AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #1 Skrevet 25. april 2023 Jeg sliter sånn. Jeg er sannsynligvis det som kalles høysensitiv, og blir helt utslitt av bråk og støy. Det var jeg ikke klar over før jeg fikk barn. Nå har jeg to gutter og jeg er så innmari sliten mentalt. Det er konstant bråk og støy, protester og krangel. Barna krangler med hverandre, eldste protesterer en del mot oss voksne og sliter med å regulere seg. Alt av lek er så voldsomt støyende. Er det noen andre høysensitive foreldre som har noen triks? Hørselvern er bare en halvgod løsning, da jeg stadig må ta det av for å gi beskjeder eller megle mellom søsken. Og jeg hører godt gjennom de også. Anonymkode: 0bc58...b3a 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #2 Skrevet 25. april 2023 formstøpte propper fra hantek.no filtrerer bort støy og noe tale men du hører likevel nok til å gi beskjeder og gripe inn.. Koster litt men er verdt hverkrone. Anonymkode: 0b3b4...3e8
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #3 Skrevet 25. april 2023 Er i samme situasjon og har vært det i mange år. Har egentlig ikke så mange gode råd da jeg selv har endt opp som utbrent på grunn av dette. Men, hadde jeg visst at jeg var HS tidligere så kunne jeg kanskje ha vært føre var med å sette inn tiltak for å forebygge slitenhet hos meg selv. Om du har et rom du kan trekke deg tilbake til hvor du ikke hører barna så er det er stort pluss. Bruk det og sett mannen din til å ta seg av barna. Her kan du hvile og regulere deg når du trenger det. Ellers har jeg hatt god nytte av støydempende headset, det funker etter min mening bedre enn hørselvern. Og ørepropper som filtrerer ut de verste og høyeste lydene, feks Calmer eller Loop. Og husk å hvile FØR du blir utslitt. Bruk det som en forebyggende medisin 😊 ps: det blir så mye bedre når barna blir ungdommer! Anonymkode: 84a56...0b3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #4 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg sliter sånn. Jeg er sannsynligvis det som kalles høysensitiv, og blir helt utslitt av bråk og støy. Det var jeg ikke klar over før jeg fikk barn. Nå har jeg to gutter og jeg er så innmari sliten mentalt. Det er konstant bråk og støy, protester og krangel. Barna krangler med hverandre, eldste protesterer en del mot oss voksne og sliter med å regulere seg. Alt av lek er så voldsomt støyende. Er det noen andre høysensitive foreldre som har noen triks? Hørselvern er bare en halvgod løsning, da jeg stadig må ta det av for å gi beskjeder eller megle mellom søsken. Og jeg hører godt gjennom de også. Anonymkode: 0bc58...b3a Kjøp støydempende headset som dekker ørene, med noise cancelling Anonymkode: e100b...e07
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #5 Skrevet 25. april 2023 Den litteraturen jeg kjenner anbefaler å legge til rette med hviletid og stilletid for hele familien samlet. Jeg kjenner voksne som har oppdratt barn med variasjoner av middagshvil, meditasjonstid og lignende og hvor huset skulle være stille. Min egen måte var å ha et eget rom som jeg etter avtale trakk meg tilbake til en halvtime av gangen. En periode var poden noe opprørt over dette og stod og hylte utfor døra hele halvtimen. Det gikk seg til, da det tross alt var en annen forelder tilgjengelig selv om jeg ikke var det. Anonymkode: 32959...4ef
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #6 Skrevet 25. april 2023 Det er ikke autisme da? Anonymkode: 744bf...984
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #7 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er ikke autisme da? Anonymkode: 744bf...984 Hvorfor skulle det være det??? Blir så oppgitt av så mye uvitenhet og rart som slenges ut her på kg. Anonymkode: 3f193...e1b 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå