Gå til innhold

Har endometriose og fikk mensen i natt, har frisørtime senere i dag..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.  
Jeg skal til frisøren senere i dag og hvis det er under 24 timer til timen og man avbestiller så må man betale?

Jeg har endometriose og fikk mensen i natt og skal til frisøren kl 3, men jeg klarer ikke komme meg ut døren når jeg har mensen for jeg ligger bare sammenkrøllet i sengen pga de sterke smertene og er dødskvalm.. 

Er det serriøst sånn at folk må betale selv om man blir syk osv? Jeg kan jo ikke for at dette skjedde i natt og frisørtimen koster nesten 1000 kr, jeg skal kun stusse tuppene. 

Jeg ligger her og er stressa  som faen pga  dette, er frisørsalongene så strenge på dette med avbestilling 24 timer før? Det er jo ingen kan for om de enten blir syke, får mensen osv samme dagen.. 

Anonymkode: ac304...af2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De setter opp en ny time, null stress.

Anonymkode: 46c34...dde

• Liker 1
Skrevet

Frisøren kan jo heller ikke noe for at duer syk, hvorfor skal de lide økonomisk tap på grunn av din sykdom? Ring og spør, men vær forberedt på at du må betale.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen som kan noe for at de får mensen nei, men de fleste har vel en viss kontroll på når den kommer og ikke, og planlegger deretter. Du kan bruke en mensenapp for eksempel.

Anonymkode: d5f79...84b

AnonymBruker
Skrevet

Du må betale uansett hva som er årsaken.

Frisørene har ikke noen forsikring eller refusjon på dette. 

Anonymkode: 6014d...595

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke måttet betale de 2 gangene jeg har blitt syk før frisørtime. Men da var det omgangssyka og Covid… de ønsker nok ikke at folk møter opp og smitter. Og ønsker de kunden tilbake, får du ny time uten gebyr. 

Anonymkode: a1b13...ed3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De setter opp en ny time, null stress.

Anonymkode: 46c34...dde

Feil

Anonymkode: 91646...a59

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ikke måttet betale de 2 gangene jeg har blitt syk før frisørtime. Men da var det omgangssyka og Covid… de ønsker nok ikke at folk møter opp og smitter. Og ønsker de kunden tilbake, får du ny time uten gebyr. 

Anonymkode: a1b13...ed3

Friøseren taper jo penger,så et gebyr er helt innfor

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da tar du en spansk en. Du ringer og sier at du har kastet opp, men føler deg mye bedre nå. Så hvis det er greit for frisøren,  så kommer du inn. Kan love seg at frisøren avlyser timen og da kan ikke du belastes for dette. Har gjort det selv når det har oppstått uforutsette ting.

Anonymkode: 17ea2...861

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har endometriose selv. Smertene ble kroniske, men var uutholdelige rundt mensen og eggløsning (bedre etter to graviditeter, heldigvis), derfor la jeg ikke ekstra avtaler til de dagene. Dette innebærer at syklusen er sånn ca stabil.

Ellers har jeg avlyst frisørtime eller andre ting på kort varsel fordi jeg har blitt syk. Det har gått fint ved at vi har satt opp ny time. Det er ikke en selvfølge at du får ny time og ingen gebyr, men mange strekker seg litt. Du må bare høre med frisøren.

Anonymkode: 3fe17...3fd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.4.2023 den 16.30):

Da tar du en spansk en. Du ringer og sier at du har kastet opp, men føler deg mye bedre nå. Så hvis det er greit for frisøren,  så kommer du inn. Kan love seg at frisøren avlyser timen og da kan ikke du belastes for dette. Har gjort det selv når det har oppstått uforutsette ting.

Anonymkode: 17ea2...861

Ja hvorfor ta ansvar nå man kan juge 🤦🏼‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...