AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #1 Skrevet 25. april 2023 Damned if you do, Damned if you dont! Uansett hva slags bilder man som kvinne bruker på Tinder så finner menn en måte å dømme deg negativt på uansett. De ber om flere bilder om man ikke har kroppsbilde for å utelukke at man er tjukk, mens når man har kroppsbilder i profilen så går de rett på "pule?" meldinger eller i bestefall "Hey du ser da ut som en morsom dame, gjør i kveld? 😏👅💦" Er liksom som at man plutselig ikke er noe kjærestemateriale om man viser kroppen sin f eks bilde fra trening, utendørs trening, speil selfie eller bilde fra et selskap med stram kjole, mens når man ikke har sånne bilder så blir man anklaget for å være tjukk og heller ikke bra nok for mer enn sex Hvordan i h....te skal man presentere seg for å gjøre alt rett og ikke bli stemplet som enten billig eller tjukk? Anonymkode: cfd63...922 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #2 Skrevet 25. april 2023 Har aldri opplevd noen av delene Anonymkode: c162f...f7d 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #3 Skrevet 25. april 2023 Aldri hørt om noe slik Anonymkode: 12a8d...2be 2
-Missi- Skrevet 25. april 2023 #4 Skrevet 25. april 2023 Tja jeg løste det med at mitt helkroppsbilde ikke er noe fancy er meg på hytta etter 3 uker der ute i skogen i joggedress og ullsokker🤭et bilde tatt av en i familien som var på besøk 🤭 Selv om normale meg ellers går mest i kjoler og skjørt. Tenkte at jeg vil jo ha en fyr som liker meg i mest rufsete utgave og ingenting som roper sexy🤭 Men... Da fikk jeg bare helt andre typen dickpic enn de jeg fikk før 🤔pluss flere yngre jomfruer 🤔😂 Men fikk og generelt mer frilufts folk da og mindre menn i dress 🤭så sånn sett bra 👍 Creepy dudes dukker opp uansett hva man som kvinne gjør 🤔 Man må bare vifte de vekk som myggen på ei sommer natt og konsentrere seg mer om de hyggelige ☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #5 Skrevet 25. april 2023 -Missi- skrev (17 minutter siden): Tja jeg løste det med at mitt helkroppsbilde ikke er noe fancy er meg på hytta etter 3 uker der ute i skogen i joggedress og ullsokker🤭et bilde tatt av en i familien som var på besøk 🤭 Selv om normale meg ellers går mest i kjoler og skjørt. Tenkte at jeg vil jo ha en fyr som liker meg i mest rufsete utgave og ingenting som roper sexy🤭 Men... Da fikk jeg bare helt andre typen dickpic enn de jeg fikk før 🤔pluss flere yngre jomfruer 🤔😂 Men fikk og generelt mer frilufts folk da og mindre menn i dress 🤭så sånn sett bra 👍 Creepy dudes dukker opp uansett hva man som kvinne gjør 🤔 Man må bare vifte de vekk som myggen på ei sommer natt og konsentrere seg mer om de hyggelige ☺️ Har aldri fått dick pics og sånne creepy forespørsler. Så det har nok litt med hva slags folk DU liker og dermed får match med.. Anonymkode: c162f...f7d 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #6 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Har aldri fått dick pics og sånne creepy forespørsler. Så det har nok litt med hva slags folk DU liker og dermed får match med.. Anonymkode: c162f...f7d Det er ikke 1 type menn som sender dickpics eller er creepy. Det kan være hvem som helst og alle type menn så det blir helt feil å blame damene som mottar de Anonymkode: cfd63...922 5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #7 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Damned if you do, Damned if you dont! Uansett hva slags bilder man som kvinne bruker på Tinder så finner menn en måte å dømme deg negativt på uansett. De ber om flere bilder om man ikke har kroppsbilde for å utelukke at man er tjukk, mens når man har kroppsbilder i profilen så går de rett på "pule?" meldinger eller i bestefall "Hey du ser da ut som en morsom dame, gjør i kveld? 😏👅💦" Er liksom som at man plutselig ikke er noe kjærestemateriale om man viser kroppen sin f eks bilde fra trening, utendørs trening, speil selfie eller bilde fra et selskap med stram kjole, mens når man ikke har sånne bilder så blir man anklaget for å være tjukk og heller ikke bra nok for mer enn sex Hvordan i h....te skal man presentere seg for å gjøre alt rett og ikke bli stemplet som enten billig eller tjukk? Anonymkode: cfd63...922 Aldri opplevd dette. Forøvrig er det temmelig mange nyanser mellom de som ikke har bilder av seg selv i helfigur fordi de ikke liker kroppen sin, og de som poserer nærmest nakne eller i vulgære klær og posisjoner i et forsøk på å tiltrekke seg oppmerksomhet. Fikk sveipe på tinderen til en kompis, og du bedre hvor mange tacky damer det finns der ute. At disse får spørsmål om hvor mye de tar for en natt, eller om de vil pule har de 100% lagt opp til selv. Er forresten helt uenig med deg i at de som poster disse typiske sexy helfigursbildene på tinder har noe bedre selvbilde enn de som ikke gjør det. På meg virker de minst like usikre, og må by på kvinnekropp i mangel på tro på at de har noe annet å tilby. Anonymkode: 91541...d72 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #8 Skrevet 25. april 2023 For meg som ser etter ei tjukk fin dame sveiper jeg vekk de uten bilder i helfigur Anonymkode: cdd36...0cc 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #9 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Har aldri fått dick pics og sånne creepy forespørsler. Så det har nok litt med hva slags folk DU liker og dermed får match med.. Anonymkode: c162f...f7d Neida, din teori trenger ikke ha noe med saken å gjøre. Jeg var på et nettdatested hvor jeg en stund ikke hadde bilder, eller bare bilde av ansiktet/hals. Senere hadde jeg bilder som lignet de -Missi- beskrev. Likevel fikk jeg samme kommentarer som TS forteller om. Og der var det jo ikke snakk om at jeg først måtte like noen, før de så meg. Jeg orket ikke nettdating lenger, ble for mye slik idoti. Selv om det er gode menn der også så taper de også fordi kvinner ikke lenger orker den andre typen menn. Jeg skulle ønske menn på gruppenivå ble langt tydeligere med hverandre på hva som er akseptabel adferd mot kvinner og hva som ikke er det. Mange menn er jo normalt oppegående menn, de fleste, tror jeg, men jeg tror det er den typen som må oppdra den andre typen. Anonymkode: 1bd41...c2d 4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #10 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det er ikke 1 type menn som sender dickpics eller er creepy. Det kan være hvem som helst og alle type menn så det blir helt feil å blame damene som mottar de Anonymkode: cfd63...922 Blamer ikke- men det må jo ha noe å si på hva de tiltrekker seg siden noen aldri opplever dette Anonymkode: c162f...f7d
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #11 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Blamer ikke- men det må jo ha noe å si på hva de tiltrekker seg siden noen aldri opplever dette Anonymkode: c162f...f7d Nei det er like tilfeldig som alle andre seksuelle overgrep. Victimblaming er noe du bør slutte med! Anonymkode: cfd63...922 3
-Missi- Skrevet 25. april 2023 #12 Skrevet 25. april 2023 Tja nå svarer jeg litt videre på dette 🤭klarte ikke la være. Mange gode svar. Vanskelig å vite hvorfor man får dick pics kan godt være jeg utstråler noe jeg ikke vet om selv uavhengig av hva slags bilder jeg har om det er rufsete turbilder eller ikke. Hvorfor noen kvinner ikke får det er umulig for meg som kvinne å si🤔 Men et eksempel fra i dag da. Dette var ikke en fyr fra nettet men pappa til et barn i klassen til mitt barn. Aldri snakket med han før. Kanskje sett han på foreldremøte etc men ikke lagt merke til han. Han sendte en kort melding om hvem han var pappan til, at han syntes jeg var pen og deretter et bilde av ansiktet sitt og rett etterpå et dickpic i full nude😳 Min reaksjon, skrive at dette var creepy og blokkere han. For meg har menn vært slik "på" siden jeg var tenåring. Jeg fikk tidlig former og har sikkert et klassisk pent ansikt eller noe ikke vet jeg. Men er mye sånt det går i. Selvsagt er dette kun noen få prosent av menn som kontakter meg men likevel ubehagelig. Har hatt både samboerskap og mange gode forhold med oppegående menn. Er jo heldigvis mest bra menn der ute ☺️ Men noen har dette behovet 🤔 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #13 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei det er like tilfeldig som alle andre seksuelle overgrep. Victimblaming er noe du bør slutte med! Anonymkode: cfd63...922 Sier jo ikke at det er noen sin skyld! Bare syns det er interessant hvorfor noen opplever mye av det og andre aldri Anonymkode: c162f...f7d
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #14 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei det er like tilfeldig som alle andre seksuelle overgrep. Victimblaming er noe du bør slutte med! Anonymkode: cfd63...922 Ganske vanskelig å diskutere med noen som er så aggressive Anonymkode: c162f...f7d
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #15 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sier jo ikke at det er noen sin skyld! Bare syns det er interessant hvorfor noen opplever mye av det og andre aldri Anonymkode: c162f...f7d Da kan du studere kulturen og strukturen bedre og lage din egen tråd om du vil drøfte sånne ting, ikke komme med victimblamende bastante påstander i tråden min om at "det må være noe" med mottakeren. Det ER victimblaming. Og nå kommer du med hersketeknikk også i den siste kommentaren din hvor du kaller meg aggressiv. Jeg er overhodet ikke aggressiv, men du tåler tydeligvis dårlig å få motsnakk og kritikk når du sprer dårlige holdninger. Ikke avspor tråden mere er du grei Anonymkode: cfd63...922 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #16 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har aldri opplevd noen av delene Anonymkode: c162f...f7d Ikke jeg heller. Anonymkode: a7a76...048
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #17 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Da kan du studere kulturen og strukturen bedre og lage din egen tråd om du vil drøfte sånne ting, ikke komme med victimblamende bastante påstander i tråden min om at "det må være noe" med mottakeren. Det ER victimblaming. Og nå kommer du med hersketeknikk også i den siste kommentaren din hvor du kaller meg aggressiv. Jeg er overhodet ikke aggressiv, men du tåler tydeligvis dårlig å få motsnakk og kritikk når du sprer dårlige holdninger. Ikke avspor tråden mere er du grei Anonymkode: cfd63...922 Sprer ikke dårlige holdninger og liker uttrykket victim blaming dårlig. Og det er et svar og refleksjoner på spørsmålet ditt. Det betyr ikke at det er greit at menn/noen gjør slike ting, og du / alle har lov å ha akkurat hva slags bilder man vil eller være som man er uten at det legitimerer at noen oppfører seg dust mot en, jeg bare bringer inn et svar og refleksjon på spørsmålet hva skal man gjøre for å unngå det. Og da er jo svaret kanskje hva er det de som stadig opplever slik gjør/har/er osv. Anonymkode: c162f...f7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå