AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #1 Skrevet 25. april 2023 Hei Har kjent bestevenninna mi siden vi var 13 år, nå er vi midt i 20årene. Jeg har merket at hun alltid rakker ned på meg på en «morsom måte», liksom at hun sier det for å være morsom. Det kan være ting som at jeg ikke kan kjøre bil selv om jeg har hatt lappen lengre enn henne, eller at jeg har styggere bil enn henne. Hun kommenter også på kjæresten min og at jeg ikke har vært med andre enn han. Hun har ligget med over 20stk, og hver gang det er drikkelek på fest skal hun bringe opp at jeg bare har ligget med1 person. Sist fest sa hun også «har han en gang gått ned på deg?» også lo hun av det etterpå. Hun sa det framfor alle som var der. Dette er bare noen eksempler av hva hun sier til meg, hun tar også opp ting som lønn, kropp osv. Ønsker å vite helt ærlig om jeg bare er sensitiv eller om hun er ufin med meg? Når vi henger sammen utenom fest og når det ikke er andre der så er hun som regel grei med meg, men med en gang det er flere folk rundt føler jeg at hun skal vise hvor mye bedre hun er enn meg. Anonymkode: f18f1...5df 6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #2 Skrevet 25. april 2023 Hun er dritt mot deg Anonymkode: f0098...65e 7 2 2
Slitenmamma Skrevet 25. april 2023 #3 Skrevet 25. april 2023 Vil si det er hun som er ufin og ikke du som er sensitiv. Ville tatt det opp med henne. 5 1 2
PITTY Skrevet 25. april 2023 #4 Skrevet 25. april 2023 Face to face; " hvis du har så behov for å nedgradere meg i påhør av andre, så kutter jeg deg faen meg ut." Sånn tenker jeg.. 4 6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #5 Skrevet 25. april 2023 Huff! Jeg hadde også ei son “venninne”. Hun var i tillegg et par år eldre enn meg og kallte seg selv for “mammaen min“🤦🏼♀️ Jeg holdte ut med henne i ett år, sa fra flere ganger at jeg ikke synes noe om måten hun håner meg på, så skrev jeg en lang melding til henne hvor jeg forklarte at jeg ikke ønsker å ha henne som venn. Jeg skrev at ingen er perfekt, og det er ok. Men selvinnsikt er en fin ting, og visse ting må man jobbe litt med, for eksempel måten man behandler andre på. Jeg misstenker at som hun jeg hadde som venn, er din venninne også usikker på seg selv, og tråkker ned på deg for å heve seg selv. Du burde si fra, si rett ut at måten hun behandler deg på ikke er ok, og at du ikke ønsker et slik vennskap om hun ikke endrer seg. Masse lykke til!🫶🏼 Slike vennskap kan være så ødeleggende, og slike mennesker er ikke noe å ha i sitt liv - hvertfall ikke om de ikke gidder å endre seg. Anonymkode: d92c0...435 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #6 Skrevet 25. april 2023 Jeg aner ikke om sette stemmer for veninnen din men jeg har en god-mobbetet humor. Liker god-mobbete humor tilbake. Er det gjensidig og hun er selvironisk er det ikkenoe galt med det, men det er du som avgjør om det opplever det good-natured eller ikke. Snakk med henne. Si fra hvordan din opplevelse er. Anonymkode: 6ff12...834
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #7 Skrevet 25. april 2023 Å heve seg ovenfor andre ved å dra andre ned er et svært dårlig trekk, men heldigvis ser de fleste lett gjennom det. For å sette det på spissen, en blir ikke tynnere av å kalle noen tjukk. Hadde selv en venninne som oppførte seg sånn på ungdomsskolen(!) og jeg droppet henne. Hun har dårlig selvbilde og hakker på deg for hun enten er «intimidated by you» eller prøver å gjøre narr av deg fordi hun føler seg dritt. Hadde gått min vei og aldri sett meg tilbake. Måte på hva en skal finne seg i, et vennskap skal være givende og man skal heve hverandre opp. At hun oppfører seg spesielt sånn når dere er med flere er veldig tydelig at hun har strandet på ungdomsskolementalitet og må tøffe seg. Anonymkode: 5e8da...c96 4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #8 Skrevet 25. april 2023 Hun er jævlig frekk. Du må ta igjen, diskre. "Du har bare ligget med en haha" "Ja heldigvis, jeg er ikke billig" "Du har styggere bil enn meg" Se på hun overrasket: "jøss...bra du syns det selv hvertfall da Er jo du som skal kjøre rundt i din" ect Anonymkode: 332f1...bea 4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #9 Skrevet 25. april 2023 Denne kjenner jeg godt igjen, det er umodenhet og sjalusi i klein kombo. Alle andre merker det nok og. Prøv for moro skyld å bare stille henne oppfølgingsspørsmål. Ikke ta igjen med samme mynt, bare spør gjentakende «hvorfor, hvor vil du med dette». »Åja, hvorfor lurer du på det? Ja - det er interessant for deg å få svar på om og hvordan søsken får oralsex? Hvorfor stiller du akkurat det spørsmålet?» Vær helt rolig og ha nøytral stemme. »Stygg bil synes du? Åkei ja. Men….hvorfor sa du det? Om jeg blir sur? Jeg lurer på hvorfor du sa det og hva hensikten din er». Gjør det noen ganger før du tar en prat med henne. «Du, nå er det nok. At du lurer på mitt sexliv, latterliggjør ditt og datt osv er nå din sak - men gjør det inni deg. Jeg er lei, og ingen er interessert.» Anonymkode: c4343...dc7 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #10 Skrevet 25. april 2023 Hun er ufyselig mot deg! Sett henne på plass. Anonymkode: b6dc1...706
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #11 Skrevet 25. april 2023 Bare si til henne at du skjønner hva hun gjør, og at hun har komplekser til helvete. En person som er stødig på seg selv og sin selvtillit har ikke behov for å rakke ned på andre. Hun har ligget med 20 stk er fortsatt både singel og miserabel. Det sier sitt. Kutt ut henne, og generelt folk som er ekle mot deg. Du er ung, og slike folk kommer du til å møte hele ditt liv. Si til henne at ting som kommer ut av kjeften hennes stor sett er søppel, og det er nærmest like ille som å høre på podcasten til Sophie Elise Anonymkode: 4352f...a17
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #12 Skrevet 25. april 2023 Hun er sjalu på ditt stabile liv kontra hennes ustabile liv. Anonymkode: f0098...65e
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #13 Skrevet 26. april 2023 Din "venninne" er åpenbart sjalu og misunnelig på deg !!!! Å ha ligget med 20 + stk er ingen "ære" i tvert i mot ! Det kjennertegner en dårlig impulskontroll, og mangel på tilknyttningsevne og moralske grenser. Du derimot har en mye bedre kontroll over livet ditt enn henne, og det gjør henne arg og rasende på deg fordi hun vil at du også skal ha samme problemer som henne og ligge rundt og ikke ha en fast kjæreste.. så hun ikke føler seg alene om å være "horete" Nå føler hun nok at du er en mye bedre og mer moralsk person enn henne og du er heldig derfor kjenner hun behov for å harselere og rakke ned på deg. Fordi det lindrer hennes indre smerter og mindreverdighets følelse overfor deg. Du er mer moden og har orden på livet. Det har ikke hun ! Anonymkode: 06c26...95d
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #14 Skrevet 26. april 2023 Jeg hadde også en slik venninne. Hun rakket ned på meg, huset mitt, bilen min, livsstilen min, osv osv. Alt dette kom egentlig frem da jeg brøt ut av et langvarig, destruktivt forhold. Ja, huset hennes er større enn mitt. Dog hadde hun aldri i verden kunne hatt det, hadde det ikke vært for hennes samboer (hun er minsteufør, han i full jobb). Ikke kunne hun hatt mitt hus heller, som jeg eier alene. Dette vet jeg med sikkerhet da hun var å kikket på et lignede hus/samme prisklasse og fikk nei av banken. Bilen min var også bare dritt, i følge henne. Hun lo helt rått da jeg sa jeg vurderte å selge den for en viss sum, og at 'det kunne jeg bare drite i å få for den drittbilen'. Solge den for 20 mer, et halvt år senere. Mannfolka jeg datet var også bare dritt, og hun syns jeg festa for mye, og traff for mange menn. Jeg skjønner jo nå i etterkant at hun i all sannsynlighet var sjalu. Det har vært på hengende håret at forholdet hennes røk, og hun har ved flere anledninger vært på boligjakt og visninger uten mannen, og hun har selv klaget til meg om at hun ikke får boliglån alene. Da jeg fikk ny kjæreste, prøvde hun også å snakke dritt om meg til han, på en fest, høyt foran alle sammen. Husker ikke helt gangen i det, men det var noe i gata om at hun var så glad for at jeg hadde truffet han, og at jeg egentlig var en veldig ålreit dame, selv om jeg hadde rota rundt med en del rare menn da jeg var singel.... Det var dråpen for min del. Jeg datet forøvrig 5 menn på de to og et halvt årene jeg var singel, hun fikk det jo til å høres ut som at jeg hadde ligget med halve byen.. Anonymkode: e8735...a33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå