AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #1 Skrevet 25. april 2023 Merker at jeg begynner å bli lei den rutinepregede hverdagen på kontoret. Kommer til samme tid hver dag, ser de samme menneskene, gjør de samme arbeidsoppgavene, sitter på samme plass, spiser lunsj til samme tid med de samme folkene og går hjem til samme tid. Repeter mandag til fredag, to dager helg og så er det en ny runde. Trives veldig godt med mine kolleger og miljøet er generelt veldig bra, men i det siste har jeg kjent at jeg er veldig lei rutinen. Usikker på om det er selve jobben og arbeidsoppgavene jeg er lei eller om det generelt er kontortilværelsen som kanskje ikke passer meg helt. Noen andre? Eller noen andre som elsker å jobbe på kontor? Innser at det kan jo være andre kontorjobber som er mer variert og hvor man kanskje er litt mer til og fra kontoret og gjør besøk hos kunder og lignende, men i vår jobb er det generelt ikke vanlig. Anonymkode: 01e32...19b 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #2 Skrevet 25. april 2023 Ja. Siden pandemien startet har jeg bare jobbet fra hjemmekontor, og kommer nok aldri igjen til å godta en jobb med oppmøteplikt. Det har blitt den nye hverdagen. Anonymkode: 5ff16...b46 2 4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #3 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja. Siden pandemien startet har jeg bare jobbet fra hjemmekontor, og kommer nok aldri igjen til å godta en jobb med oppmøteplikt. Det har blitt den nye hverdagen. Anonymkode: 5ff16...b46 Jeg har hjemmekontor 2-3 dager i uken og det er det eneste som gjør at jeg holder ut skal jeg være ærlig. Hadde trodd det skulle bli mer givende å komme tilbake til kontoret, men utrolig nok er det mer kjedelig på selve kontoret. Anonymkode: 01e32...19b 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #4 Skrevet 25. april 2023 Jeg har en kontorjobb, men ville hatet det om dagene var helt like. Jeg har veldig varierte oppgaver. Innimellom er det jobbreiser. Kan jobbe hjemme hele eller deler av dagen. Rekker aldri lunsj til samme tid hver dag. Og møter mange ulike personer på en uke. Er enig med forrige taler i at jeg aldri ville jobbet på et sted med fast arbeidstid og møteplikt igjen. I dag jobbet jeg 6-7.30 hjemmefra, dro på kontoret kl 8, var der til 13, ukeshandlet, nå spiser jeg lunsj, så er det videomøte. Så fylles vel den siste ca timen på å ta unna mailboks og et-par telefoner. Anonymkode: 009dc...08c
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #5 Skrevet 25. april 2023 Jeg elsker når ting er rutine og alt er det samme hver dag. Jeg jobbet et sted hvor de praktiserte free seating på ordentlig, og man aldri visste hvor man fikk sitte fra dag til dag, og det var dritstressende for meg. Elsker å ha fast plass. Hater forandring, elsker forutsigbarhet. Anonymkode: e79b7...044 5 2 1
anon01 Skrevet 25. april 2023 #6 Skrevet 25. april 2023 Jeg elsker kontorjobb, men jeg elsker å møte opp på kontoret, være sosial med kollegaer. Jeg har enkelte arbeidsdager jeg sitter på rumpen hele dagen, og andre dager der jeg springer rundt og aldri rekker å sitte på kontorstolen. Det er mulighet for hjemmekontor, men jeg vil sjeldent ta det, da jobben er min sosiale arena 4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #7 Skrevet 25. april 2023 Du skal være så glad for at du slipper å jobbe i en høy stress kundebehandlings jobb! Misunner deg. Skulle gjerne hatt det slik. Anonymkode: 40453...ddf 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #8 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du skal være så glad for at du slipper å jobbe i en høy stress kundebehandlings jobb! Misunner deg. Skulle gjerne hatt det slik. Anonymkode: 40453...ddf Forsiktig hva du ønsker deg sier jeg bare. Er ikke en kontorjobb innen rekkevidde om du ønsker det da? Kjenner en annen som jobbet på kontor og nå har en mer stressende jobb med kunder, men mener selv at det trolig er verdt det siden dagene på kontoret var såpass kjedelige og ensformige. De fleste har vel lett for å tenke at gresset er grønnere på den andre siden. Er vel ulemper og fordeler med det meste. Tidligere hadde jeg en mer fysisk jobb som håndverker. Mye mer variert og på mange måter mer givende, men bakdelen var at jeg ble veldig fysisk sliten av jobben og hadde lite overskudd på kvelden og til og med helgene kunne gå til å hente seg inn. AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg har en kontorjobb, men ville hatet det om dagene var helt like. Er nok det som er hovedproblemet for min del. Dagene er mer eller mindre helt like. AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg elsker når ting er rutine og alt er det samme hver dag. Jeg jobbet et sted hvor de praktiserte free seating på ordentlig, og man aldri visste hvor man fikk sitte fra dag til dag, og det var dritstressende for meg. Elsker å ha fast plass. Hater forandring, elsker forutsigbarhet. Anonymkode: e79b7...044 Free seating høres helt forferdelig ut. Er nok ikke den type variasjon jeg higer etter. Veldig glad jeg har fast plass Men kunne gjerne tenke meg å møte flere folk i løpet av en uke, være litt mer ute av kontoret og også litt mer varierte arbeidsoppgaver. Må nok kikke meg etter en ny jobb om det skal skje. Så problemet mitt er kanskje ikke selve kontoret, men det at nåværende jobb er såpass ensformig på de fleste områder. Anonymkode: 01e32...19b
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #9 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du skal være så glad for at du slipper å jobbe i en høy stress kundebehandlings jobb! Misunner deg. Skulle gjerne hatt det slik. Anonymkode: 40453...ddf Det finnes en del kontorjobber som innebærer noe eller mye kundebehandling i tillegg. Anonymkode: 990aa...72b
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #10 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ja. Siden pandemien startet har jeg bare jobbet fra hjemmekontor, og kommer nok aldri igjen til å godta en jobb med oppmøteplikt. Det har blitt den nye hverdagen. Anonymkode: 5ff16...b46 Samme her. Etter pandemien har jeg fått fortsette på hjemmekonto 100%, og det er helt amazing. Denne løsningen er for meg, mye mer verdt enn 100 000,- ekstra i året. Har fått en bedre livskvalitet, slipper pendlignen og ensomheten på jobb....ja, jobber alene med min "ting", så jeg har ingen fagmiljø å spille på. Så da er det å kunne sitte hjemme gull verdt. Anonymkode: 41c21...8da
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #11 Skrevet 26. april 2023 Hjemmekontor blir kanskje på en måte en liten avsporing eller bortforklaring om man vil siden jeg først og fremst tenker på kontortilværelsen. Virker som dere over i likhet med meg opplever hjemmekontor som en lifesaver og det er i hvert fall slik jeg ser det. Om jeg hadde hatt møteplikt 5 dager i uken på kontoret tror jeg at jeg hadde sagt opp ganske raskt. Utrolig hvor det har endret seg. Før pandemien hadde jeg aldri hjemmekontor. Så, det godet hjemmekontor er tar jeg ikke for gitt og det har gjort livet mitt veldig mye bedre. Samtidig har jeg av og til undret meg på om behovet for hjemmekontor for min del også er et symptom på at man kanskje ikke helt trives på jobb. Ved eventuelt jobb-bytte vil i hvert fall hjemmekontor være en enorm faktor. Tror ikke jeg aksepterer noen annen jobb uten dette så sant det ikke hadde være drømmejobben med stor D. Men den har jeg til gode å finne Anonymkode: 01e32...19b
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #12 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Har fått en bedre livskvalitet, slipper pendlignen og ensomheten på jobb....ja, jobber alene med min "ting", så jeg har ingen fagmiljø å spille på. Så da er det å kunne sitte hjemme gull verdt. Anonymkode: 41c21...8da Rart med det, men det er dager hvor jeg drar på kontoret og ikke føler jeg har hatt spesielt sosialt utbytte av det. Åpent landskap og folk sitter gjerne med headset for å sperre hverandre ute og jobber med seg og sitt. Etter at Teams ble innført under pandemien har det også blitt vanlig å kommunisere over Teams selv på kontoret. Så jeg har enkelte dager undret meg på hva jeg egentlig gjør på kontoret Anonymkode: 01e32...19b 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #13 Skrevet 28. april 2023 Jeg elsker min forutsigbare statlige kontorjobb. Ingen, eller svært få kunder/brukere å ha kontakt med. Jobber med saksbehandling som jeg kan godt, og innimellom kommer det utfordringer som må løses. Jobber i team, hvor vi kan ta hverandres saker og kan hjelpe hverandre. Jeg hadde tidligere en uforutsigbar og stressende kontorjobb. Alene med ansvaret. Jeg tar heller denne dårligere betalte jobben, da jeg takler stress dårlig. Kanskje du kunne tatt en lengre ferie? Høres ut som du kanskje er litt sliten? Anonymkode: 559da...6c1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #14 Skrevet 28. april 2023 Lei av å jobbe generelt jeg. Anonymkode: c38b5...e02 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå