Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg selger en del klær på finn, annonsene har flere bilder, nøye beskrivelser av alle mål og størrelser. Stort sett har jeg sendt klærene og bare fått gode tilbakemeldinger, bl.a. på at målene er korrekte og at klærene er akkurat som tekst/bilder sier.  Nå har jeg en som er interessert i et plagg, men vil komme hjem til meg for å prøve det på. Det er ikke snakke om en jakke e.l. som man kan prøve i ytterdøren, vedkommende må komme inn i leiligheten min for å skifte for å sjekke om plagget passer som ønsket. Jeg vil ikke ha et vilt fremmede menneske inn i leiligheten min, spesielt ikke en som må låne ett rom for å skifte. Hva svarer jeg på en sånn henvendelse uten å virke kjip? Hvordan gjør dere andre det?

Anonymkode: 2adc6...b7d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt.

Anonymkode: b6761...b70

• Liker 1
Skrevet

Da sier du nei til prøving og selger til en annen.

• Liker 17
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

«Tilbyr dessverre ikke prøving grunnet dårlig erfaring», eller noe sånt…

Anonymkode: f0d91...9af

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Bare si du ikke driver en klesbutikk så det går ikke. Sånn er det å kjøpe brukte klær på nett, man tar risken.

Anonymkode: 45f38...38c

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Og der fikk jeg nok en grunn til å aldri selge de brukte klærne mine :D Hehe

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke vært aktuelt i det hele tatt, driver ikke klesbutikk og vil ikke ha fremmede inn i leiligheten min.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Hvis jeg hadde solgt noe veldig dyrt, 1000 kr og oppover kunne de prøvd. Men kun i gangen

Anonymkode: 4ef07...421

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uff nei, ikke gjør det. 

Har kun hatt dårlig erfaring med det. 

Anonymkode: 66a99...e13

AnonymBruker
Skrevet

«Dessverre».

Ved kjøp via Finn må kjøper selv videreselge plagget dersom det ikke skulle passe. 

Anonymkode: e28bc...9d0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Slipper aldri folk lenger inn enn gangen. 

Har kun fått spørsmål om å prøve en kjole en gang og da sa jeg beklager jeg er ikke komfortabel med fremmede inn til meg. Solgte til noen andre senere 

Anonymkode: f589a...e8d

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har skjedd meg flere ganger, trodde det var normalt? Om denne jenta bor nær nok til å hente på døra (noe de fleste selgere ønsker), er det kjapt gjort å prøve plagget for å se om det passer eller blir bomkjøp som må returneres.

Litt usikker på hva du er redd for her, men siden du spør om løsninger; er du redd hun er voldelig e.l. har du besøk samtidig så du ikke er alene. Er du redd hun skal stjele noe låner du henne et skifterom uten verdisaker. 

Om du absolutt ikke ønsker at hun prøver det hos deg er vel løsningen at hun tar det med seg hjem og prøver det der, men det er jo litt mer styr for dere begge. Det er vel i begges interesse at det faktisk passer og ikke må returneres.

Endret av anonymLala
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt normalt. Jeg har både kjøpt og solgt kjole på Finn, og har hatt folk som har prøvd her hjemme eller jeg har prøvd hjemme hos noen. Her låner de gjestetoalettet som ligger i gangen. Hjemme hos noen fikk jeg låne badet. Bare møtt hyggelige folk. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Skriv det tydelig i annonsene, at prøving ikke er mulig, så slipper du spørsmål om det.

Anonymkode: 41dfc...89c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man vet at antennene ikke er helt oppe å går når man spør om slikt i samfunnet vi lever i nå. For alt du vet kan det være noen som prøver å lure deg eller voldtektsmenn etc.

Anonymkode: 48910...a43

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg så snoket personen på badet. Brukte lang tid inne og heldigvis har vi lysbryter utenfor og skrudde den av for å få henne ut. 

Sier alltid nei til å la noen prøve. 

Anonymkode: 66a99...e13

AnonymBruker
Skrevet

Møt henne på et kjøpesenter, la henne prøve klærne på i et prøverom i klesbutikken eller på toalettet.

Anonymkode: 0a518...92e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har selv vært blant de som ber om å prøve.  Fikk prøve i gangen. Og det er egentlig praktisk for både kjøper og selger. De får penger og jeg får plagget. Alle er fornøyde. 

Anonymkode: c3dd4...a2c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
anonymLala skrev (19 timer siden):

Har skjedd meg flere ganger, trodde det var normalt? Om denne jenta bor nær nok til å hente på døra (noe de fleste selgere ønsker), er det kjapt gjort å prøve plagget for å se om det passer eller blir bomkjøp som må returneres.

Litt usikker på hva du er redd for her, men siden du spør om løsninger; er du redd hun er voldelig e.l. har du besøk samtidig så du ikke er alene. Er du redd hun skal stjele noe låner du henne et skifterom uten verdisaker. 

Om du absolutt ikke ønsker at hun prøver det hos deg er vel løsningen at hun tar det med seg hjem og prøver det der, men det er jo litt mer styr for dere begge. Det er vel i begges interesse at det faktisk passer og ikke må returneres.

«Må returneres»? :klo: 
Man har da ingen returrett ved kjøp fra privatpersoner da dette går under kjøpsloven og ikke forbrukerkjøpsloven. Ergo er ikke prøving i selgers «interesse» da selger ikke har noe ansvar etter at varen er avhendet og hvorvidt det passer eller ikke er helt og holdent kjøpers problem. 

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har selv vært blant de som ber om å prøve.  Fikk prøve i gangen. Og det er egentlig praktisk for både kjøper og selger. De får penger og jeg får plagget. Alle er fornøyde. 

Anonymkode: c3dd4...a2c

Vel, noen er sikkert fornøyd med det, men personlig så driver jeg ikke butikk og gidder på ingen måte å vente hjemme på en kjøper fra Finn som kanskje dukker opp (i svært få av tilfellene til avtalt tid)

Anonymkode: e28bc...9d0

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke aktuelt for min del mtp sikkerhet.

Hadde jeg solgt en brudekjole eller bunad er saken en annen. Jeg fikk prøve på brudekjolen hos folk fra Finn. 

Anonymkode: 308d8...36f

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...