AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #1 Skrevet 25. april 2023 Hei dere, Ønsker å få svar på noen punkter angående at vi har fått en innflytter. Hun trengte å komme seg vekk fra noen som ikke var bra og flyttet rett inn etter 1 dag da dette var en god venninne av kjæresten. Jeg ønsket å være behjelpelig da hun bare manglet å fjerne et lån for å selv kjøpe. Men nå har hun snart bodd hos meg en mnd, og det går utover kjæresten og meg sitt privatliv. Men dette er det kicker. Hun skal absolutt også låne bilen min til alt ting. Hun bor hos meg gratis, jeg eier huset alene. Og låner bilen min som jeg også eier. Hvordan skal jeg kommunisere at jeg ikke er komfortabel med å låne ut alt dette helt gratis. Når hun hevder at hun fyller tanken og vasker bilen og er behjelpelig i huset. Men Dette er ikke noe jeg har behov for. Usikker på hvordan jeg skal tre frem for å ikke lage dårligere stemning mellom min kjæreste og hennes venninne fordi de begge bor i mitt hus og låner min bil hva tenker dere er beste måten å behandle personen på her? Anonymkode: e16d3...674 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #2 Skrevet 25. april 2023 Bilen er veldig greit - nei, du kan ikke låne den ( si noe om kjørelengde, forsikring og verditap) Du må spørre rett ut om hvordan det går med det nye bostedet, si at dette begynner å ta for lang tid. Gi henne til midt i Mai å finne et nytt sted å bo. Anonymkode: 843a3...f69 12
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #3 Skrevet 25. april 2023 Du snakker om å ta seg til rette! Siden det er dama di sin venninne så bør hun ta ansvaret med oppdragelse av dette mennesket som åpenbart ikke har antenner i det hele tatt. Anonymkode: f5783...8e0 8
Andro Skrevet 25. april 2023 #4 Skrevet 25. april 2023 Formaliser det. Lag en husleieavtale fra 1. mai, og send VIPPS-krav per km på bilbruk. Før kjørebok. Det er ditt hus og din bil, og hva kjæresten mener er vel strengt talt ikke relevant. 1 2
Simply Skrevet 25. april 2023 #5 Skrevet 25. april 2023 Haha, jeg er nok en hyggelig kar her forstår jeg. Hu har kjørt den bilen mnd uten å betale og bodd gratis på gjesterommet. TS 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #6 Skrevet 25. april 2023 Andro skrev (1 minutt siden): Formaliser det. Lag en husleieavtale fra 1. mai, og send VIPPS-krav per km på bilbruk. Før kjørebok. Det er ditt hus og din bil, og hva kjæresten mener er vel strengt talt ikke relevant. I det øyeblikket det blir en husleieavtale på det får hun rettigheter som leietaker, og da må det utkastelse fra namsmannen til for å bli kvitt henne. Anonymkode: 843a3...f69 2 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #7 Skrevet 25. april 2023 Du, jeg hadde vært helt ærlig. Ikke spør kjæresten om tillatelse til å si ifra. Når begge er der kan du sette en høflig grense ved å si: »Det er kjipt å ta denne samtalen - men om vi skal fortsette å ha en god tone så må jeg bare gjøre det nå heller enn senere. Jeg sa ja til en kort overnatting, og selvsagt skal man hjelpe hverandre. Men nå kjenner jeg det begynner å tære på humøret, så nå trenger at du finner deg et annet sted å bo». Blir kjæresten din sur for dette kan du svare: «Dette er mitt hus. Ikke noen andres. Hjelper gjerne venner, men ikke SÅ lenge uten at en plan er lagt. Om du ønsker hjelpe venninna di så drar du jo på visninger sammen med henne». Blir han enda surere sier du at døra står åpen, og han kan gå ut når han vil. Men skal han være sammen med deg så må han akseptere at du ikke er typen som huser folk over tid. Særlig ikke folk som ikke engang er dine egne nærmeste. Anonymkode: 9adae...5a1 10 5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #8 Skrevet 25. april 2023 Du blir utnyttet av begge. Ikke fortsett med det. Enkelt og greit. Livet er hardt og man går gjennom brudd og blir servert et par sitroner, men så er man voksen da. Og da må man ta ansvar for seg selv. Det må hu venninna til eksen din faktisk bare innse. 👍 Du er ikke ansvarlig for dem økonomisk. Bil er dyrt. Viø de kjøre rundt i bil, så får de pinadø jobbe og kjøpe seg en selv. I et balansert forhold kan man dele bilen, dette fremstår ikke balansert. Anonymkode: f2555...07d 1 1
Simply Skrevet 25. april 2023 #9 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I det øyeblikket det blir en husleieavtale på det får hun rettigheter som leietaker, og da må det utkastelse fra namsmannen til for å bli kvitt henne. Anonymkode: 843a3...f69 Da sitter hun bedre i huset mitt en dama gjør... så blir ingen kontrakt nei. Det var min første tanke også. 4
Simply Skrevet 25. april 2023 #10 Skrevet 25. april 2023 Ts. Jeg som er HAN eier huset og bilen. Venninna er ikke MIN men Kjærestens. Så ja, jeg har alltid vært en som gir ser jeg. 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #11 Skrevet 25. april 2023 Simply skrev (Akkurat nå): Ts. Jeg som er HAN eier huset og bilen. Venninna er ikke MIN men Kjærestens. Så ja, jeg har alltid vært en som gir ser jeg. Så det nå Jeg hadde og hjulpet noen i samme situasjon - men ikke ang boligkjøp. Da må hun jo bo der minst 3-4 mnd Finn noe - hvasomhelst - til å leie, så får man organisere ting på egenhånd etter det. Jeg hadde betalt for meg, og funnet noe å leie. Og selvsagt ikke lånt bilen gratis - herregud. Anonymkode: 9adae...5a1
exictence Skrevet 25. april 2023 #12 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du, jeg hadde vært helt ærlig. Ikke spør kjæresten om tillatelse til å si ifra. Når begge er der kan du sette en høflig grense ved å si: »Det er kjipt å ta denne samtalen - men om vi skal fortsette å ha en god tone så må jeg bare gjøre det nå heller enn senere. Jeg sa ja til en kort overnatting, og selvsagt skal man hjelpe hverandre. Men nå kjenner jeg det begynner å tære på humøret, så nå trenger at du finner deg et annet sted å bo». Blir kjæresten din sur for dette kan du svare: «Dette er mitt hus. Ikke noen andres. Hjelper gjerne venner, men ikke SÅ lenge uten at en plan er lagt. Om du ønsker hjelpe venninna di så drar du jo på visninger sammen med henne». Blir han enda surere sier du at døra står åpen, og han kan gå ut når han vil. Men skal han være sammen med deg så må han akseptere at du ikke er typen som huser folk over tid. Særlig ikke folk som ikke engang er dine egne nærmeste. Anonymkode: 9adae...5a1 Noe sånt, ja
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #13 Skrevet 25. april 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: Hun trengte å komme seg vekk fra noen som ikke var bra og flyttet rett inn etter 1 dag da dette var en god venninne av kjæresten VIRKER IKKE HELT GOD HUN HELLRR Men dette er det kicker. Hun skal absolutt også låne bilen min til alt ting. HVORFOR DET EGENTLIG? HAR HUN IKKE BEIN? ER BILEN VELDIG FIN/BRA MERKE? Anonymkode: e16d3...674 Anonymkode: 50f08...2e0
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #14 Skrevet 25. april 2023 Foreslå en 3 kant. Kanskje kjæresten din, tror han har 2 damer nå? I ditt rede. Anonymkode: 94663...b6b 1 1
Simply Skrevet 25. april 2023 #15 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Anonymkode: 50f08...2e0 Bilen er en bil jeg kjøpte for 204K Golf GTE.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #16 Skrevet 25. april 2023 Du må ta den samtalen i kveld, Ts. Riv av plasteret og få dama ut. Anonymkode: 843a3...f69
Simply Skrevet 25. april 2023 #17 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Foreslå en 3 kant. Kanskje kjæresten din, tror han har 2 damer nå? I ditt rede. Anonymkode: 94663...b6b Haha, skal ikke være uærlig og si at tanken ikke slo meg som en fordel. Men det ble fort åpenbart at det ikke var en mulighet haha 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #18 Skrevet 25. april 2023 Simply skrev (5 minutter siden): Haha, skal ikke være uærlig og si at tanken ikke slo meg som en fordel. Men det ble fort åpenbart at det ikke var en mulighet haha Herregud, sett både dama di og venninna hennes på plass og ikke vær en slapp tøffel! Får være grenser på dumsnillhet Anonymkode: c6c2a...6c4 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #19 Skrevet 25. april 2023 Simply skrev (6 minutter siden): Haha, skal ikke være uærlig og si at tanken ikke slo meg som en fordel. Men det ble fort åpenbart at det ikke var en mulighet haha Ikke fordi du ikke får trekant altså, men svaret mitt var egentlig et tilsvar på det andre 😆 Anonymkode: c6c2a...6c4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #20 Skrevet 25. april 2023 Simply skrev (20 minutter siden): Haha, jeg er nok en hyggelig kar her forstår jeg. Hu har kjørt den bilen mnd uten å betale og bodd gratis på gjesterommet. TS Simply skrev (16 minutter siden): Ts. Jeg som er HAN eier huset og bilen. Venninna er ikke MIN men Kjærestens. Så ja, jeg har alltid vært en som gir ser jeg. Jaa da,du er så flink gutt atte. *Klapper på hodet* Anonymkode: 65e43...7e4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå