Gå til innhold

Hvit skjorte i begravlese: ok eller ikke?  

38 stemmer

1. 1. Hvit skjorte i begravlese: ok eller ikke?

• ja det er helt greit
      32
    • mmnnjaaaa.... helst ikke tror jeg
      2
    • har aldri tenkt på det
      2
    • nei, det er helt feil
      1
    • nei, det er helt feil, man må ha mørk skjorte i begravelse
      1

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Vel?

Endret av Evelina
Skrevet

Ja, det er vel helt greit. Jeg hadde selv hvit bluse/skjorte til svart jakke og bukser i Pappas begravelse, det samme hadde Mamma, broren min og de fleste menn jeg la merke til. Bare hvite klær ville jeg unngått.

Skrevet

Jeg synes det blir for dystert med bare mørke farger, og synes derfor at ei hvit skjorte til f. eks et svart skjørt eller ei fin svart bukse er kjempefint i begravelser.

Gjest Virvel
Skrevet (endret)

Sist jeg var i begravelse hadde jeg sort dressbukse, hvit skjorte og hvit jakke med sorte striper. Kan ikke tenke meg at noen reagerte negativt på det. Det meste er ok i begravelser så lenge det er pent og relativt nøytralt. Ingen skrikende farger eller mønstre, men hvitt er helt fint.

Endret av Virvel
Skrevet

Sort dress og hvit skjorte er ikke bare "greit", det rett, slik jeg ser det. Det er noe som i alle fall er vanlig i besteforeldregenerasjonen og foreldregenerasjonen: Sort dres og hvitskjorte er meget formellt antrekk, og korrekt for begravelse.

Men jeg vet noen i min egen generasjon reagerer, og ikke takler noe annet enn bare sorte klær. Det synes jeg blir rart, i begravelse til min farfar hadde jeg et sort skjørt (og en tykk sort strømpebukse, ikke tynne strømper som resten av året) en hvit skjorte og sort dressjakke, og min samboer sort dress og hvitskjorte. (det samme i hans bestefars begravelse, bare at da hadde jeg bukse, for det var i februar)

Skrevet

Enig med Malama, jeg syns ikke det bare er greit, men rett, i mine øyne. Det var da det menn og noen kvinner gikk med sist gang jeg var i begravelse. Syns det er fint med de som klarer å gå utenom det tradisjonelle hel-svarte på en slik dag.

Gjest Gjesta
Skrevet

Så da kan Lillemann ha sort dress og hvit skjorte, med et stilrent slips til?

Skrevet

Ja. Ser overhodet ikke noe problem med å ha på seg hvit skjorte i begravelse!

Skrevet

Jeg ser også på hvit skjorte som "det riktige" og formelle i slike situasjoner.

Begravelsesagenter (eller hva de nå kalles) bruker vel også mørk dress og hvit skjorte?

Skrevet

Brukte sort bukse med hvite striper, sort genser og et hvitt halstørkle i bestefars begravelse. Bestemor hadde sort bukse, hvit bluse og sort vest. Ingen som sa noe om det.

Skrevet

Jeg synes også det er normalt med hvit skjorte...

Siste begravelsen jeg var i hadde jeg sort skjørt, sort jakke og hvit topp. Sorte sko, sort skjerf og grå kåpe.

Så lenge man kler seg nøytralt tror jeg ingen tenker, noe annet rosa og storblomstret... :forvirret:

Gjest gjest1
Skrevet

Enig med pulveret. Det trenger ikke være totalsvart lenger, så lenge man ikke kommer i gilde, glade farger.

Gjest Gjesta
Skrevet

Men hva bør en tolvårsgammel jente ha på seg da? Jeg syns liksom ikke at hun skal gå i den limegrønne boblejakka fra J.C. og Bik Bok olabukser..... (selvom hun helst vil det selv) :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...