Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #1 Skrevet 4. januar 2006 De siste månedene har jeg hatt ekstremt mye kviser på haken. Jeg har stresset mye, og tenkt at det har vært derfor. Men jeg byttet hudpleieprodukter for ca et halvt år siden, og tenker at kanskje det er derfor. Brukte Dermalogica en lang periode før jeg begynte med dette. Har alltid hatt en og annen kvise, og tenkte derfor at jeg skulle prøve noe annet. Ble anbefalt Decleor av hudpleier. Nå renser jeg med MD Facial cleanser (den har jeg brukt i mange år tidligere, men begynte på nytt for et halvt år siden etter å ha brukt Dermalogica). Dagkrem på tube fra Decleor: Fluide hydra mat regulateur, nattkrem fra Decleor på krukke: Hydra floral. Har også en olje fra Decleor: Aromessence ylang ylang. Oljen sluttet jeg å bruke for en måned siden for å se om det ble bedre, men ingen endring. Hjelp!
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #3 Skrevet 5. januar 2006 Gå til en hudlege og hør! (evnt en hudpleier) Jeg var hos hudlege for noen dager siden (for noe helt annet enn kviser), men hun kommenterte faktisk at jeg hadde litt småkviser og skrev ut to resepter på en slags krem! Uten at jeg hadde bedt om det engang! Nå vet jeg ennå ikke om den kremen virker eller ikke, men det er kanskje verdt et forsøk hvis du er veldig plaget?
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2006 #4 Skrevet 6. januar 2006 Takk for svar. Hva heter den kremen du fikk?
Gjest gjest1 Skrevet 6. januar 2006 #5 Skrevet 6. januar 2006 Selv bruker jeg Basiron (en krem mot akne fra apoteket) og tea tree oil i slike perioder, og fjerner sminken med en gang jeg kommer hjem om jeg ikke skal ut igjenn. Dalacin er og kjempefin, men den tror jeg du må ha resept på.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2006 #6 Skrevet 6. januar 2006 Hei! To gutter jeg kjenner som har vært kjempe plaget med store kviser i ansikt og på rygg, har gjennom hudlege gått på en kur som er ganske dyr i ca 4 mndr (tror jeg?) og etter det var de helt fine! Kan finne ut hva den heter om du er interessert
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2006 #7 Skrevet 6. januar 2006 Den ene heter Differin, den andre husker jeg ikke.
Saeria Skrevet 6. januar 2006 #8 Skrevet 6. januar 2006 (endret) Hei! To gutter jeg kjenner som har vært kjempe plaget med store kviser i ansikt og på rygg, har gjennom hudlege gått på en kur som er ganske dyr i ca 4 mndr (tror jeg?) og etter det var de helt fine! Kan finne ut hva den heter om du er interessert ← Da var nok det enten en kur med tetracykliner (95,50 pr pakke på 96 tabletter) eller Roaccutane. (Sakset fra doktoronline: utgifter til behandling(Roaccutane) dekkes etter søknad til trygdekontoret. Hudlege må søke og det må foreligge godkjent indikasjon for å bruke middelet. Indikasjonen er alvorlig akne med risiko for arr. Middelet refunderes i så fall etter §5.22, hvilket vil si at du dekker de førse 1500 kroner selv, og alt overskytende refunderes det 90% av. Kuren er svært dyr, et sted mellom 10 og 15.000 kroner avhengig av vekt. Det betyr at kostnaden for en kur med refusjon blir omlag 2500 kroner. Vennlig hilsen ). Sistnevte er for folk med skikkelig seriøst store acneproblemer, eller for de som ikke har fått hjelp av tetracyklinpreparater. Det er kun hudlege som kan foreskrive deg dette. Dalacin og Basiron har jeg også prøvd (fikk på resept) men de funke ikke på meg. Har nå begynt på tetracyklinkur med medikamentet Oxytetral. Det tar 1-3 måneder før et evt. resultat vises. Jeg har gått på kuren i 1 måned og har så smått begynt å merke en viss bedring. Endret 6. januar 2006 av Saeria
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå