Gå til innhold

Ønsker meg forbud mot dørsalg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg synes dørsalg er en forbanna irriterende greie. Telefonsalg også forsåvidt, men der kan man hvertfall la være å svare. Jeg fatter faktisk ikke at det er lov å oppsøke folk hjemme for å selge noe. Jeg ønsker forbud. 

Og nei, det er ikke bare å la være å åpne.

Anonymkode: 8a5c5...a84

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi kjøpte "reservert mot dørsalg"-skilt og det gjorde susen!!! Ingen som ringer på mer 👍🏼

Anonymkode: db606...e73

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Andre steder i verden skulle de ønske det var forbud mot krig..

Mens i lille Norge derimot.. 

Anonymkode: 66beb...bda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, best å nekte folk å klage. Det er tross alt noen som har det verre en annen plass i verden.

Anonymkode: 673ab...396

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Ekstremt irriterende. Hadde fjernet dørklokken hvis ikke det var for at barna får besøk. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørselgere er frekkere enn flatlusa! De gangene det har kommet dørselgere her har de faktisk stått og løyet meg rett opp i trynet, og et par ganger påstått at de har en ny avtale med borettslaget (strøm, forsikring what ever) og at jeg må slå til NÅ og tegne avtale HER OG NÅ i døren for å få denne flotte nye prisen! (de vet ikke at jeg har sittet i styret...)

Når jeg da begynner å spørre litt nærmere så er det stotring og stamming og kan ikke svare. Jeg foreslår at jeg heller kan lese om denne fantastiske avtalen på nett, og bestemme meg etter å ha lest info nøye. Da kan jeg evt ringe kundeservice og si jeg vil ha avtalen... men nei, det gikk visst ikke an, for denne avtalen var såååå spesiell at kundeservice visste ikke noe om den en gang.... 🙄

Det ender alltid med at jeg bare sier hadet og slenger igjen døra. Ofte avbryter jeg dem før de får avlevert salgsargumentene sine og sier bare hardt "Jeg kjøper ALDRI noe på døra!" og så bang igjen med døren.

Endret av Million
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor bor dere som får dørselgere støtt og stadig? Jeg har hatt ei jente på døra her som ville selge meg tlf abb. da takket jeg pent nei, sa at jobben betalte og at jeg derfor ikke var interessert. Vanskeligere var det ikke. Skulle det komme en selger til ila. det neste året, tror jeg at jeg takler det. Hva jeg derimot vil ha meg frabedt, er misjonærer. Har heldigvis ikke hatt noen på døra de siste 10 årene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg bodde før fikk jeg Jehovas Vitner på døra. Jeg turte ikke si nei, så jeg tok pent i mot det bladet de kom med mens de bablet i vei om Gud. De kom hver eneste måned i et år før vi flytta :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tånegla skrev (Akkurat nå):

Hvor bor dere som får dørselgere støtt og stadig? Jeg har hatt ei jente på døra her som ville selge meg tlf abb. da takket jeg pent nei, sa at jobben betalte og at jeg derfor ikke var interessert. Vanskeligere var det ikke. Skulle det komme en selger til ila. det neste året, tror jeg at jeg takler det. Hva jeg derimot vil ha meg frabedt, er misjonærer. Har heldigvis ikke hatt noen på døra de siste 10 årene.

De som vil frelse folk i døra har gått over til ny arena; telefon. Det begynte de med under korona, når de ikke lenger kunne gå rundt og plage folk på dørene. De ringer. Presenterer seg og sier de ringer på vegne av Jehovas Vitner, og blablabla. Jeg bare slenger på telefonen, gidder ikke si hadet en gang. De greiene der orker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Med det som argument, bør vi nok holde munn om det meste, egentlig, og aldri klage på noe som helst. 🙄

Anonymkode: af80b...852

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er for både dørsalg og telefonsalg. Sist fikk jeg en veldig solid ytterdør, samt en helt fantastisk mobiltelefon.

Anonymkode: 2ab25...b2a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte opplever dere egentlig  dørsalg, annet enn ungdommer som selger sokker og dopapir? Jeg tror jeg har opplevd det en gang de siste ti årene (og misjonærer har jeg  aldri hatt på døra i de 23 årene som har gått siden jeg flyttet for meg selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
tånegla skrev (24 minutter siden):

Her kommer de OFTE. Vi flyttet fra en liten by der det sjeldent var noe, men så flyttet vi til en større by og som det første huset i gata. Her ringte det på seriøst en gang i uka… Da bestilte vi "reservasjon mot dørsalg" og har ikke fått noe etter det. 

Jehovas vitner har forbud mot å ringe på her, da Rikets sal ligger 150 meter unna. Sånn sett, hvis man er veldig lei Jehovas vitner, kan jeg anbefale å flytte nær Rikets sal 🤣

Anonymkode: db606...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er absolutt for en lov mot dørsalg og telefonsalg. Det er svært mye dugnadssalg for all verdens idretter, foreninger og alt mulig om dagen. Det har blitt ekstremt. Det er egentlig mer tigging enn salg. De håper folk kjøper ting de ellers ikke ville kjøpt fordi de ikke klarer å si nei til noen som tropper opp på døren. Det er mange som syntes det er ubehagelig og kjøper selv om de ikke har råd. Vern om privatlivets fred og la folk få fred i egen stue. 

Anonymkode: 98ca1...74e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Så man skal kun snakke om de store plagene?

Anonymkode: c2fcf...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også hatet mot dørselgere og telefonselgere er litt ekstremt.

Begge deler plager meg fint lite. Hvis man håndterer telefonselgere på en fornuftig måte (BESVARER samtalen, sier høflig nei takk og forklarer at det ikke er noe vits i at de ringer igjen), så slutter de å ringe, og du har brukt 20 sekunder.

Hvis du derimot ignorerer anropet (som visstnok er "lurt") vil du bli ringt igjen og igjen, fra stadig nye numre. Det er systemets logikk. Besvar samtalen, og si høflig nei.

Dørselgere kan håndteres på akkurat samme måte. Hvis du later som du ikke er hjemme, blir du besøkt på nytt. Åpne døren, forklar at du ikke er interessert, og ønsk vedkommende en fin dag videre. 

Selgere er mennesker de også. Og noen av de gjør en nyttig jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

isw skrev (1 time siden):

Jeg synes også hatet mot dørselgere og telefonselgere er litt ekstremt.

Begge deler plager meg fint lite. Hvis man håndterer telefonselgere på en fornuftig måte (BESVARER samtalen, sier høflig nei takk og forklarer at det ikke er noe vits i at de ringer igjen), så slutter de å ringe, og du har brukt 20 sekunder.

Hvis du derimot ignorerer anropet (som visstnok er "lurt") vil du bli ringt igjen og igjen, fra stadig nye numre. Det er systemets logikk. Besvar samtalen, og si høflig nei.

Dørselgere kan håndteres på akkurat samme måte. Hvis du later som du ikke er hjemme, blir du besøkt på nytt. Åpne døren, forklar at du ikke er interessert, og ønsk vedkommende en fin dag videre. 

Selgere er mennesker de også. Og noen av de gjør en nyttig jobb.

Har jobba i den bransjen selv, og så lenge lønnsvilkårene er provisjonsbaserte, vil selgere være pågående og lyve om ditt og datt for å få inn et salg.

Jeg har ikke tall på hvor mange selgere jeg har hatt på døra og på telefonen som kan fortelle meg om det flotte tilbudet på <sett inn produkt her>, hvorpå jeg drar opp mine abonnementer på det jeg har og forteller dem at prisen de skilter med er høyere enn den jeg blir tilbudt.

Den frekkeste flatlusa jeg hadde på døra tok ikke et nei for et nei, og pressa, pressa, pressa og pressa, tilbydde gratis montering og greier, jeg forsøkte å høflig si nei, ikke interessert, fornøyd med det vi har etc, flere ganger, men det beit ikke på. Så til slutt, for å bli kvitt jævelen, sa jeg ja og noen dager etterpå sendte jeg inn angreskjema som kansellerte avtalen.

Og la ut advarsler i sosiale medier om selskapet, selgerne og metoden deres.

Eller de køddene på stand som kunne love gull og grønne skoger, jeg drar opp telefonen og sier "kan du gjenta det, jeg skal sjekke det du sier opp mot sidene du nevner, seh" og plutselig er det veldig viktig at jeg ikke gjør det, gitt.

Telefon-, dør- og standsalg er virkelig noe av det verste jeg veit, spesifikt fra selskaper som jager profitt. Om det er Røde Kors, Leger uten grenser etc, så har jeg ingenting imot det, for det er faktisk ting som er nyttige og som gjør en forskjell i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Og der kom det kjente "hva med"-spørsmålet igjen ja...

Anonymkode: 7b819...84f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (19 timer siden):

Dørselgere er frekkere enn flatlusa! De gangene det har kommet dørselgere her har de faktisk stått og løyet meg rett opp i trynet, og et par ganger påstått at de har en ny avtale med borettslaget (strøm, forsikring what ever) og at jeg må slå til NÅ og tegne avtale HER OG NÅ i døren for å få denne flotte nye prisen! (de vet ikke at jeg har sittet i styret...)

Når jeg da begynner å spørre litt nærmere så er det stotring og stamming og kan ikke svare. Jeg foreslår at jeg heller kan lese om denne fantastiske avtalen på nett, og bestemme meg etter å ha lest info nøye. Da kan jeg evt ringe kundeservice og si jeg vil ha avtalen... men nei, det gikk visst ikke an, for denne avtalen var såååå spesiell at kundeservice visste ikke noe om den en gang.... 🙄

Det ender alltid med at jeg bare sier hadet og slenger igjen døra. Ofte avbryter jeg dem før de får avlevert salgsargumentene sine og sier bare hardt "Jeg kjøper ALDRI noe på døra!" og så bang igjen med døren.

Vi fikk noen som tigget etter penger til et eller annet og da vi svarte at vi ikke hadde kontanter, foreslo de at vi kunne jo gå og ta ut penger og så kunne de komme tilbake og få pengene...

Anonymkode: 7b819...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...