AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #1 Skrevet 25. april 2023 Min far har alltid vært egenrådig, og gjort hva han selv føler for, uten tanke for andre enn seg selv. Han har ikke deltatt i hverken barnedåper eller bursdager til noen av barnebarna, med begrunnelse gidder/ orker ikke, kjedelig osv Nå kjenner jeg at nok er nok, og har gitt han følgende beskjed; Om du ikke kan ofre et par timer av tiden din, for å glede barnebarnet ditt med å delta i selskapet, trenger du ikke å kontakte meg og min familie igjen. Jeg har ingen interesse av å ha folk i mitt liv, som overhode ikke prioriterer meg og ting som er viktige for meg. Du kan ikke forvente at vi skal stille opp for deg, når du aldri stiller opp for oss. Anonymkode: 90c70...a61 12 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #2 Skrevet 25. april 2023 Ok. Good for you! Anonymkode: 15ca8...d57 6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #3 Skrevet 25. april 2023 Hvorfor så dramatisk? Kjipt at han ikke vil komme på disse tingene, men hvorfor lukke døra helt? Og skape unødvendige konflikter? For noe han ikke har gjort? Er det ikke bare lettere å senke forventningene? Hadde hatt mer forståelse om han aktivt hadde oppført seg dårlig, men det skriver du ikke noe om. Anonymkode: d5690...0b7 8
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #4 Skrevet 25. april 2023 Litt er vel bedre enn ingenting? Anonymkode: c8d01...65d
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #5 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor så dramatisk? Kjipt at han ikke vil komme på disse tingene, men hvorfor lukke døra helt? Og skape unødvendige konflikter? For noe han ikke har gjort? Er det ikke bare lettere å senke forventningene? Hadde hatt mer forståelse om han aktivt hadde oppført seg dårlig, men det skriver du ikke noe om. Anonymkode: d5690...0b7 Rett og slett fordi han aldri gidder å gjøre noe som betyr noe for andre. Alt skal ALLTID være på hans premisser. Han sitter forran barnet og sier at han ikke gidder å kaste bort sin verdifulle tid på et tullete selskap. Det gidder han ikke, fordi det er kjedelig. Helt uten å tenke på hva barnet føler. Hadde han i det minste prøvd å " pakke" det litt inn med at det ikke passer/ har andre planer, hadde det vært enklere å tolerere. TS Anonymkode: 90c70...a61 7
Boetica Skrevet 25. april 2023 #6 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Min far har alltid vært egenrådig, og gjort hva han selv føler for, uten tanke for andre enn seg selv. Han har ikke deltatt i hverken barnedåper eller bursdager til noen av barnebarna, med begrunnelse gidder/ orker ikke, kjedelig osv Nå kjenner jeg at nok er nok, og har gitt han følgende beskjed; Om du ikke kan ofre et par timer av tiden din, for å glede barnebarnet ditt med å delta i selskapet, trenger du ikke å kontakte meg og min familie igjen. Jeg har ingen interesse av å ha folk i mitt liv, som overhode ikke prioriterer meg og ting som er viktige for meg. Du kan ikke forvente at vi skal stille opp for deg, når du aldri stiller opp for oss. Anonymkode: 90c70...a61 Hva svarte han? 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #7 Skrevet 25. april 2023 Jeg synes det er fint at du sier ifra og setter grenser. Alt for få kvinner som gjør det. Heier på deg! Anonymkode: e3322...b2c 10
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #8 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Rett og slett fordi han aldri gidder å gjøre noe som betyr noe for andre. Alt skal ALLTID være på hans premisser. Han sitter forran barnet og sier at han ikke gidder å kaste bort sin verdifulle tid på et tullete selskap. Det gidder han ikke, fordi det er kjedelig. Helt uten å tenke på hva barnet føler. Hadde han i det minste prøvd å " pakke" det litt inn med at det ikke passer/ har andre planer, hadde det vært enklere å tolerere. TS Anonymkode: 90c70...a61 Det er ingen som ber han være der i timesvis, men at han i det minste stikker innom og hilser på. Han bor 3 min gange unna selskapslokalet. TS Anonymkode: 90c70...a61 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #9 Skrevet 25. april 2023 Hvis han aldri har deltatt på noe før, hvorfor trodde du han ville delta nå? Anonymkode: 8ff85...83c 6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #10 Skrevet 25. april 2023 Boetica skrev (2 minutter siden): Hva svarte han? Han ble rasende, og sa at jeg ikke har noen bestemmer over han. Det har han selvfølgelig helt rett i. Men jeg bestemmer selv hvem jeg ønsker å ha i mitt liv. TS Anonymkode: 90c70...a61 8 4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #11 Skrevet 25. april 2023 Enig med deg! Det går en grense ved å være ufin med barnet ditt. Han kunne i det minste sagt han var opptatt istedenfor å prate denne dagen ned. Anonymkode: a6578...171
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #12 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis han aldri har deltatt på noe før, hvorfor trodde du han ville delta nå? Anonymkode: 8ff85...83c Var veldig klar over at han ikke ville delta. Men når han sitter å " messer" forran barnebarnet hvor grusomt kjedelig det ville være for han å stikke innom på den store dagen, stilte jeg ultimatum. Begynn å bry deg om andre, ellers slutter vi å bry oss om deg. TS Anonymkode: 90c70...a61 7
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #13 Skrevet 25. april 2023 Helt enig med deg ts. Anonymkode: 26007...f14 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #14 Skrevet 25. april 2023 Kanskje han har sosial angst som han prøver å skjule? Anonymkode: cd261...206 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #15 Skrevet 25. april 2023 Tenk på arven. Anonymkode: 70d77...988
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #16 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje han har sosial angst som han prøver å skjule? Anonymkode: cd261...206 Det finnes sikkert en million hypotetiske grunner til at han oppfører seg som han gjør. Men det er faktisk ikke TS sitt ansvar å finne ut av det. Hennes ansvar er å beskytte seg selv og barnet sitt mot ufin oppførsel. Og så er faren hennes en voksen mann som må ta ansvar for seg og oppførselen sin selv. Uavhengig av hva den skyldes. Anonymkode: e3322...b2c 4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #17 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han ble rasende, og sa at jeg ikke har noen bestemmer over han. Det har han selvfølgelig helt rett i. Men jeg bestemmer selv hvem jeg ønsker å ha i mitt liv. TS Anonymkode: 90c70...a61 Detsa min egenrådig far også. Han sutret over alle våre selskaper, bursdag konfirmasjon osv. Men han kom iallefall, men stor gledes dreper. Han ble gammel og ville jeg skulle ordne alt hjemme hos han. Det sa jeg nei til, pga min egen helse, og klarer knapt mitt eget, dessuten han hadde også klagd på alt som var gjort. Så jeg ga meg ikke. Han hadde rett på hjemmehjelp, men det ville han ikke ha. Sengen var ikke byttet på på lenge da han ikke klarte selv. Men jeg holdt på mitt og sa han måtte få hjemmehjelp. Han sa iht å da få bytter på sengen, at han bestemte selv, og mente jeg skulle gjøre det. Så svarte at jeg bestemte også selv at det ikke var min jobb. Jeg hadde 3 oppgaver som jeg sa var ok å fikse. Som jeg fulgte opp hver uke, som ikke gikk utover mitt eget. Hadde jeg byttet på sengen, hadde han først godtatt sengetøy før jeg la det på, for så klage et par ganger på at det var feil og måtte byttes to ganger, også vært sur for det i noen uker. Det var mye meg, meg, og man skulle respektere hans grenser og ønsker, noe som var totalt uaktuelt andre veien. Så jeg synes det er bra du sa fra, satte en grense. Spesielt siden han snakker ned arrangement for barna. Men for all del , vær åpen for å gå han i møte, dersom han snur. Antar det sitter langt inne å be om unnskyld. Og gamle gubber har ofte en stilltiende enighet om at handlingen er nok unnskyld Anonymkode: 21547...e68 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #18 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Rett og slett fordi han aldri gidder å gjøre noe som betyr noe for andre. Alt skal ALLTID være på hans premisser. Han sitter forran barnet og sier at han ikke gidder å kaste bort sin verdifulle tid på et tullete selskap. Det gidder han ikke, fordi det er kjedelig. Helt uten å tenke på hva barnet føler. Hadde han i det minste prøvd å " pakke" det litt inn med at det ikke passer/ har andre planer, hadde det vært enklere å tolerere. TS Anonymkode: 90c70...a61 Ja okei, hvis han er ufin foran barnet ditt så skjønner jeg mer av hvorfor du ikke vil ha kontakt. Anonymkode: d5690...0b7 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #19 Skrevet 25. april 2023 Både du og barnet ditt trenger en samtale hvor dere ærlig snakker om at din far, hans bestefar, ikke er som alle andre. Han mangler sosial forståelse og fremstår veldig egoistisk. Han får dere ikke endret og dere kan neppe forvente noe særlig fra han... Anonymkode: 35889...77f 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #20 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Han ble rasende, og sa at jeg ikke har noen bestemmer over han. Det har han selvfølgelig helt rett i. Men jeg bestemmer selv hvem jeg ønsker å ha i mitt liv. TS Anonymkode: 90c70...a61 Det er helt greit å sette grenser for folk. Han har full selvbestemmelse, men må åpenbart lære seg at handlinger og valg har konsekvenser. Jeg har selv kuttet ut et familiemedlem og har aldri angret. Good riddance! Anonymkode: 20953...18d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå