AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #1 Skrevet 25. april 2023 Jeg har fått ny fastlege, som jeg har vært hos 1 gang. Var misfornøyd første gangen og heller ikke fornøyd denne gangen. Jeg har vært sløv og trøtt den siste tiden, og har også vært svært plaget med ørene. Det føles som om jeg har olje i begge ørene og veldig ofte så klør det noe hensides innvendig. Aldri hatt dette før. Tar opp begge tingene hos legen, og får beskjed at både jern og vitaminer er bra, normale, og var ikke interessert i å finne ut hvorfor jeg føler meg som jeg gjør. Ørene så hun på, ingenting galt, bare litt eksem på ene øret, fikk øredråper, men de vil ikke hjelpe på kløe og heller ikke olje-følelsen. Jeg sier at den tilstanden med ørene plager meg og jeg får til svar at det er bare noe jeg tror.🙄 Så var det over 200,- ut av vinduet for ingenting. Mannen min var også inne sammen med meg, fordi han hadde nylig en episode hvor han fikk sånn skjærende følelse i ene siden av hodet og ble borte i par sekunder, hun sa at det er ingenting farlig, men skjer det igjen, så skal hun vurdere det videre. Wtf?!? Er dette bare meg, eller er alle leger blitt så følelsesløse og kyniske den siste tiden? Er det noen som opplever slik behandling som jeg gjør? Anonymkode: f7637...4c2 5 4 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #2 Skrevet 25. april 2023 Edit: jeg vet at jeg kan bytte lege men det er ikke så enkelt. ts Anonymkode: f7637...4c2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #3 Skrevet 25. april 2023 Tror mange fastleger bare er veldig overarbeidet, men det er synd for jeg har samme erfaringer som deg. Omtrent samtlige i familien min sliter meg migrene, jeg har slitt med "migrene" hele livet, men får ikke diagnosen fordi jeg først må loggføre migrenedagbok i ett år for å se om dette kan være migrene 🙄 Anonymkode: 06f66...f7b 4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #4 Skrevet 25. april 2023 Kan kun svare for hvordan jeg opplever min lege, og hun er bare helt fantastisk. Jeg har faste ting som hun følger opp, som blod prøver, blodtrykk, også har hun fulgt meg opp i tiden på AAP. Ellers så tar hun meg på alvor når jeg har noe jeg vil ta opp. Hun er også veldig rask til å sende henvisninger, attester osv. Anonymkode: 0d1ce...2df 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #5 Skrevet 25. april 2023 noen er presset / stress, noen gir mer eller mindre faen fordi de har jobb uansett Anonymkode: 62f2e...872 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #6 Skrevet 25. april 2023 Halve landet går jo til lege fordi de er trøtt og sliten for tiden, det er faktisk ikke sånn at alle kan utredes fra a til å av den grunn. Dersom legen har tatt prøver og utelukket noe alvorlig så må du gjøre en innsats selv; kosthold, trening, nok søvn ect. Anonymkode: 6753a...350 15 6
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #7 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Halve landet går jo til lege fordi de er trøtt og sliten for tiden, det er faktisk ikke sånn at alle kan utredes fra a til å av den grunn. Dersom legen har tatt prøver og utelukket noe alvorlig så må du gjøre en innsats selv; kosthold, trening, nok søvn ect. Anonymkode: 6753a...350 Av alt jeg har skrevet så har du kun fanget opp trøttheten? jøss.. Anonymkode: f7637...4c2 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #8 Skrevet 26. april 2023 Rart du ikke ble henvist i det minste til ørelege hvis det ikke var klart hva det var. Anonymkode: 0db0a...3ae 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #9 Skrevet 26. april 2023 Det føles som om du har olje i øret? Hva slags følelse er det? Jeg tror, om jeg hadde vært lege, at jeg hadde mistenkt deg for å være hypokonder eller noe jeg og, for det høres utrolig rart ut 😅 Anonymkode: a43bf...607 5 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #10 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Rart du ikke ble henvist i det minste til ørelege hvis det ikke var klart hva det var. Anonymkode: 0db0a...3ae Jeg tror det går ann å oppsøke ørelege selv også hvis man plages og man ikke finner ut av det, men skal vel helst gå via henvisning. Jeg trengte ørelege for noen år tilbake og bestilte det selv pga fikk gummidelen til øreproppene i øregangen og fikk rask hjelp der. Anonymkode: 0db0a...3ae
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #11 Skrevet 26. april 2023 Kanskje legen ble provosert av at dere kom inn sammen, 2 for 1 liksom? Ikke får legen tid til å kunne gjøre en ordentlig jobb for noen av dere da, og ikke får han eller hun betalt for det, heller. Anonymkode: 338b4...983 7 6
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #12 Skrevet 26. april 2023 Jeg tror ikke det er ett enkelt svar på dette. Det er nok en sum av mange faktorer. Som flere her skriver; noen leger er overarbeidet, stresset. noen leger har mistet litt interesse når pasienter kommer med "diffuse" og ganske vanlige problemer. alle mennesker har dårlige dager som kan gå utover dems måte å være "god ansatt" på, inkludert leger, kirurger, apotektekniker, servitører, kassemedarbeider. I tillegg beskriver du ganske "diffuse" symptomer som kan være en hel haug med ting. Og enkelte leger er nok litt lei av den klassiske "jeg er trøtt og sliten" Anonymkode: 63ed0...842 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #13 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det føles som om du har olje i øret? Hva slags følelse er det? Jeg tror, om jeg hadde vært lege, at jeg hadde mistenkt deg for å være hypokonder eller noe jeg og, for det høres utrolig rart ut 😅 Anonymkode: a43bf...607 Det føles klissete og klær noe voldsomt, og sånn er det hver dag. Anonymkode: f7637...4c2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #14 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kanskje legen ble provosert av at dere kom inn sammen, 2 for 1 liksom? Ikke får legen tid til å kunne gjøre en ordentlig jobb for noen av dere da, og ikke får han eller hun betalt for det, heller. Anonymkode: 338b4...983 Legen visste dette på forhånd, at vi begge skal komme inn. Og etter at hun var ferdig med meg så skulle hun føre inn det mannen min skulle si, han sa han fikk stikk/skjæring i ene siden av hodet og ble litt borte, og at han er redd for om det kan være noe alvorlig, hun bare avfeide det og sa jeg sletter deg, det er ikke noe farlig. 🙄 Det synes jeg er helt utrolig. Anonymkode: f7637...4c2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #15 Skrevet 26. april 2023 Har det likedan. Er ufør. Blir avvist med «gå hjem og ta en Paracet. Ta kontakt om det blir verre»… føler meg stigmatisert fordi jeg er ufør. Havna på legevakta og sendt rett til sykehuset og operert og en ukes opphold. Hver gang jeg går til legen har jeg ventet LENGE med problemet før jeg kaster vekk 200kr på å bli bedt om å ta paracet. Har begynt med urter, helsekost etc. Er ingen vits i å gå til legen. Anonymkode: 4283c...320 4 2 1
Btw Skrevet 26. april 2023 #16 Skrevet 26. april 2023 Ja, legene i Norge er helt tafatte. Blir helt oppgitt. 😐 Skal prøve i utlandet når jeg får sjansen. 3 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #17 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det føles klissete og klær noe voldsomt, og sånn er det hver dag. Anonymkode: f7637...4c2 Skulle bare si at jeg tror jeg har det samme som deg. Klør masse innvendig og når jeg «trykker» øret sammen for å «klø» så skvulper det. XD fikk disse øredråpene av min lege (som er fantastisk) «Terra-Cortril Polymyxin B», de hjelper, desverre kommer det tilbake igjen etter noen mnd, men dråpene stopper kløinga iaf. Anonymkode: 11b9f...b36 1
PITTY Skrevet 26. april 2023 #18 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Legen visste dette på forhånd, at vi begge skal komme inn. Og etter at hun var ferdig med meg så skulle hun føre inn det mannen min skulle si, han sa han fikk stikk/skjæring i ene siden av hodet og ble litt borte, og at han er redd for om det kan være noe alvorlig, hun bare avfeide det og sa jeg sletter deg, det er ikke noe farlig. 🙄 Det synes jeg er helt utrolig. Anonymkode: f7637...4c2 Når legen aksepterte at dere kom sammen, så visste hun nok samtidig at hun kommer til å bruke sekunder på dere. Prøver er greit nok det. Men kommer det til en konkret problematikk som bør utredes dypere, og hvor en lege kun klarer å si "er ikke farlig." Da beviser det ofte at legen er restriktiv på henvisninger til spesialister. Tar liksom ansvar for samfunnsøkonomien og er livredd for legeforeningen og Kjerkhol - nepskrellet...
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #19 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Skulle bare si at jeg tror jeg har det samme som deg. Klør masse innvendig og når jeg «trykker» øret sammen for å «klø» så skvulper det. XD fikk disse øredråpene av min lege (som er fantastisk) «Terra-Cortril Polymyxin B», de hjelper, desverre kommer det tilbake igjen etter noen mnd, men dråpene stopper kløinga iaf. Anonymkode: 11b9f...b36 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Skulle bare si at jeg tror jeg har det samme som deg. Klør masse innvendig og når jeg «trykker» øret sammen for å «klø» så skvulper det. XD fikk disse øredråpene av min lege (som er fantastisk) «Terra-Cortril Polymyxin B», de hjelper, desverre kommer det tilbake igjen etter noen mnd, men dråpene stopper kløinga iaf. Anonymkode: 11b9f...b36 Yes, akuratt det du beskriver, sånn er det jeg føler. Jeg fikk Diprotitt dråper. Anonymkode: f7637...4c2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #20 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har fått ny fastlege, som jeg har vært hos 1 gang. Var misfornøyd første gangen og heller ikke fornøyd denne gangen. Jeg har vært sløv og trøtt den siste tiden, og har også vært svært plaget med ørene. Det føles som om jeg har olje i begge ørene og veldig ofte så klør det noe hensides innvendig. Aldri hatt dette før. Tar opp begge tingene hos legen, og får beskjed at både jern og vitaminer er bra, normale, og var ikke interessert i å finne ut hvorfor jeg føler meg som jeg gjør. Ørene så hun på, ingenting galt, bare litt eksem på ene øret, fikk øredråper, men de vil ikke hjelpe på kløe og heller ikke olje-følelsen. Jeg sier at den tilstanden med ørene plager meg og jeg får til svar at det er bare noe jeg tror.🙄 Så var det over 200,- ut av vinduet for ingenting. Mannen min var også inne sammen med meg, fordi han hadde nylig en episode hvor han fikk sånn skjærende følelse i ene siden av hodet og ble borte i par sekunder, hun sa at det er ingenting farlig, men skjer det igjen, så skal hun vurdere det videre. Wtf?!? Er dette bare meg, eller er alle leger blitt så følelsesløse og kyniske den siste tiden? Er det noen som opplever slik behandling som jeg gjør? Anonymkode: f7637...4c2 Sliter med det samme her. Var til legen jevnlig lenge uten å bli hørt. Måtte gråte på kontoret der pga sterke smerter I kroppen. Opplevde delvis lammelse i bekkenet en periode. Etter hvert ble jeg sendt til psykolog og satt på den ene D vitaminkuren etter den andre. Det viser ser derimot at jeg har prolaps i korsryggen. Gått med det i 9 mnd. Jeg står på venteliste til en annen lege, håper jeg får ny fastlege snart. En av gangene var jeg til lege fordi jeg følte meg syk, legen trodde ikke på meg, men fikk ta crp for sikkerhetsskyld. Den viste 160, så ble satt på antibiotika. Hos min lege erfarer jeg at man må være ekstremt sta for å bli hørt. Hadde jeg hatt mer penger så hadde jeg kun gått privat. Anonymkode: 0f63a...f3b 2 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå