Gå til innhold

Årlig utgifter ved bil?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

8 km tur/retur jobb hver dag. Noen lengre turer som til hytta og besøk, men ikke mye langkjøring. Stort sett gratis parkering og få bompasseringer.

Sjekket konto ett år tilbake nå og med diesel, forsikring, veiavgift, en reperasjon på 20 000, EU kontroll, automat bilvask og dekkhotell ser det ut til at jeg ligger på ca 75 000 i året. Stasjonsvogn 9 år. Har ikke regnet på verdiforringelse på bilen. 

Virker mye? Ca 6000 pr mnd? Er alene med 2 store barn, så føler meg avhengig av bilen nå. Er dette normalkostnader dere kjenner dere igjen på ved bil?

Anonymkode: af38a...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanlig å beregne at det koster ca kr 7-8 pr kilometer for bilhold. Absolutt rimeligste ekspertene har klart å regne på er de billigste elbilene. Da kommer man ned i 3,50 forutsatt at bilen brukes mye. For bensinbiler til over en million, blir det godt over kr 20,- pr. Kilometer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er registrert inn med ca 6000 km pr år. Gang 8 blir det ca 48000... Men bilreparasjoner på noe over 20000 = 68000 ++ (som bilvask, spylevæske, parkering osv), så er kanskje ca 75000 innafor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Brunello skrev (3 timer siden):

Det er vanlig å beregne at det koster ca kr 7-8 pr kilometer for bilhold. Absolutt rimeligste ekspertene har klart å regne på er de billigste elbilene. Da kommer man ned i 3,50 forutsatt at bilen brukes mye. For bensinbiler til over en million, blir det godt over kr 20,- pr. Kilometer.

Hvis dette ikke er medregnet verdiforringelse så skal jeg altså da betale cirka like mye for bilen i året som det jeg har utbetalt. Dette må være tull. Er ikke i nærheten av sånne summer.

Anonymkode: f7c41...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er registrert inn med ca 6000 km pr år. Gang 8 blir det ca 48000... Men bilreparasjoner på noe over 20000 = 68000 ++ (som bilvask, spylevæske, parkering osv), så er kanskje ca 75000 innafor?

Den reparasjonen utgjør jo en ganske stor del, men med en 9 år gammel bil kan det fort komme flere av dem. Uten den ligger du vel litt over 50k og det høres jo ganske normalt ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvis dette ikke er medregnet verdiforringelse så skal jeg altså da betale cirka like mye for bilen i året som det jeg har utbetalt. Dette må være tull. Er ikke i nærheten av sånne summer.

Anonymkode: f7c41...ab8

Jeg har regnet på mine kostnader på et år og ligger på de summene. Jeg kjører ikke langt og har en grei familiebil, men ikke noe voldsomt (passat stasjonsvogn). Kostnaden min er ca 75000 pr år uten verdiforringelse,men med reperasjoner som er vanlig kommer. De fleste av oss med full jobb som har råd til bil tjener mer enn 75 000 netto i året, men ja, bil er dyrt. Ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...