Gå til innhold

Baby over gjennomsnittet. Betyr det at jeg venter gutt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er 30 uker på vei, og vet ikke om vi venter en gutt eller jente. Vi gav beskjed på ultralydene at vi ikke ville vite kjønn. Magefølelsen min sier gutt, og jeg syns jeg så en liten tissefant. Min samboer så ingenting da.. fikk vite at babyen var over gjennomsnittet. Gutter er vel stort sett større enn jenter? Jeg er bare nysgjerrig og ja, det var vårt valg å ikke vite kjønn,  

Anonymkode: 95068...089

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gutter trenger ikke å være større enn jenter nei. Noen babyer er større enn andre 🤷‍♀️  ei jeg kjenner fødte nettopp tvillinger der jenta var større enn gutten. Ei annen jeg kjente fikk en gutt på 3,3 kg, mens en annen fikk en jente på 4,9

Anonymkode: 4efa4...907

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil du eller vil du ikke vite kjønn? Synes du er litt lite logisk. 

Anonymkode: f5511...bdf

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke få noe bekreftet, og det gjør jeg ikke med mindre jeg betaler for en ny ultralyd. Det er uaktuelt. Bare drømmer, spekulerer og er nysgjerrig på hvem som romsterer inni der.. ☺️🥰 TS 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 2 barn, begge født rundt termin, og jenta veide 500 g mer enn gutten.

Anonymkode: 0d59a...c48

AnonymBruker
Skrevet

Jenter kan være over gjennomsnittet også :) 

Anonymkode: 7004d...822

AnonymBruker
Skrevet

Jeg venter jente som måler over gjennomsnittet. Det har ingenting å si hvor stor baby er i magen ift kjønn.

Anonymkode: b7537...31f

AnonymBruker
Skrevet

Veninna mi fødte nettopp ei jente på godt over 4 kg 😜 så må ikke være en gutt… men gutter er jo ofte større enn jenter, ja

Anonymkode: 9012b...0a2

AnonymBruker
Skrevet

Fikk beskjed om at begge mine var over snitt, kom ut som gjennomsnittlige jenter. 😜

Anonymkode: a3ccc...39a

AnonymBruker
Skrevet

Er rart med det, men den følelsen av hvilket kjønn det er har vist seg å stemme for både meg selv og flere venninner. Selv var jeg så overbevist om at det var gutt at jeg hadde blitt kjempesjokkert om det viste seg å være jente, og samme følelse hadde bestevenninna mi. Det viste seg å stemme, og vi fødte hver vår gutt. Det kan jo selvsagt være tilfeldig altså, men det er jo litt interessant 😊

Forøvrig var både min og hennes gutt over snittet store, men jenter kan jo også være det. Jordmoren min sa at det ikke betydde noe, men det hun sa det var et bra tegn på en frisk og velfungerende morkake.

Anonymkode: eb588...299

AnonymBruker
Skrevet

Disse målingene er veldig unøyaktig! Vi fikk beskjed i uke 29 og 36 at vi ventet ca 4 kilos baby. 4 dager over termin kom en liten gutt på 3240g

Anonymkode: 10cb5...56d

AnonymBruker
Skrevet

Mine to svangerskap var identiske på magemål, hjertelyd osv osv og jeg har en av hver...

Anonymkode: 500ec...248

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en av hver, hvor gutten var minst, men over snittet. Og jenta var enda større enn broren igjen. Begge født rett før termindatoen

Anonymkode: ba075...1a7

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt magefølelse på gutt helt siden jeg ble gravid, men har plutselig fått følelse på jente nå i uke 28 😅  spent! Tror det er gutt pga baby er så stor … 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Min jente var over 4 kilo😅

Anonymkode: 418f4...4dc

AnonymBruker
Skrevet

Hadde tatt vektmåling med en klype salt 😅 vår skulle være midt på treet, altså ca 3500 gram. Ut kom ei frøken på 2700 🙈 

Anonymkode: fa6bd...3c2

AnonymBruker
Skrevet

Gutten min var 3840g på termindato. Nr 2 er jente og hun var 4405g 2 uker før termin. Så nei, det trenger ikke å ha noe med kjønn å gjøre.

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har hatt magefølelse på gutt helt siden jeg ble gravid, men har plutselig fått følelse på jente nå i uke 28 😅  spent! Tror det er gutt pga baby er så stor … 

TS

Går du tilbake i tid når du er gravid siden du var 30 uker 25 april og 28 uker nå 6 mai?

Anonymkode: 06d83...6ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en av hver. Hvor jenta var 500 gram større enn gutten, og begge kom til på termin. Så nei. Det sier deg Ingenting om det er jente eller gutt 

Anonymkode: ba075...1a7

AnonymBruker
Skrevet

Vår jente var over gjennomsnittet, ble følgt opp ekstra med UL hver måned (hadde ingenting med vekten på babyen å gjøre), og ble født 4120. Jeg selv var 3400 når jeg ble født, og mannen var 3900, så det trenger ikke å ha noe å si mtp kjønn.

Anonymkode: ef1b0...c6e

AnonymBruker
Skrevet

Min jente var over snittet hele veien, endte med å bli igangsatt tidlig pga størrelsen. Hun var 3,9 kg da hun kom. 

Anonymkode: 72db2...735

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...