AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #1 Skrevet 25. april 2023 Hei. Jeg begynte med styrketrening for 1 og 1/2 år siden, og jeg har gått ned en del i vekt, spesielt på underkroppen, noe som er komisk fordi jeg jobber intenst med styrketrening for rumpe/lår for å få større rumpe/hofter. Jeg spiser mer enn tidligere, og trodde jeg kom til å gå opp i vekt for å være helt ærlig. Jeg har en BMI på 17,8. Jeg trener styrke tre dager i uken, men er ellers aktiv med at jeg liker å gå kveldsturer. Har dere noen tips til hvordan jeg kan gå litt opp i vekt, men fortsette med trening? Spiser dere som trener veldig mange måltider? Jeg spiser 4 måltider og noe snacks gjennom dagen. Jeg regner med jeg ikke er den eneste som har gått ned i vekt etter å ha begynt med styrketrening, men veier ikke muskler mer enn fett? Jeg vil ikke telle kalorier ettersom jeg har hatt anoreksi da jeg var yngre. Anonymkode: 8ee8c...c78 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #2 Skrevet 25. april 2023 Det er ikke vanlig p gå ned i vekt av styrketrening. Heller ikke mye opp for de fleste, men det høres ut som du har høy forbrenning og kanskje lav matlyst? Hvor mye kalorier spiser du daglig/på treningsdager? Anonymkode: 75b86...7a1 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #3 Skrevet 25. april 2023 Åja, leste NÅ at du ikke ønsker telle kalorier pga tidligere anoreksi. Veldig klokt Men: du spiser for lite/for lite næringstett. Nå bygger du ikke muskelmasse dessverre. Du bør fokusere på å få i deg mer mat som er sunt og bra: avocado, nøtter, makrell i tomat om du orker det som pålegg, banan, smør på skiva osv. Spis gjerne før og etter trening. Trenger ikke være mye, men du kan med din vektnedgang med fordel enten spise ekstra eller drikke proteinshake rett etter trening. Ikke istedetfor måltid etterpå, men i tillegg til. Type: spis noe eller drikk proteinshake, dusj og dra hjem/hvorenn du skal. Lag mat eller ha med matpakke med måltid som inneholder nok fett, protein og sakte karbohydrat. Sistnevnte er faktisk viktig for å sørge for at du ikke mister muskelmassen og blir slapp Anonymkode: 75b86...7a1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå