AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #1 Skrevet 25. april 2023 Har en gutt som snart blir 8 mnd. Han har sovet så fint på eget rom nå et par uker med kun 1 oppvåkning for amming på natten. Plutselig i går kveld var han vanskelig å legge og våknet 1 gang pr time og hyyyylskrek. Han sovnet igjen, men kun på meg eller pappaen, ikke i sengen sin. I natt måtte jeg rett og slett samsove fordi han måtte sove på puppen. Tenkte kanskje det var tenner eller annet ubehag og håpet det ble bedre i kveld, men ser ut som akkurat samme visa. Lurer på om det kan være 8 mnd søvnregresjon? Syns jeg finner så lite om det på nett. Hva hjelper? Pappaen mener jeg ødelegger gode rutiner med å ta baby inn til oss, men det er då tydelig at baby trenger den tryggheten og nærheten! Kan det funke å samsove en periode for så å legge han på eget rom igjen? Anonymkode: fb643...4e3 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #2 Skrevet 25. april 2023 Jeg tenker at babyen har oppdaget at du ikke er der, og roper etter deg for trygghet. Du ødelegger ingenting ved å gi en baby det han trenger. Det er mye mer ødeleggende å ikke gi babyen den tryggheten han trenger, på dag og natt. Det er anbefalt å ha babyer inne på samme rom, i minst 12 mnd. Dette er forebyggende for krybbedød. Dersom samsoving fungerer for deg, er det det beste du kan gi gutten din. Hva far tenker hadde jeg ikke brydd meg om. Det er en kort periode av livet de er spedbarn. De blir ikke mer, eller fortere trygge av å være utrygge. Anonymkode: bfcee...17d 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #3 Skrevet 26. april 2023 Ingen gode råd siden jeg står i det samme selv, vil bare si at vi er flere 😄 Fra å sovne selv i løpet av fem minutter til å bruke en evighet og trenge mye støtte, fra å trives i egen seng til å hylgrine sekundet etter hun legges ned, fra en nattamming til tre og tilslutt samsoving. Hun har nettopp lært å krabbe og er nå ivrig på å reise seg opp, i tillegg til tenner på vei, så det er mye som skjer. Lurer på hvordan hun kommer til å takle det når jeg starter på jobb om ett par uker. Anonymkode: e94d7...74f
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #4 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ingen gode råd siden jeg står i det samme selv, vil bare si at vi er flere 😄 Fra å sovne selv i løpet av fem minutter til å bruke en evighet og trenge mye støtte, fra å trives i egen seng til å hylgrine sekundet etter hun legges ned, fra en nattamming til tre og tilslutt samsoving. Hun har nettopp lært å krabbe og er nå ivrig på å reise seg opp, i tillegg til tenner på vei, så det er mye som skjer. Lurer på hvordan hun kommer til å takle det når jeg starter på jobb om ett par uker. Anonymkode: e94d7...74f Godt å høre vi er fler! Krabbingen er like rundt hjørnet her og, og mye utforskning. Er nok mye det som ligger bak ja! Ble samsoving i natt også, men han sov ok frem til kl 01:30 da, hjelper litt med noen gode timer også 😊 Huff, lykke til med jobbstart! Jeg fatter ikke hvordan myndighetene har tenkt når de legger opp til at mor skal forlate barnet akkurat i denne perioden som er så utfordrende for de små! Heldigvis noe ulønnet for min del så håper han er over kneika før det blir jobb! Anonymkode: fb643...4e3 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #5 Skrevet 26. april 2023 Det står da masse om dette på nett hvis du bare googler det på engelsk? F eks her: https://huckleberrycare.com/blog/how-to-handle-the-eight-month-sleep-regression-like-an-expert hvor de har ulike tips. Og ja: man kan rask gi barnet uvaner om man lar det sovne på måter man egentlig ikke vil at det skal sovne på: barnet skjønner jo ikke at det er unntaksdager. Anonymkode: 41116...e44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå