AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #1 Skrevet 25. april 2023 Slo opp med Dama grunnen alkohol problemer og at hun var en Narsissist. problemet nå er at jeg har fått høre av en kompis som jobber på matbutikken at hu drikker ennå mer enn vanlig. Det gjør sånn at jeg vil oppsøke hu for å bære hu til senga og passe på hu. Men andre tanken er at det ikke er hvert tiden min i det hele tatt. Jeg er utrolig omtenksom og vil hjelpe alle rundt meg. Jeg føler og kjenner hvordan hu er, hun gjør kun dette for at jeg skal løpe tilbake til hu og bøye meg og stå på tærna mine som jeg har gjort før. Trekt alle tennene mine og ting har ført til flere problemer når et problem er løst. Så skaper det flere. jeg har vært der for henne men hun mener at jeg ikke har gitt hu frihet, friheten til å drikke hver dag er det hu mener. Nå sitter hu kun hjemme eller drar til søstra hennes og prater om hvor dårlig jeg er som person. Vi har samme venner gjeng og de forteller meg alt hu og søstra prater om. Det er masse negative tanker fra kjæresten som kun ser mine feil og ikke hennes og det syns jeg er veldig veldig trist jeg føler meg brukt og utmattet er meget sliten har ikke jobbet på flere mnd… Jeg slo opp for 12 Dager siden og dette er utrolig vanskelig! Jeg trenger tips! Hun vil ikke snakke med noen proffe om dette! Hva hadde dere gjort? Anonymkode: e2aa0...26d
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #3 Skrevet 25. april 2023 Du må bare ignorere henne å ta avstand. Du må gjøre det som føles riktig og positivt for deg. Anonymkode: d23dc...86b 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #4 Skrevet 25. april 2023 Det er ikke ditt problem. Hun er voksen og tar egne valg for livet sitt. Det er vanlig å føle tilknytning og ansvarsfølelse men en psykolog kan hjelpe deg gjennom dette og med å legge fra deg ansvarsfølelsen din for henne som er destruktiv og selvutslettende for deg selv. Jeg måtte selv bryte med en alkoholiker og må bare tenke at han ikke eksisterer, for å kunne ivareta meg selv. Anonymkode: 8bcfa...0b7 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #5 Skrevet 25. april 2023 Jeg hadde blokkert, ignorert og gått videre med mitt liv. Av og til må en bare tenke på seg selv. Anonymkode: cc3ac...162 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #6 Skrevet 25. april 2023 Jeg hadde ikke gjort noenting. Du skylder ikke henne noe, som du skriver så blir du bare brukt, det vil du også bli denne gangen. Hun vil ikke ha hjelp, og da vil ikke situasjonen bedres. Anonymkode: dd723...b3f 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #7 Skrevet 25. april 2023 Om hun gjør dette for å få en reaksjon fra deg, så ikke gi henne en reaksjon. Lat som hun ikke eksisterer, og så prøver du å ta vare på deg selv. Være med venner og familie. Kjenne at du faktisk har det bedre uten henne. Savnet etter henne er traumebånd. De sier at ofre går tilbake 7 ganger til den giftige eksen før de går for godt. Det er mange år av livet ditt du kaster bort på å ha det vondt. Så vondt at det går ut over helsen din. Du får det bedre uten henne. Og gi det tid, så vil du ikke lenger tilbake til henne. Anonymkode: 176bb...eff
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #8 Skrevet 25. april 2023 Ikke gjør noe som helst. Har mange alkoholikere i familien min. Og du kan ikke få henne til å drikke mindre eller å få henne til å slutte å drikke. Hun er voksen og trenger ikke å passes på av annet enn familien sin. Kom deg vekk. Kjenn heller på lykken over at dere ikke fikk barn sammen. Anonymkode: f6360...453 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #9 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Slo opp med Dama grunnen alkohol problemer og at hun var en Narsissist. problemet nå er at jeg har fått høre av en kompis som jobber på matbutikken at hu drikker ennå mer enn vanlig. Det gjør sånn at jeg vil oppsøke hu for å bære hu til senga og passe på hu. Men andre tanken er at det ikke er hvert tiden min i det hele tatt. Jeg er utrolig omtenksom og vil hjelpe alle rundt meg. Jeg føler og kjenner hvordan hu er, hun gjør kun dette for at jeg skal løpe tilbake til hu og bøye meg og stå på tærna mine som jeg har gjort før. Trekt alle tennene mine og ting har ført til flere problemer når et problem er løst. Så skaper det flere. jeg har vært der for henne men hun mener at jeg ikke har gitt hu frihet, friheten til å drikke hver dag er det hu mener. Nå sitter hu kun hjemme eller drar til søstra hennes og prater om hvor dårlig jeg er som person. Vi har samme venner gjeng og de forteller meg alt hu og søstra prater om. Det er masse negative tanker fra kjæresten som kun ser mine feil og ikke hennes og det syns jeg er veldig veldig trist jeg føler meg brukt og utmattet er meget sliten har ikke jobbet på flere mnd… Jeg slo opp for 12 Dager siden og dette er utrolig vanskelig! Jeg trenger tips! Hun vil ikke snakke med noen proffe om dette! Hva hadde dere gjort? Anonymkode: e2aa0...26d Du må bare innse at du ikke lan hjelpe noen som ikke vil hjelpe. Les deg opp på medavhengihet. Kanskje kjenner du deg igjen i noe Anonymkode: 1c897...aef
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #10 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ikke gjør noe som helst. Har mange alkoholikere i familien min. Og du kan ikke få henne til å drikke mindre eller å få henne til å slutte å drikke. Hun er voksen og trenger ikke å passes på av annet enn familien sin. Kom deg vekk. Kjenn heller på lykken over at dere ikke fikk barn sammen. Anonymkode: f6360...453 Jeg føler masse følelser for henne men dette gjør det så vanskelig for meg! Det frister å bare komme med blomstrer og en lapp der det står middag den og den dagen. Anonymkode: e2aa0...26d
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #11 Skrevet 26. april 2023 Bare noe i meg gjør at jeg føler jeg kjenner denne situasjonen. Jeg vet at det er slik mannen i relasjonen føler situasjonen mellom han og jenta. Jenta har en helt annen versjon av en fyr som beskylder henne for grove ting, som å ha alkoholproblemer. Og at han bare vil hjelpe henne, være der for henne, osv. Hun ble jevnlig truet og utsatt for vold av fyren. Hver gang han dreit seg ut med noe så var det lovebombing med blomster og middag, for han ville bare hjelpe henne. Den dagen hun brøyt opp for godt så var han så lei seg, klarte ikke slutte å gråte den ene timen, truet henne den neste timen, dro på fylla på 3 timen. De neste dagene vekslet han mellom å lovebombe henne på meldinger, true henne, true hennes familiemedlemmer og nærmeste venner. Uansett hva som stemmer så gå videre med livet ditt. Lukk ørene for all prat. Finn på noe nytt. Anonymkode: 6f7a7...6ec
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #12 Skrevet 26. april 2023 Du skal ikke gjøre noe. Du holder deg unna henne og lever ditt eget liv. Anonymkode: 3404e...d99
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #13 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): jeg har vært der for henne men hun mener at jeg ikke har gitt hu frihet, friheten til å drikke hver dag er det hu mener. Nå sitter hu kun hjemme eller drar til søstra hennes og prater om hvor dårlig jeg er som person. Vi har samme venner gjeng og de forteller meg alt hu og søstra prater om. Det er masse negative tanker fra kjæresten som kun ser mine feil og ikke hennes og det syns jeg er veldig veldig trist Underlig dette. Vennene forteller liksom deg det hun og søstra snakker om. Om det virkelig hadde vært venner, så hadde de holdt stilt. Bare se for deg hva de forteller andre om det du forteller til de... har tydeligvis ikke noe lojalitet noen av dere. Anonymkode: 3404e...d99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå