AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #1 Skrevet 25. april 2023 Min beste venninne fikk en ny venninne for noen år siden, og etter det har kontakten vår blitt betydelig redusert, og det samme hennes interesse for meg og mitt. Der hun har avlyst avtaler med meg i siste liten, for å legge ut på SOME at hun henger med sin nye venninne. Jeg har kjent på mange såre følelser på grunn av dette. I fjor forsøkte jeg å forklare henne hvordan jeg følte, og hun virket å ta det til seg. Men nå etter 8 måneder har det fortsatt ikke blitt noen endring. Spør jeg om å finne på noe, så passer det enten ikke, ellers blir det avlyst i siste liten. Liten kontakt på telefon og SOME også, stortsett jeg som tar kontakt. Så nå har jeg innsett at dette går ikke, jeg blir bare mer trist og nedstemt over å ha det slik. Så jeg har valgt å avslutte vennskapet. Noe som gjør så forferdelig vondt, da vi har vært venninner siden studietiden, som er 20 år siden. Det verste er følelsen av at jeg ikke vet hva jeg har gjort galt, hvorfor det ble sånn.. Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, trenger vel å blåse ut på en trist tirsdags morgen. Anonymkode: 89b4f...0cd 4
Andro Skrevet 25. april 2023 #2 Skrevet 25. april 2023 Vennesorg er underkommunisert og vondt ❤️ Føler med deg. Du har ikke gjort noe galt. Hun har gått videre, det har hun rett til, og du har rett til å kjenne det sårt. Jeg synes kanskje ikke at man skal "gjøre det slutt" med venner, men man kan jobbe med å lege håp og planer døde. Ikke regne med dem, ikke ta initiativ. Føler de at de har dumma seg ut, og vil inn i varmen igjen kan man by dem på en begrensa plass, tenker jeg. Gjerne si det også; at man investerer mindre i dem om de returnerer, fordi man ikke stoler på dem. Det er en underlig ting å gjøre, å ghoste venner. Jeg har opplevd det selv også. Det jeg frykter er at noen kan ha opplevd at jeg fadet ut på dem, men jeg håper ikke det. Jeg er ingen verdensmester i å holde jevn kontakt. 1 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå