AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #1 Skrevet 25. april 2023 Hvordan skal man holde motet og selvtilliten oppe? Betyr det at det er et eller annet feil med meg? Er det uvanlig at damer blir avvist etter første date? Har alltid fått høre at jeg er søt og flott. Er av den rolige typen. Målet mitt er et fast forhold. Anonymkode: b038f...c3a
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #2 Skrevet 25. april 2023 "Hvis man som kvinne"....Kan man ikke bare si "hvis kvinne"? Anonymkode: 6049d...ebe
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #3 Skrevet 25. april 2023 Så det jeg lurer på er om det er veldig uvanlig at damer blir avvist etter en date? Er det oftere menn blir avvist? Anonymkode: b038f...c3a
svartkatt Skrevet 25. april 2023 #4 Skrevet 25. april 2023 Hvis du går igjennom forumet så kan du se hvordan det er å date.. At du i det hele tatt får en eneste date gjør deg heldig, spør du meg. 1 1
billie833111 Skrevet 25. april 2023 #5 Skrevet 25. april 2023 Har noen menn gikk tilbakemelding på noe? Du sier du er av den rolige typen. Hvordan er du i samtaler? Stiller du mye spørsmål? Flyter samtalen godt? Er du generelt usikker? 1
Andro Skrevet 25. april 2023 #6 Skrevet 25. april 2023 Av de tusenvis av mennesker jeg har møtt gjennom et liv er det nok mindre enn en promille jeg kunne tenke meg å gå på date med, og ved en date tror jeg det er en forsvinnende liten andel jeg ville ha følt en gnist med, som ville ha lokket meg videre til et nytt treff. Folk er ikke ukritiske, og de fleste treff mellom fremmede slik - de fører ikke til noe mer enn ei kaferegning. Det er ikke noe galt med folk som ikke passer sammen. Av disse årsakene ville jeg heller aldri ha gått på noen tinderdate. Ville vært som å spille Lotto. Idiotbingo - mye innsats, liten sjanse for noen gevinst.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #7 Skrevet 25. april 2023 billie833111 skrev (3 minutter siden): Har noen menn gikk tilbakemelding på noe? Du sier du er av den rolige typen. Hvordan er du i samtaler? Stiller du mye spørsmål? Flyter samtalen godt? Er du generelt usikker? En av de sa at gnisten ikke var der. En annen sa at jeg virket litt beskjeden og ikke så selvsikker. Jeg stiller spørsmål i samtaler, ja. Føler jeg klarer å unngå pinlig taushet selv om jeg er rolig. Jeg vil virkelig jobbe med dette! Ts Anonymkode: b038f...c3a
BeLeven Skrevet 25. april 2023 #8 Skrevet 25. april 2023 Det er et utrolig trangt nåløye å komme seg fra Tinder til et fast forhold. Det er få likes som matcher Det er få matcher som gir samtaler Det er få samtaler som en date Det er få dater som gir et forhold Men: Det er mulig! Og jeg har selv gjort det. Det er for tidlig å miste motet etter et par dater - jeg er på min date noen-og-femti nå, og har ikke gitt opp! 🥳 Lykke til videre! 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #9 Skrevet 25. april 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Så det jeg lurer på er om det er veldig uvanlig at damer blir avvist etter en date? Er det oftere menn blir avvist? Anonymkode: b038f...c3a Det er jo åpenbart at menn blir avvist i langt større grad enn kvinner blir, men det skjer jo andre veien og. Så avhenger det og av hvor populære de du velger å date er naturligvis. Uansett, sånn er bare livet. Du får uansett trening i å treffe nye mennesker Anonymkode: 68ee4...0c4 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #10 Skrevet 25. april 2023 Avvisning er en del av livet og det er helt fair at de avviser deg tidlig når det er en kjæreste dere leter etter. Er utrolig mye som skal klaffe for at man passer sammen som partnere. Trenger ikke bety noe er galt med deg men at dere bare ikke var rette matchen og det må man akseptere Anonymkode: 6f157...a47 1 1
Gjest ti10 Skrevet 25. april 2023 #11 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): "Hvis man som kvinne"....Kan man ikke bare si "hvis kvinne"? Anonymkode: 6049d...ebe Det kan man selvfølgelig, men det kommer til å høres ut som om norsk ikke er førstespråket.
Gjest ti10 Skrevet 25. april 2023 #12 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): En av de sa at gnisten ikke var der. En annen sa at jeg virket litt beskjeden og ikke så selvsikker. Jeg stiller spørsmål i samtaler, ja. Føler jeg klarer å unngå pinlig taushet selv om jeg er rolig. Jeg vil virkelig jobbe med dette! Ts Anonymkode: b038f...c3a Hvis du skriver noe om at du er rolig på profilen din, unngår du sikkert sånne som vil ha sprudlende friskuser.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #13 Skrevet 25. april 2023 ti10 skrev (7 minutter siden): Hvis du skriver noe om at du er rolig på profilen din, unngår du sikkert sånne som vil ha sprudlende friskuser. Takk for tips! Anonymkode: b038f...c3a
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #14 Skrevet 25. april 2023 Jeg savner veldig det å bli kost med, hudkontakt, sex og det å kline. Men også samtaler og mental nærhet i et forhold. Så jeg savner noe helt enormt å ha en kjæreste 🙈☺️ Ts Anonymkode: b038f...c3a 1
Jeg-er-anonym Skrevet 25. april 2023 #15 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): En av de sa at gnisten ikke var der. En annen sa at jeg virket litt beskjeden og ikke så selvsikker. Jeg stiller spørsmål i samtaler, ja. Føler jeg klarer å unngå pinlig taushet selv om jeg er rolig. Jeg vil virkelig jobbe med dette! Ts Anonymkode: b038f...c3a Ingen grunn til å prøve å endre deg veldig når det kommer til din væremåte. Er du rolig og spesielt den type rolig som du beskriver er det mange som ser det på som en positiv egenskap. Få players som ser på det som en positiv egenskap, men det bør for din del bare være et superpluss 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #16 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er jo åpenbart at menn blir avvist i langt større grad enn kvinner blir Er det? Hvis det først har kommet til en date, så er vel sjansen like stor begge veier? Anonymkode: 5c0b3...562 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #17 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): "Hvis man som kvinne"....Kan man ikke bare si "hvis kvinne"? Anonymkode: 6049d...ebe øh, det er jo dårlig og uklar norsk å skrive i så fall. Anonymkode: dc2bf...fa9 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #18 Skrevet 25. april 2023 Jeg tror at å være alene er den nye normalen, i allefall en sentral del av den nye normalen og at man ikke nødvendigvis skal ta det så hardt dersom man ikke finner noen. Det var i allefall det tinder lærte meg; det er et hav av menn der ute og mange av de tok kontakt med meg, inviterte meg ut, viste initiativ men så snart det viste seg at jeg er seriøs og stiller krav så forsvant de aller fleste. Jeg har kontakt med flere av de ennå og mange er fortsatt single enda dette var typ 5 år siden. Helt vanlige menn. Den eneste konklusjonen jeg er villig til å trekke er at de rett og slett ønsker å ha det slik. Anonymkode: 6f728...491 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #19 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror at å være alene er den nye normalen, i allefall en sentral del av den nye normalen og at man ikke nødvendigvis skal ta det så hardt dersom man ikke finner noen. Det var i allefall det tinder lærte meg; det er et hav av menn der ute og mange av de tok kontakt med meg, inviterte meg ut, viste initiativ men så snart det viste seg at jeg er seriøs og stiller krav så forsvant de aller fleste. Jeg har kontakt med flere av de ennå og mange er fortsatt single enda dette var typ 5 år siden. Helt vanlige menn. Den eneste konklusjonen jeg er villig til å trekke er at de rett og slett ønsker å ha det slik. Anonymkode: 6f728...491 La meg komme med en alternativ hypotese, som mann: Menn har gjerne sex/fwb med en dame som man ikke nødvendigvis vil ha et forhold til. Altså; hun er attraktiv nok for sex, men ikke for forhold. Kvinner sveiper i vei på Tinder og tror at "match" der betyr at mannen ser på dem som "kjærestemateriale". Disse mennene har gjerne andre muligheter, for om de ikke hadde det hadde de nok vært mer villige til å inngå et kompromiss. At de har alternativer betyr at de befinner seg i øvre sjikt, attraktivitetsmessig. Begge kjønn har "skyld" i denne utviklingen, så det er ikke et angrep på kvinner eller deg. For å teste hypotesen kunne man f.eks. latt en mann sveipe på en kvinnes profil og bare valgt menn som han oppfattet som mindre attraktive enn kvinnen, og så tatt kontakt med alle og gitt dem en sjanse. Før date siler man ut de som kun vil ha sex ved å spørre dem om de er ute etter et forhold, og så drar man på date og ser om de forsvinner. Som mann tror jeg ikke det, og erfaringsmessig vil de fleste menn ha et forhold, eller i det minste "et forhold" som kan utvikle seg. Menn ønsker ikke å være single og ensomme. Dette kan kanskje være nyttig informasjon for TS også; menn er veldig lite kresne på sex, men kresne på forhold. Kvinner er veldig kresne på første utsiling og sikter så høyt de kan (forståelig nok). Anonymkode: 293fc...5ed
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #20 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): La meg komme med en alternativ hypotese, som mann: Menn har gjerne sex/fwb med en dame som man ikke nødvendigvis vil ha et forhold til. Altså; hun er attraktiv nok for sex, men ikke for forhold. Kvinner sveiper i vei på Tinder og tror at "match" der betyr at mannen ser på dem som "kjærestemateriale". Disse mennene har gjerne andre muligheter, for om de ikke hadde det hadde de nok vært mer villige til å inngå et kompromiss. At de har alternativer betyr at de befinner seg i øvre sjikt, attraktivitetsmessig. Begge kjønn har "skyld" i denne utviklingen, så det er ikke et angrep på kvinner eller deg. For å teste hypotesen kunne man f.eks. latt en mann sveipe på en kvinnes profil og bare valgt menn som han oppfattet som mindre attraktive enn kvinnen, og så tatt kontakt med alle og gitt dem en sjanse. Før date siler man ut de som kun vil ha sex ved å spørre dem om de er ute etter et forhold, og så drar man på date og ser om de forsvinner. Som mann tror jeg ikke det, og erfaringsmessig vil de fleste menn ha et forhold, eller i det minste "et forhold" som kan utvikle seg. Menn ønsker ikke å være single og ensomme. Dette kan kanskje være nyttig informasjon for TS også; menn er veldig lite kresne på sex, men kresne på forhold. Kvinner er veldig kresne på første utsiling og sikter så høyt de kan (forståelig nok). Anonymkode: 293fc...5ed Jeg sikter ikke høyt, jeg er over 35. Jeg tar gjerne en mann som ikke ser så bra ut. Bare han vil ha et stabilt forhold med meg. Han kan godt jobbe med renhold også. TS Anonymkode: b038f...c3a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå