AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #1 Skrevet 25. april 2023 Hei! Over den siste tiden,har jeg opplevd ignorering fra vennine om å finne på noe greit,det var spontant,henge i ferien,ta en helg Disse åpnet hun bare,og jeg purret på svar. Greit at purring er ubehagelig fordi det er konfronterende,men hun endte opp med å forsvare seg,heller enn å få engasjement Nå høres det kansje litt søkt ut,å etterspørre engasjement,men greia er at hun ikke har insjer noe særlig over den siste tiden heller. Jeg har etterspurt 17 mai,og har sett at siden sist har hun hengt løst med andre venninner . Jeg har en litt tøff tid,med litt relasjonsproblemer,derfor prøver jeg å være diplomatisk,men jeg synes jo at dette er dårlig oppførsel? Vurderer å bare la henne gå,men har sendt en melding hvor jeg sier at jeg savner henne spontan hengig og litt div tanker rundt dette,i en heldig spørrende tone. Men må passe på mine grenser oppi det hele,og vurderer å la henne gå.. Men jeg synes ikke sånn oppførsel er greit, og lurer på om det er dårlig vennskap,eller godtatt og idolisert alt man liksom bare skal forstå og ikke snakke sammen?? Har jeg gått glipp av noe,eller noe jeg ikke ser helt enda,sånn sett?? Anonymkode: f6526...f36
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #2 Skrevet 25. april 2023 Du er for intens. Anonymkode: ff28a...5d9 4 5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #3 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du er for intens. Anonymkode: ff28a...5d9 Jeg tror ikke det er tilfellet,vi har kjent hverandre i over ett år,og det er noe som er endret seg,over den siste tiden. Men takk for tips og råd Anonymkode: f6526...f36
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #4 Skrevet 25. april 2023 Tror og du blir for mye, dere har bare kjent hverandre et år og ikke vondt meint men du virker litt krevende. Anonymkode: 261ed...9bf 5 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #5 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du er for intens. Anonymkode: ff28a...5d9 Nei. Venninna er for avvisende. Anonymkode: e9100...b44
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #6 Skrevet 25. april 2023 Deg igjen ja. Du har fått mange svar i den andre tråden din og folk skriver at du må roe deg ned. Du er veldig intens og konfronterende, ingen vil ha sånt i livet sitt. Slapp av! Din venninne har også sagt rett ut at hun ikke har tid til å treffe deg, hør på henne. Anonymkode: 85f12...6b4 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #7 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei. Venninna er for avvisende. Anonymkode: e9100...b44 Man blir jo avvisende hvis det blir mye mas. Hvis man etter et kort år med vennskap opplever anklager om at man ignorerer meldinger og masse mas om treff så avviser man til slutt for det er jo tydelig at ts ikke tar et hint om at hun blir for mye. Hun er mer opptatt av sine "grenser" enn andre sine, Anonymkode: 261ed...9bf 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #8 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man blir jo avvisende hvis det blir mye mas. Hvis man etter et kort år med vennskap opplever anklager om at man ignorerer meldinger og masse mas om treff så avviser man til slutt for det er jo tydelig at ts ikke tar et hint om at hun blir for mye. Hun er mer opptatt av sine "grenser" enn andre sine, Anonymkode: 261ed...9bf Samme som at man kan oppleves som "masende" når den andre bare avviser og ignorerer Anonymkode: e9100...b44
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #9 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Samme som at man kan oppleves som "masende" når den andre bare avviser og ignorerer Anonymkode: e9100...b44 Man avviser og ignorerer sjelden uten grunn, det gjør man fordi det er for MYE og med mennesker som forventer svar på minuttet. Anonymkode: 261ed...9bf 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #10 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Man blir jo avvisende hvis det blir mye mas. Hvis man etter et kort år med vennskap opplever anklager om at man ignorerer meldinger og masse mas om treff så avviser man til slutt for det er jo tydelig at ts ikke tar et hint om at hun blir for mye. Hun er mer opptatt av sine "grenser" enn andre sine, Anonymkode: 261ed...9bf Nå må dere gi dere her inne!!! Vi har ikke kjent hverandre mer enn ett år, men dere kjenner ikke meg og min situasjon bedre enn hva jeg forteller dere! Hvaenn slags greier dere har lest før,så ikke anklag meg for å komme inn på et forum for å lufte litt tanker! Dette er et dårlig sted og en lite god imøtekommende atmosfæreber administrator om å slette denne tråden,og kommer ikke til p svare mer på dette Anonymkode: f6526...f36
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #11 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Disse åpnet hun bare,og jeg purret på svar. Greit at purring er ubehagelig fordi det er konfronterende,men hun endte opp med å forsvare seg,heller enn å få engasjement Her ser du hvorfor det går galt. Du purrer, noe du vet er konfronterende - og ikke sosialt akseptert i denne sammenhengen, man sender ikke konfronterende purringer til venner i denne sammenhengen. Deretter reagerer du på at hun forsvarer seg, men det må hun da få lov til, du har jo konfrontert henne! Skjønner godt hun trekker seg unna deg. Vet det ikke er det du vil høre, men prøv å lære litt av det. Anonymkode: 65054...d0f 3 1 2
Andro Skrevet 25. april 2023 #12 Skrevet 25. april 2023 Folk styrer intensiteten på samvær og kontakt med venner helt selv. Er de ikke nok "på" for deg, så må du bare ta det med ro. Maser du så blir de stressa, og folk omgås ikke noen som stresser dem. Det er ubehagelig å kjenne seg avvist, men man kan rett og slett ikke anklage andre selv om det stresser deg. Har du lest om RSD? Det kan komme av relasjonsproblemer, men det bidrar også til å skape dem. Jeg tror du bør snakke med noen, en som ikke er av vennene dine. Lege, hjelpetelefon whatever. Det hjelper å sortere tankene sine, og verden blir litt mer håndterbar. Også i vennesorg. 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #13 Skrevet 25. april 2023 Holder det ikke med én tråd om dette? Anonymkode: 2b072...dc2 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #14 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nå må dere gi dere her inne!!! Vi har ikke kjent hverandre mer enn ett år, men dere kjenner ikke meg og min situasjon bedre enn hva jeg forteller dere! Hvaenn slags greier dere har lest før,så ikke anklag meg for å komme inn på et forum for å lufte litt tanker! Dette er et dårlig sted og en lite god imøtekommende atmosfæreber administrator om å slette denne tråden,og kommer ikke til p svare mer på dette Anonymkode: f6526...f36 Fordi folk ikke er enig med deg? Anonymkode: e968e...f98 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #15 Skrevet 25. april 2023 Du har ikke kjent denne personen mer enn et år, og synes det er naturlig å forsøke å legge beslag på både helger, 17.mai og ferien…? Du vet personen har andre venner, sant? Som også skal få plass, tid og antakelig er mer naturlig å planlegge spesielle dager som 17.mai og ferier med? Kanskje også lurt å tenke på en ny venn litt som en ny kjæreste. Når en har blitt kjent og truffet noen en klikker med, så er en gjerne mye sammen i starten. Men etterhvert, over tid, så vil relasjonen mer normalisere seg. En må ha tid og rom til å prioritere andre mennesker i livet sitt også. Det høres dessverre ut som om du saboterer ganske mye for deg selv ❤️ Skru ned forventningene, du legger alt for mye på denne ene personen, som ennå er en veldig fersk venn. Ikke konfronter og forsøk å tvinge den andre til å være sånn som du ønsker, til å være sammen med deg så mye som du vil. Det vil bare føre til at du blir kuttet ut. Ingen har krav på en annen. Jeg ville aldri forventet å feire 17.mai, dele sommerferie med en så ny venn som dette. Det er dager en har tradisjoner for, og gjerne avtaler med gamle venner og familie. Det tar tid å bli så nære at det er naturlig. Og det tar mer enn et år. Så jeg er enig med andre her, at du oppleves nok antakelig for intens, og virker som du bommer litt på sosiale koder? Og dette sier jeg i aller beste mening, håper du tar det som det, men - har du vurdert om du kan være på spekteret…? Anonymkode: cf21c...d2f 2 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå