Gå til innhold

Hva gjør man når man er en robot? (intimitet og romanse)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en 30 år gammel mann, jomfru og har lyst til å erfare hva intimitet er.

Jeg har autisme, som gjør at jeg er emosjonelt "robotisk" når det kommer til romanse og kjærlighet.
Jeg har aldri elsket noen, og jeg vet ikke hvordan det føles.
Jeg er overbevist om at jeg ikke er i nevrologisk stand til å elske pga autismen.
Efter alt, så var jeg i et romantisk kortvarig forhold i 2010 hvor jeg ikke var lykkelig i det hele tatt.
Ikke bare manglet jeg følelsen av kjærlighet, men jeg følte at jeg måtte redigere oppførselen min
slik at jeg ikke gjorde tabber og flauser. Kort sagt: jeg er i ustand til å være i forhold

Hvilket betyr at det eneste alternativet jeg har for å oppleve intimitet er sexarbeidere.....noe som ikke er lovlig.
Jeg er 30, og tiden renner ut. Jeg vil oppleve noe. Og ja, jeg er fult klar over at en 30 år gammel jomfru mann er ansett som taper.

Av og til har jeg episoder av håp der jeg innbiller meg om at jeg kan lære meg hva romanse og kjærlighet er,
men da kommer jeg altids på at kvinner ikke vil ha arbeidsledige menn (jeg har mine grunner).
Og så vil jeg henne det beste, og det kan jeg jo ikke gi hvis jeg er en robot

Hva har du å si om dette predikamentet jeg har? : )

Anonymkode: 1e3f6...5fb

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når du ikke kan føle kjærlighet og nærhet så ser jeg ikke poenget med å ha sex. Da blir det bare samme greia som å runke. 

Jeg stusser også på at det ser ut til at det eneste argumentet ditt som holder deg vekk fra å kjøpe sex er at det er ulovlig og straffbart for deg. Men har du aldri reflektert over hvorfor det er ulovlig og hvor mye skade man tar av å være prostituert, som må ligge med menn de aldri hadde valgt frivillig? Sex skal være en likeverdig akt hvor man samhandler ut fra tosidig lyst og nytelse, og ikke en akt hvor den ene faktisk ikke vil ligge med den andre engang men må. 

Hvis du virkelig vil oppleve sex så ha det med en dame du ikke bestikker med penger og som vil ha det med deg fordi hun har oppriktig lyst. Men som sagt jeg ser ikke hva du skulle fått ut av sex kontra runking når du ikke har evnen til å føle kjærlighet og tilknytning på vanlig måte. Da blir det bare en kropp du runker i istedet for hånda di og du skjønner nok hvor kvinnefiendtlig det er å bruke kvinners kropper som et runke-etui. 

Anonymkode: f8ff8...273

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva med å se etter andre autister å date? Britisk tv hadde en veldig allright serie om tema (Undatables)

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
000VF000 skrev (3 minutter siden):

Hva med å se etter andre autister å date? Britisk tv hadde en veldig allright serie om tema (Undatables)

Haha! Kjenner til serien. Likte veldig godt hu jenta i rød jakke

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha! Kjenner til serien. Likte veldig godt hu jenta i rød jakke

Ja, hun virker veldig søt. 

Jeg synes deltagerne var veldig sjarmerende og jeg heiet på de alle. Serien bekrefter også at det å finne en partner er vanskelig, uansett om man er autist eller ei. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hiki er en sjekke-app for autister

Ellers er det mange flotte dukker å få kjøpt, også med ai. (Ment seriøst)

Anonymkode: 39bb4...41e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For meg høres det du som at du undervurderer deg selv basert på manglende erfaring og at du har fått bekreftet en diagnose.

Med dine formuleringsevner burde du være i stand til å relatere på ett eller annet nivå til andre mennesker. Intimitet og seksualitet er grunnbehov som alle har i større eller mindre grad.

Jeg har hatt en elsker i tidlig voksentid som hadde asbergers. Sexen funket helt greit, det er andre jeg har møtt som IKKE har vært på spekteret som har oppført seg som om noen hadde skrevet et dårlig skript for dem.

Med kjent diagnose burde du vite noe om eventuelle forstyrrelser i omgang med folk og din egen sanseverden slik at du og de du møter finner måter å løse det på. Type, «jeg har fått et oppheng i dette, jeg trives med denne typen berøring, kan vi prate om det jeg sa til deg i går, jeg er redd for hvordan du fortolket det».

Arbeidsledighet, diagnose og at du tror du er en robot er hindringer du mener er der. Hvordan hadde du oppført deg om du ikke mente disse tingene ved deg selv var uattraktive? 

Og til slutt, jeg kan godt være på autismespekteret selv, men vil ha meg frabedt å bli henvist til andre autister, jeg synes det er direkte smakløst. De jeg liker, liker jeg på grunn av helheten ved de som mennesker.

Anonymkode: 791ef...b66

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Arbeidsledighet, diagnose og at du tror du er en robot er hindringer du mener er der. Hvordan hadde du oppført deg om du ikke mente disse tingene ved deg selv var uattraktive?

Anonymkode: 791ef...b66

Hele kommentaren din var veldig bra. Men dette jeg har sitert her grubler jeg litt over.
Er ikke dette "flaws" som nesten alle universielt synes er usexy? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hele kommentaren din var veldig bra. Men dette jeg har sitert her grubler jeg litt over.
Er ikke dette "flaws" som nesten alle universielt synes er usexy? 

Nei ikke nødvendigvis krise med en midlertidig arbeidsledig mann med diagnose, men usexy og dealbreaker med en mann som syns det er ok å kjøpe sex hvis det hadde vært lov. 

Anonymkode: f8ff8...273

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke har god grunn til å gå i terapi så vet ikke jeg, der kan du kanskje få hjelp til å klare å takle dette med å utvikle deg litt mer om det er det du ønsker. Jeg ville så absolutt prøvd å finne meg en god spesialist på ditt felt som kan nettopp hjelpe deg videre i livet med dette. Kommer fra en som gikk i terapi i mange år og slet selv med relasjoner o.l Det hjalp meg enormt. 

Jeg stusser litt av innlegget ditt.. Ønsker du å erfare intimitet bare for å ha erfart det, er det det noe du virkelig ønsker eller føler du det er mer forventet at det skal være noe du ønsker? For det er absolutt ikke feil å være aseksuell heller. At du kanskje er redd for at du går glipp av noe om du ikke prøver? Føler du deg seksuell utenom (Runker)? 

Forhold er absolutt ikke lett, spesielt med diagnoser inne i bildet. Man er ikke automatisk lykkelig etter en tid, det er mye jobb, mange kompromisser. Har selv en diagnose som ikke alltid gjør det lett å være i forhold. Er selv i et langvarig forhold (7år) og det har vært mange kamper underveis. Vi er sammen fordi vi har virkelig jobbet for det og det er noe vi gjør på daglig basis. Det er lett å se uten i fra og tenke at de i forhold har det best og lett. Vi har hatt perioder hvor vi ikke er lykkelige, det har de fleste forhold. Man skal være i stand til å jobbe seg i gjennom problemer man har sammen, alltid ofre litt av seg selv (Det må være gjensidig), være god på å kommunisere og en god del mer. 

Kun gjør det du virkelig ønsker selv, ikke tenk noe på samfunnet rundt og hva som er forventet. Det er vanskelig nok å leve i en nevrotypisk verden når man ikke er det selv enn at man skal føle seg presset til å gjøre noe en egentlig ikke ønsker her i livet, men om dette med forhold er virkelig noe du ønsker så synes jeg det starter med å jobbe med seg selv. For all del ikke bare hopp inn i et forhold og håp på det beste og at ting ordner seg. Man har det flott ett års tid så begynner forhold å sprekke litt og da må man være stødig nok til å jobbe for det også. Har du de rette verktøyene til å hjelpe deg i et forhold før du går inn i et så kommer det til å gå så fint så tenker jeg. Det med arbeidsledighet tror jeg ikke du skal tenke så altfor mye på, jeg er selv uføre pga min diagnose og har ikke hatt noe problem med det i datinglivet tidligere. Selvfølgelig har du noen der ute som ikke ønsker det, men det er alltids noen som er rett for deg der ute. Ønsker deg masse lykke til. 

Hilsen Kvinne 30år. 

Anonymkode: b12ca...0e3

• Nyttig 1
Gjest Inverto
Skrevet

Enda en god kommentar som jeg synes var veldig in-depth

Jeg er trådstarter ja

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, Inverto said:

Enda en god kommentar som jeg synes var veldig in-depth

Jeg er trådstarter ja

Men er du helt sikker på at du ikke kan kjenne på kjærlighet for andre? hva med dine foreldre og eventuelle søsken?
Hvis du kan være glad i dem, kan du vel bli glad i en annen også? (uten at jeg vet nok om autisme til å hevde at det må være slik)

Anonymkode: 48b18...48c

AnonymBruker
Skrevet

Tulletråd.. har selv autisme å dette skurrer

Anonymkode: 23dd3...754

AnonymBruker
Skrevet

De langt fleste autister er i stand til å elske og være glade i andre mennesker på lik linje som nevrotypiske! 

Hilsen autist.

Anonymkode: 5a853...1a1

AnonymBruker
Skrevet

En robot er du da ikke. Men du har gjerne ikke forelsket deg fordi du ikke har følt deg trygg og sett. Sats på å møte noen du har noe til felles med, bygg et vennskap, og ta det fra der. 

Anonymkode: 7a999...13b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Tulletråd.. har selv autisme å dette skurrer

Anonymkode: 23dd3...754

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

De langt fleste autister er i stand til å elske og være glade i andre mennesker på lik linje som nevrotypiske! 

Hilsen autist.

Anonymkode: 5a853...1a1

Det er forskjell på autister. Noen har absolutt disse tingene ved seg.

Anonymkode: 39bb4...41e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest Inverto
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.4.2023 den 10.11):

Men er du helt sikker på at du ikke kan kjenne på kjærlighet for andre? hva med dine foreldre og eventuelle søsken?
Hvis du kan være glad i dem, kan du vel bli glad i en annen også? (uten at jeg vet nok om autisme til å hevde at det må være slik)

Anonymkode: 48b18...48c

Jeg er glad i noen. I den forstand at jeg ønsker dem vel og vil at de skal ha det bra. Folk jeg liker å gi glede.
Men kjærlighet vet jeg ikke. Det kan godt hende at jeg har følt det men ikke kan ha identifisert det.
Dette kalles Alexithymia, og er ofte observert blant autister. Det er vansker med å beskrive og identifisere følelser,
både fysisk og emosjonelt. 

Jeg er 100% sikker på at hvis jeg fikk en dame ville jeg ønsket henne det beste, og hun ville
være den viktigste personen i mitt liv. Vi ville gjort hverandre lykkelige.
Men jeg er usikker på hvor flink jeg er til trøsteprat og støtte i harde tider.
Der er jeg veldig autistisk. Det eneste jeg kan håpe på er at min potensielle elsker
kan forstå at jeg bryr meg, selv om jeg ikke klarer å ordlegge det

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å søke informasjon blant andre autister? De kan nok hjelpe deg langt bedre enn oss, siden det er lettere å finne noen som virkelig vet hvordan det føles der, og noen har garantert råd om hvordan man kan få det til å fungere. Vil tro det finnes mye info på nett, støttegrupper e.l.?

Anonymkode: ad352...845

Gjest Refreng
Skrevet
On 4/25/2023 at 9:24 PM, AnonymBruker said:

Jeg er en 30 år gammel mann, jomfru og har lyst til å erfare hva intimitet er.

Jeg har autisme, som gjør at jeg er emosjonelt "robotisk" når det kommer til romanse og kjærlighet.

Min erfaring med autister er at de som blir veldig robotiske, som regel har lært å stenge av og undertrykke følelser fra ung alder av. Gjerne fordi det var vanskelig for dem å kontrollere dem, eller fordi de følte at andre mennesker reagerte negativt på dem.

Dette er noe som kan bli bedre. Du kan bli mindre robotisk, om du blir mer tryggpå deg selv og trygg på at andre kan like deg for den du er. Da vil du tørre føle mer. Akkurat nå undertrykker du følelsene dine i hverdagen.

Jeg har aldri elsket noen, og jeg vet ikke hvordan det føles.
Jeg er overbevist om at jeg ikke er i nevrologisk stand til å elske pga autismen.
Efter alt, så var jeg i et romantisk kortvarig forhold i 2010 hvor jeg ikke var lykkelig i det hele tatt.
Ikke bare manglet jeg følelsen av kjærlighet, men jeg følte at jeg måtte redigere oppførselen min
slik at jeg ikke gjorde tabber og flauser. Kort sagt: jeg er i ustand til å være i forhold

Hvilket betyr at det eneste alternativet jeg har for å oppleve intimitet er sexarbeidere.....noe som ikke er lovlig.
Jeg er 30, og tiden renner ut. Jeg vil oppleve noe. Og ja, jeg er fult klar over at en 30 år gammel jomfru mann er ansett som taper.

Tenker du at andre folk i forhold er i stand til å være i forhold?

De fleste som er i forhold, har hatt tidligere forhold som gikk dukken. De færreste blir sammen med sin første kjæreste for livet. De fleste har brudd i fortiden. Mange er på sitt andre eller tredje forhold. Hvorfor skulle det være annerledes for deg enn for dem?

Kanskje det egentli er litt behagelig å tenke at du ikke er i stand til å ha forhold? For dersom du abre ikke er i stand, så trenger du heller ikke prøve. Og dersom du ikke trenger prøve, så trenger du ikke føle på alt stresset som kommer med flørting og dating. Du slipper føle nederlag når du blir avvist.

On 4/25/2023 at 9:24 PM, AnonymBruker said:

Av og til har jeg episoder av håp der jeg innbiller meg om at jeg kan lære meg hva romanse og kjærlighet er,
men da kommer jeg altids på at kvinner ikke vil ha arbeidsledige menn (jeg har mine grunner).
Og så vil jeg henne det beste, og det kan jeg jo ikke gi hvis jeg er en robot

Ja, du forteller deg selv at kvinner ikke vil ha arbeidsledige menn som forsvarsmekanisme. Dersom du bestemmer deg for at det er sant, så slipper du å forsøke flørte og date noen og bli avvist. Det er en måte å beskytte deg selv fra å føle deg såret på. Du gir deg selv tusen grunner til at det er en dårlig ide å sjekke opp kvinner. Men faktum er at det du føler er frykt for å gjøre det, og unnskyldningene er noe du forteller deg selv for å slippe unna.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er autist og ikke er interessert i romanse, kan det også hende at sex blir en "skuffelse" for deg. Mange autister er aseksuelle, men higer etter sex mens de er jomfru fordi de blir bombardert med info om sex, hvor viktig det er og hvor ofte og mye sex folk har. Det er liksom noe nytt og spennende som alle andre gjør. Når de de finner noe å ha sex med, opplever de at sex er noe de kjenner de egentlig ikke trenger. Det er jo ikke sikkert du er aseksuell, og det at du aldri har virkelig elsket noen betyr heller ikke at du er helt ute av stand til å elske.

Jeg tenker at det er mange der ute som kan passe sammen med deg, både autister og nevrotypiske. Noen (spesielt nevrotypiske) vil sikkert mene du er en taper, men det er også veldig mange som synes det er null problem og overhodet ikke taperaktig. Jeg vil tro du møter mye forståelse blant autister da de vet mer om hva du sliter med når du prøver å finne din plass i en verden som ikke er tilpasset deg, og folk flest ikke helt forstår deg.

ikke gi opp, og ikke tenk at du må gå til prostituerte for å få det unnagjort. Ikke støtt opp om en nedverdigende business (ja, den er faktisk nedverdigende selv for luksusprostituerte som gjør det frivillig). Ta tiden til hjelp og finn den personen som passer sammen med deg.

Anonymkode: 1451a...247

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...