Gå til innhold

"Nå kan du ikke gå i bikini lenger"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk høre dette av en venninne fordi jeg har et langt arr på magen. Hun mener at fremmede kommer til å stirre, og at de som kjenner meg blir ille til mote fordi de ikke har lyst til å tenke på at jeg er kreftoperert...

Dette hadde ikke engang falt meg inn. Hva tenker dere? Her får jeg sikkert ærlige svar siden folk kan være anonyme. Arret har samme plassering og størrelse som dette, men deler av det er litt mer rosa og synlig.

midline%20lap%20scar2.jpg

Anonymkode: 39eeb...6f4

• Liker 1
  • Hjerte 14
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For noe overfladisk tull! Selvfølgelig kan du gå i bikini.

Anonymkode: 2a5d7...b00

• Liker 29
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet så teit kommentar. Blir folk brydd over et arr på magen så har de stirret for lenge. Gå med bikini! Kroppen din har taklet (takler?) kreft, du skal ikke skjule det. 

Anonymkode: a5119...478

• Liker 23
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det tenker jeg at du ikke skal tenke på i det hele tatt. Vær stolt av arret ditt, du har kjempet mot kreften og vunnet! Arr er tegn på levd liv. Ikke noe mer eller mindre. 

Anonymkode: f2452...054

• Liker 20
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du gjør vel det som du er komfortabel med selv uten å høre på andre? Jeg hadde ikke brydd meg om du gikk forbi meg på stranden.  Hadde sikkert ikke lagt merke til det engang.  Om noen vil stirre eller blir uvel av å se deg er jo ikke det noe å bry seg om? 

Anonymkode: c6395...730

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Herregud så fjernt av venninna di. Selvsagt kan du gå i bikini.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Hvis arr utelukker bikini blir det tomt på stranda.

Anonymkode: 63538...469

• Liker 20
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

For noe tull! Klart du kan! Arret vil dessuten blekne med årene også. Jeg har keisersnitt-arr og det bleknet etter 1 år til nesten det usynlige. Men husk masse solkrem, ellers kan arret bli brunt.

Anonymkode: d7410...fcb

• Liker 9
Skrevet (endret)

Hadde hun sagt det samme om Charlbi Dean?

8 Sexiest New Charlbi Dean Bikini Pics - CollegePill

Jeg synes du skal parkere henne først som sist med at hennes mening om saken er uinteressant.

Her er enda et bilde

'Triangle of Sadness' Ending Explained - Does Yaya Survive?

Gni det inn, TS.

Endret av Nymerïa
  • Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sludder og pølsevev! Du kan gå i bikini hvis du vil, og denne venninnen din er en overfladisk fjott.

Anonymkode: 6df2f...abc

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Venninna di lyger. Arr er da ingen hindring! Det eneste som er et hinder mot å bruke bikini, er at man ikke har en kropp… 

Anonymkode: 73717...f2a

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

For ei dum venninne😨😡Selvfølgeli kan du gå i bikini❤️ Du har en flott mage. Bær bikinien din med stolthet🥰

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk det dummeste jeg har hørt.

Anonymkode: 14043...d4e

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta på croptop neste gang vennina di er på besøk og drit i hennes meninger for evig tid..

Anonymkode: 83b09...efe

• Liker 9
  • Nyttig 8
Skrevet

Det arret hadde jeg aldri tenkt noe over, om jeg i det hele tatt hadde registrert at det var der. 

Venninnen din er tydeligvis veldig usikker på egen kropp og skavanker og prosjiserer dette over på deg. Hev deg over det og gå så mye i bikini du bare vil 🙂

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde aldri tenkt på det. Så klart du kan gå i bikini. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva jeg tenker? At din venn nok er enten veldig ung, veldig uerfaren her i livet eller er vokst opp i en familie eller samfunnslag der det å lære barn at kropp er estetikk er vanlig. Noe kropp selvsagt ikke er. Kropp er funksjon. Om andre liker å se på kroppen din? Ok. Det er creepy, gitt at du ikke har sex med dem.

Men fordelen er jo at du nå kan få luket litt i bekjente. De som synes de har rett til å ubedt kommentere din kropp? På tide å gjøre som i rydde-bøker flest: kvitt deg med dem. For ingen har det. Fra din mor via din partner til din venninne. 

Neste gang? Si «det er ikke greit å kommentere folk sitt utseende». Og husk å la være å gjøre det selv.

Og, ja, folk vil helt sikkert stirre på deg. Folk stirrer på alt og alle. Men det har intet med deg å gjøre - det er de som stirrer, ikke du. Dem det er noe galt med. (Som det godt kan være, så vis raushet ovenfor folk som faktisk ikke kan for sin uønskede adferd).

Anonymkode: 8a1fb...2a8

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er en fordomsfull, uempatisk og trist tankegang. Nå har du i mine øyne en ganske klassisk "bikini-vennlig" mage, men bikini er da uansett for alle. Arr, pigmentflekker, appelsinhud, overvekt, stomi eller hva det skulle være. Ingen burde føle at de må gjemme seg vekk for å ikke sjenere andre på stranden...

• Liker 10
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...