomhet via tinder osv. Er jo ikke umulig at jeg ikke er første valget, men fikk inntrykk av at hun hadde det veldig hyggelig når vi var sammen :)

Syntes egentlig dating er noe dritt når man møter noen man faktisk liker, så mye usikkerhet og spørsmål osv

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
-Missi- skrev (5 minutter siden):

Gi det litt tid? Man kan i grunn ikke forvente noe som helst alle er ulike. Selvsagt har hun det mer travelt når hun har barna. Du har ikke barn selv? 

Positive jeg ser her er jo at hun svarer på meldinger og dere har allerde avtalt date neste gang hun har barnefri. 

Du må jo selvsagt vurdere selv om dette er for lite "på" i forhold til hva du liker. Du sier du liker å ringe bedre. Har du spurt om hun vil ringes da? 

Jeg er kvinne på 35 som dater når jeg har barnefri. Jeg har ikke mobilen i hånda hele tiden og synes menn fort kan bli masete. Særlig om de ikke har barn selv og forstår hvor mye fokus det krever. Jeg hadde derimot likt godt om en voksen mann på 40 sa at han ville ringes. Heller en god samtale i løpet av en dag om man har tid enn å overøses av meldinger eller snaps etc. 

Å være konkret er mye bedre enn å være masete. 

Jeg forventer også at en voksen date ikke "trenger meg" men har sitt eget liv. Hvor mye kommunikasjon man behøver mellom dates er nok veldig individuelt. 

Lykke til ☺️

Hei

jeg foreslo av vi kunne ringes når vi tilbrakte tid sammen i helga og hun var positiv til det. Kanskje jeg skal sende en snap i morgen og høre om vi kan ringes? Bare litt redd for å få negativ respons og da er det jo klart at ting går i feil retning.

Men det som "bekymret" meg mest, er at det har vært veldig korte svar, uten smiletegn på den kommunikasjon vi har hatt etter helga. Mitt inntrykk er at dere kvinner virker viser det via meldinger(med smilyes osv) når dere er genuint interessert!?

Men som sagt, mulig barna tar mye energi og alle er jo ikke like.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, da er vi nok litt like der. Jeg ser an litt, hvis jeg ikke hører noe tidlig i morgen, så bare sender jeg en melding og hører hvordan det står til og ser hvordan svar jeg får. Jeg luftet tanken når vi var sammen om at vi kunne ringes før vi møtes neste gang og hun virket positiv for det, men spørsmålet er om jo hun turte å være ærlig eller om hun har mistet interessen etter å ha fordøy ting litt.

Hun er også meget attraktiv, så kan tenke meg at hun er veldig populær bland gutta. Får nok mye oppmerksomhet via tinder osv. Er jo ikke umulig at jeg ikke er første valget, men fikk inntrykk av at hun hadde det veldig hyggelig når vi var sammen :)

Syntes egentlig dating er noe dritt når man møter noen man faktisk liker, så mye usikkerhet og spørsmål osv

Dere brukte forrige helg sammen, og har planlagt å møtes til helga også, så du må nok ligge godt an i løypa om henne. I det minste. :) Ja, ta kontakt i morgen du. Se det an. Sjekk temperaturen. Ta det litt dag for dag. Og helga kommer jo snart, så da får du vel enda mer hint/informasjon å jobbe utifra. Det blir bra dette. Lykke til! 

Og ja. Dating kan føre til magesår fra spiserøret til endetarmen i blant 😜 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei

jeg foreslo av vi kunne ringes når vi tilbrakte tid sammen i helga og hun var positiv til det. Kanskje jeg skal sende en snap i morgen og høre om vi kan ringes? Bare litt redd for å få negativ respons og da er det jo klart at ting går i feil retning.

Men det som "bekymret" meg mest, er at det har vært veldig korte svar, uten smiletegn på den kommunikasjon vi har hatt etter helga. Mitt inntrykk er at dere kvinner virker viser det via meldinger(med smilyes osv) når dere er genuint interessert!?

Men som sagt, mulig barna tar mye energi og alle er jo ikke like.

Hei ☺️

Ja det tenker jeg du kan gjøre. Da kommer du med et konkret forslag og for din egen del også kan det jo være fint å få avklart om dere tenker likt rundt dette med kommunikasjon. 

Skjønner at du er redd ❤️er litt skummelt i blant dette med dating. Men er kanskje fint å få snakket litt skikkelig også? Min sånn generelle filosofi er at man angrer mer på det man aldri turte enn det man kanske turte men feilet på ☺️

Ja man er nok ulike både på det med smiley, tidsbruk osv alle kvinner som alle menn tenker jeg. Jeg hadde nok tenkt litt som deg om en mann svarte kort eller uten lite smilefjes. Men så  er jo jeg en sånn som skravler en del og bruker mye smiley 🤭

AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (Akkurat nå):

Dere brukte forrige helg sammen, og har planlagt å møtes til helga også, så du må nok ligge godt an i løypa om henne. I det minste. :) Ja, ta kontakt i morgen du. Se det an. Sjekk temperaturen. Ta det litt dag for dag. Og helga kommer jo snart, så da får du vel enda mer hint/informasjon å jobbe utifra. Det blir bra dette. Lykke til! 

Og ja. Dating kan føre til magesår fra spiserøret til endetarmen i blant 😜 

Nei, du misforstår, neste helg hun er barnefri og det er 2 uker til. Ting kan nok dabbe fort ut med denne kommunikasjonen vi har nå, hvis det holder på i 2 uker. Så jeg ser hvordan respons jeg får i morgen og hvis den virker positivt, så foreslår jeg å ringes på kvelden eller noe.

Men sjeldent magefølelsen tar feil og den er dessverre ikke så positiv akkurat nå.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, du misforstår, neste helg hun er barnefri og det er 2 uker til. Ting kan nok dabbe fort ut med denne kommunikasjonen vi har nå, hvis det holder på i 2 uker. Så jeg ser hvordan respons jeg får i morgen og hvis den virker positivt, så foreslår jeg å ringes på kvelden eller noe.

Men sjeldent magefølelsen tar feil og den er dessverre ikke så positiv akkurat nå.

Ah, skjønner. 2 uker er veldig lang tid i startfasen uten å ha særlig kontakt! Blir jo som om at dere møtes til første date igjen når dere da møtes om 2 uker. 

AnonymBruker
Skrevet
-Missi- skrev (2 minutter siden):

Hei ☺️

Ja det tenker jeg du kan gjøre. Da kommer du med et konkret forslag og for din egen del også kan det jo være fint å få avklart om dere tenker likt rundt dette med kommunikasjon. 

Skjønner at du er redd ❤️er litt skummelt i blant dette med dating. Men er kanskje fint å få snakket litt skikkelig også? Min sånn generelle filosofi er at man angrer mer på det man aldri turte enn det man kanske turte men feilet på ☺️

Ja man er nok ulike både på det med smiley, tidsbruk osv alle kvinner som alle menn tenker jeg. Jeg hadde nok tenkt litt som deg om en mann svarte kort eller uten lite smilefjes. Men så  er jo jeg en sånn som skravler en del og bruker mye smiley 🤭

Ja, er ikke så lett dette her. Men min erfaring som sagt er at de aller aller fleste kvinner ønsker mye dialog og kommunikasjon når de er genuint interessert og nok derfor magefølelsen min sier at dette ikke ser så lovende ut.

Men er litt forvirret, for vi hadde det veldig flott sammen i helga. Jeg fikk til og med lov til å sove over, men det trenger kanskje ikke å bety så mye!?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, er ikke så lett dette her. Men min erfaring som sagt er at de aller aller fleste kvinner ønsker mye dialog og kommunikasjon når de er genuint interessert og nok derfor magefølelsen min sier at dette ikke ser så lovende ut.

Men er litt forvirret, for vi hadde det veldig flott sammen i helga. Jeg fikk til og med lov til å sove over, men det trenger kanskje ikke å bety så mye!?

Mm ser den med magefølelsen noe konkret svar får du jo ikke før du spør direkte om du tør det. 

På den annen side dere er jo veldig tidlig i en dating fase selv om det hørtes ut som en vellykket start. Kanskje du legger litt mer i det allerede enn henne? 

Hørtes ut som en god start det kan bety mye men samtidig ikke. Vanskelig å si uten å kjenne henne personlig. 

For meg hadde det betydd at jeg likte denne personen godt nok til en date nr 2, mest sannsynlig. Men ikke alltid. Men kanskje ikke mer enn som så. 

Date nr 2 har dere jo avtalt☺️hun avviste deg jo ikke så noe ligger det jo her. 

Selvsagt kan hun jo ha fått kalde føtter i etterkant. Når hun fikk daten litt i perspektiv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hva er målet med å sende meldinger å spørre om hvordan det står til? Hvor leder det? "Hei hvordan går det? Jo takk bare bra og deg? Jo fint kom hjem fra jobb i stad. Ok kos deg" 

Det leder jo ikke til noe nyttig. Er sånne meningsløse meldinger jeg mister interessen av når man uansett har avtalt ny date og ses om en uke. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva er målet med å sende meldinger å spørre om hvordan det står til? Hvor leder det? "Hei hvordan går det? Jo takk bare bra og deg? Jo fint kom hjem fra jobb i stad. Ok kos deg" 

Det leder jo ikke til noe nyttig. Er sånne meningsløse meldinger jeg mister interessen av når man uansett har avtalt ny date og ses om en uke. 

Så hvordan foreslår du at man meldes og holder kontakten da? Og igjen, er ikke om en  uke men om 2.

Men er vel nettopp derfor jeg foretrekker å ringes, men da ønsker jeg faktisk å få en bekreftelse på at hun er genuint interessert. Forstår problemstillingen? Men er vel ikke noe annet en å spørre og se hvordan respons man får.

TS

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så hvordan foreslår du at man meldes og holder kontakten da? Og igjen, er ikke om en  uke men om 2.

Men er vel nettopp derfor jeg foretrekker å ringes, men da ønsker jeg faktisk å få en bekreftelse på at hun er genuint interessert. Forstår problemstillingen? Men er vel ikke noe annet en å spørre og se hvordan respons man får.

TS

Som sagt så liker jeg ikke å ha kontakt mellom treffene i begynnelsen, men først når det begynner å oppstå følelser og begge kjenner den ivrige lysten etter å snakke med hverandre og ikke bare gjør det pga å slå ihjel tid eller behov for bekreftelse. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er praktisk anlagt, og veldig oppslukt av det jeg holder på med på jobb, på fritida, med ungene - og svarer på meldinger på den maskuline måten. "OK" eller 👍 når jeg ikke er i modus for å sitte og knote og melde. Heldigvis har min kjære samme språkstil.
En gang var det en jeg hadde en flørt med som sendte meldinger mange ganger i døgnet, i arbeidstida, god morgen, god kveld og fandens oldemor. Jeg skrev at det var stressende, og ba ham dempe seg. Det gjorde han ikke....
Send henne en melding i lunsjen: "Når passer det at jeg ringer i kveld? Jeg har så lyst til å høre stemmen din." 
Sats på en melding hver andre dag, og en telefon i uka ville vært mitt tips. Og ikke vær alt for mye på høgget med illustrasjoner og emojis. Det er for boomers, ifølge husets unge, å drive med emojier og gifs og den typen ting.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Som sagt så liker jeg ikke å ha kontakt mellom treffene i begynnelsen, men først når det begynner å oppstå følelser og begge kjenner den ivrige lysten etter å snakke med hverandre og ikke bare gjør det pga å slå ihjel tid eller behov for bekreftelse. 

Virker veldig kaldt og kjedelig ut hvis du spør meg. Er jo viktig å vise at man er interessert tenker jeg. Hvis man holder minimalt med kontakt i løpet av 2 uker, så er det jo ganske naturlig at ting dabber ut. Håper ikke hun her er slik, hvis hun faktisk ønsker å treffes igjen

TS

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hun har barn og det virker som du tørprater. Hun er opptatt som mor. Spør henne om når på kvelden det passer å ringe henne.

Jeg skulle veldig gjerne sagt noe klokt om emojis eller den usikkerheten som det er i starten på et forhold, og magefølelsen din og sånt, men det føler at jeg ikke kan så mye om. Jeg er et fullstendig følelsesmessig vrak i starten på ethvert mulig og umulig forhold, men kommer meg gjennom det på et vis.

Om du absolutt skal ha intenst med bekreftelse hver eneste dag, tenker jeg du har et kriteria til selvutvikling ikke til partnerselektering.

Endret av Sparkling_Pink
Fjernet unødvendig ord
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Virker veldig kaldt og kjedelig ut hvis du spør meg. Er jo viktig å vise at man er interessert tenker jeg. Hvis man holder minimalt med kontakt i løpet av 2 uker, så er det jo ganske naturlig at ting dabber ut. Håper ikke hun her er slik, hvis hun faktisk ønsker å treffes igjen

TS

Jeg respekterer til perspektiv og du må gjøre det som er riktig for deg. Vil bare nevne at jeg ikke er en kald person men en mann jeg ikke har følelser for tar for mye plass om han skal melde meg om uinteressante ting. For min del holder det gnisten og spenningen oppe å ha mye å prate om når man møtes og ikke være lei av hverandre pga kjedesnakk i mellom. Istedet for meningsløse meldinger om hvordan det går så er det hvertfall hakket bedre å heller sende et bilde av kaffekoppen å si god morgen ønsker deg en fin dag, eller bilde av noe som er relatert til noe man har snakket om på date. Jeg og han jeg er sammen med nå snakket om hagemøbler på andre daten, det var to uker til neste gang vi skulle møtes og han sendte meg bilde av tilbudsplakat på plantasjen på hagemøbler. Sånne ting er søtt, men "Hei hvordan går det" når man uansett har avtalt å møtes og kan catche opp da er sånn som fort kan bli masete og tørt for min del.  Kan ikke telle på to hender hvor mange menn jeg har mistet interessen for pga meningsløs tørrprat som hverken er flørt og opprettholder gnist eller heller ikke nyttig og interessant i den grad at vi blir bedre kjent med hverandre. 

Når man begynner å få følelser kan man heller ringe å spørre hvordan dagen har vært og småprate litt eller sende flørtende meldinger som hjelper relasjonen fremover mer enn "hei hvordan går det?" 

Bare mitt perspektiv :)

Lykke til med datingen! 🤞

• Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...