Gå til innhold

Skjønner ikke størrelsene til Joha

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en på 13 mnd, man kan velge mellom str 80 som er 9-12 mnd og str 90 som er 1-2 år. Det som passer en på 13 mnd passer jo ikke en på 22 mnd og motsatt, så hva velger man?

Deretter hopper de over 2-3 år og går rett på str 100 som er 3-4 år.

Dette gir ikke mening for meg, synes det er vanskelig å velge rett str når jeg ikke har sett plaggene.

Anonymkode: 631de...975

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du velger det som passer lengden på barnet...? Unger har forskjellig størrelse etter alder. Min snart 3 år kan fremdeles bruke noen i str 86 med sine 95 cm.

Anonymkode: d7599...934

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du velger det som passer lengden på barnet...? Unger har forskjellig størrelse etter alder. Min snart 3 år kan fremdeles bruke noen i str 86 med sine 95 cm.

Ja kjøpte en dress i str 80  men den er jo bare akkurat passe,så den varer jo ikke lenge. Ungen var da 74 cm. Nå 76.

Skrevet

Kjøper alltid den største om jeg er i tvil, synes det er uproblematisk å brette opp ermer/bein også varer de lenge 🙃

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Harepucifer skrev (14 minutter siden):

Kjøper alltid den største om jeg er i tvil, synes det er uproblematisk å brette opp ermer/bein også varer de lenge 🙃

Samme her. Har aldri som mål at klær (med unntak av pentøy som skal brukes der og da) skal passe helt. Bedre å brette opp litt å ha et plagg lenger enn å hele tiden kjøpe størrelser som passer akkurat. 

Anonymkode: 933b1...2f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ja kjøpte en dress i str 80  men den er jo bare akkurat passe,så den varer jo ikke lenge. Ungen var da 74 cm. Nå 76.

Min opplevelse med Joha er at de er ganske normale/litt store i størrelsene, men det er jo forskjell fra barn til barn. Har alltid måtte ignorere aldersstørrelsen siden den ofte ikke stemmer på min. Så du trenger jo ikke se på alderen som oppgis i det hele tatt?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hæ, vokser ungen din? Nå står ikke verda til påske!

Anonymkode: 0d156...04a

AnonymBruker
Skrevet
Mhmjadda skrev (13 minutter siden):

Min opplevelse med Joha er at de er ganske normale/litt store i størrelsene, men det er jo forskjell fra barn til barn. Har alltid måtte ignorere aldersstørrelsen siden den ofte ikke stemmer på min. Så du trenger jo ikke se på alderen som oppgis i det hele tatt?

Hæ? Jeg har helt motsatt erfaring, og har kjøpt ganske mye derfra. Jeg kjøpte str.100 i Joha da min brukte str.92 i f.eks Name It.

Anonymkode: d4d2c...c6a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hæ? Jeg har helt motsatt erfaring, og har kjøpt ganske mye derfra. Jeg kjøpte str.100 i Joha da min brukte str.92 i f.eks Name It.

Anonymkode: d4d2c...c6a

Min er veldig smal, så kan bruke plagg i all evighet fordi de tøyes bare i lengden. Kanskje derfor? Eller så har vi bare prøvd ulike modeller :)Tror buksene også har vart sånn passe lenge, men lenge siden vi har hatt underdeler derfra.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor henger du deg opp i alder? Se på lengden til barnet, velg det som er nærmest, rund opp heller enn ned. 

Anonymkode: 7cf34...5f9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor henger du deg opp i alder? Se på lengden til barnet, velg det som er nærmest, rund opp heller enn ned. 

Anonymkode: 7cf34...5f9

Joda, men i følge det så er det str 80 og som sakt er den akkurat passe, så den varer jo knapt et par uker og str 90 blir jo alt for stort. 

AnonymBruker
Skrevet

Du må gå etter lengde ja, og Joha er etter min mening små i str. Og siden de øker med 10 cm om gangen synes jeg noen ganger det er vanskelig å velge str. Hvis ungen er 94 cm blir gjerne 100 cm fort lite, men 110 altfor stort🤷‍♀️

Anonymkode: 6d810...878

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...