AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #1 Skrevet 25. april 2023 Hei. Vi har tre tette og små barn fra 0 til 4 år. Hun på fire måneder bryr seg fint lite om 17 mai, men søskene gleder seg. Hva gjør dere? Vi har lite venner med barn, og de fleste bor på motsatt side av byen. Vi har aldri hatt mange venner, så vi er vant til å være bare oss. Har derimot mange bekjente. Er vi rare om vi bare er alene som familie? Har invitert et par som bor på andre siden av byen og se skulle kanskje ta turen. Hva er deres planer dere andre med små barn? Anonymkode: 33a31...cc6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #2 Skrevet 25. april 2023 Vi skal gå i barnetog og «feire» på den lokale skolen. Når arrangementet der er ferdig/vi har fått nok drar vi hjem og slapper av. Anonymkode: 9a126...55e 6 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #3 Skrevet 25. april 2023 Har vært alene mange ganger. Har kanskje sett på et tog, reist på skogstur, spist is, grillet osv med lek i hagen/hjemme. Anonymkode: 1c82e...676 3
Eva-Lena Skrevet 25. april 2023 #4 Skrevet 25. april 2023 Mine barnebarn skal gå i 17 Mai tog med barnehagen. Da samles alle og går sammen i toget. Etterpå blir det grilling og kos hjemme hos meg. Kan dere dra til en skole og se på toget evt være med på noen leker? Da får barna noe ut av dagen. 4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #5 Skrevet 25. april 2023 Selvsagt er dere ikke rare? Det er da tusenvis av folk som er "bare" alene som familie på 17. mai? Vi har vært "bare alene som familie" mange 17-mai'er både da jeg vokste opp og nå når jeg selv har min egen familie. Jeg er vokst opp med å feire enten "bare" oss i familien, eller med besteforeldre og en tante. Har aldri vært noe venne-greier på 17. mai. Nå feirer vi 17-mai på akkurat samme viset som da jeg vokste opp, enten vi er "bare" oss, eller mine foreldre kommer også. Vi spiser en god 17-mai-lunsj, med rømmegrøt, spekemat, innbakte pølser, eggerøre, og masse godsaker. Så går vi bort på det lokale arrangementet på skolen, er der en stund, og så går vi hjem og spiser kaker og is hjemme. Og om noen synes det er rart.. hva så..? Anonymkode: 9d553...148 7
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #6 Skrevet 25. april 2023 Er jo innmari styrete å avtale ting på 17.mai med andre. Hadde dratt enten på en lokal feiring om skolene har åpen feiring for alle, eller, dratt dit man får kjøpt is og sett litt etellerannet. Sikkert mange barn på større lekeplasser. Og så hjem til pølse eller noe. Vår nærskole hadde spesifikt invitasjon til alle, så vi og et vennepar dro innom med våre barnehagebarn hvor det ble leking/litt diverse «konkurranse» og litt is/kake. Om du er usikker: spør Anonymkode: a2020...751 5
Veggdyret Skrevet 25. april 2023 #7 Skrevet 25. april 2023 Vi hører til en liten bygd med barnehage og skole "i ett", så vi bruker morgenen på å pynte oss og slappe av hjemme, før vi går i barnetog ved 12-tiden og deretter er med på diverse leker på skolen, spiser pølse/is på skolen etc og så er vi hjemme igjen ved 5-6 tiden om ettermiddagen og da er ungene for slitne til å finne på noe særlig mer. (Har 3 barn fra 3 år og oppover.) 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #8 Skrevet 25. april 2023 Vi leker på skolen etter barnetoget, og er med besteforeldrene. (Gidder ikke folketoget eller programmet ellers.) 17. mai er vel en familiegreie, er det ikke? Har aldri spist 17. mai-lunsj/middag med venner. Ikke at det er noe galt å feire med venner så klart, det er helt sikkert topp å slå seg sammen med andre barnefamilier, men jeg tror ikke det er det som er vanligst? Anonymkode: 936a4...7ec 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #9 Skrevet 25. april 2023 Glemte å si at vi var heldige som hadde feiring med grilling i barnehagen før min begynte på skolen. Anonymkode: 936a4...7ec
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #10 Skrevet 25. april 2023 Vi går i toget med barnehagen, de har egen fane i skoletoget. Etterpå så er det taler, leker osv i kulturhuset, i fjor så var vi bare så vidt med på det. Ble litt mye folk og styr med små barn så vi dro tidlig. Griller hjemme om det er fint vær eller ordner noe god mat og dessert. Ellers bare slapper vi av om ettermiddagen. Anonymkode: c8c9b...018 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #11 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei. Vi har tre tette og små barn fra 0 til 4 år. Hun på fire måneder bryr seg fint lite om 17 mai, men søskene gleder seg. Hva gjør dere? Vi har lite venner med barn, og de fleste bor på motsatt side av byen. Vi har aldri hatt mange venner, så vi er vant til å være bare oss. Har derimot mange bekjente. Er vi rare om vi bare er alene som familie? Har invitert et par som bor på andre siden av byen og se skulle kanskje ta turen. Hva er deres planer dere andre med små barn? Anonymkode: 33a31...cc6 Nå er barna våre såpass store at de går på skolen, så mye skjer jo der. Men tidligere pleide vi å være på hytta sammen med besteforeldre og gå i det lokale toget og være med på arrangementet på skolen der Anonymkode: 8f198...9e4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #12 Skrevet 25. april 2023 Nå har eldste begynt på skolen, men vi har alltid feiret med øvrig familie, besteforeldre, tanter og onkler. Det skal vi i år også, men vi blir nok en stund på skolen etter toget siden barna har venner der ☺️ Anonymkode: 9f77b...147
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #13 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi skal gå i barnetog og «feire» på den lokale skolen. Når arrangementet der er ferdig/vi har fått nok drar vi hjem og slapper av. Anonymkode: 9a126...55e Høres bra ut😊 Anonymkode: 33a31...cc6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #14 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har vært alene mange ganger. Har kanskje sett på et tog, reist på skogstur, spist is, grillet osv med lek i hagen/hjemme. Anonymkode: 1c82e...676 Alene, eller alene med barna? Hvordan har det gått? Anonymkode: 33a31...cc6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #15 Skrevet 25. april 2023 Eva-Lena skrev (7 timer siden): Mine barnebarn skal gå i 17 Mai tog med barnehagen. Da samles alle og går sammen i toget. Etterpå blir det grilling og kos hjemme hos meg. Kan dere dra til en skole og se på toget evt være med på noen leker? Da får barna noe ut av dagen. Aldri hørt om at man går i 17 mai tog i barnehagen. Trodde dette var på barneskolen jeg. Anonymkode: 33a31...cc6
kaleidoskop Skrevet 25. april 2023 #16 Skrevet 25. april 2023 Barn på 2 og 5 år. Vi skal på campingtur hvis været blir bra 😊
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #17 Skrevet 25. april 2023 Da vi bare hadde barnehagebarn dro vi ikke til byen. Vi var hjemme, lekte i hagen ( 17. maileker. Kastet på bokser og hadde potetløp og slikt) og tuslet bort til eldrehjemmet for å se på orkesteret spille. (200 meter fra huset) Det finnes barnehagetog i byen her, men vi valgte å ikke delta på det. Nå har vi skolebarn og det er fullt kjør med tog og arrangement på skolen etterpå. 🙈 Anonymkode: 15c82...d6d
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #18 Skrevet 25. april 2023 Er det skole i nærheten? Så er det jo som oftest lokale arrangement der. 17.mai har aldri vært noen vennegreie for meg heller, og aldri tenkt på at det var noe rart? De fleste her omkring er nok med familiene sine. Anonymkode: 4c9a2...824
Eva-Lena Skrevet 26. april 2023 #19 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Aldri hørt om at man går i 17 mai tog i barnehagen. Trodde dette var på barneskolen jeg. Anonymkode: 33a31...cc6 Jeg hadde ikke hørt om dette selv før i fjor. Alle alle barnehagene samles og går 17 Mai tog. Det var utrolig mange som hadde møtt opp av både barn, foreldre, besteforeldre osv. Veldig koselig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå