Gjest KKK Skrevet 4. januar 2006 #1 Skrevet 4. januar 2006 Hei! Jeg har alltid trent bare step og sykling så lenge jeg har hatt kort på helsestudio. Ser at det er flere og flere jenter som også begynner med styrketrening. Hva oppnår man med styrke? Hvor mange økter bør jeg ha i uka? Hvor mange øvelser pr kroppsdel? Noen tips til øvelser? Nå trener jeg 4 økter i uka- 2 med step 1 time og sykling 1 time 2 dager i uka TIPS?
Nella Skrevet 4. januar 2006 #2 Skrevet 4. januar 2006 Styrketrening er ypperlig for å bli fastere. Ved å trene styrke opprettholder (øker litt) muskelmassen, noe som igjen opprettholder forbrenningen og du kan spise normalt uten å legge på deg. Derfor mange jenter gjør det etterhvert og særlig ved slanking når man uten styrke mister muskelmasse også og dagsforbrenningen blir lavere enn den var og det er lettere å legge på seg igjen. på www.iform.no og .nu er det flere forskjellige øvelser og artikler om det.
Fru Fomle Skrevet 4. januar 2006 #3 Skrevet 4. januar 2006 Siden du allerde er medlem på et treningssenter kan du avtale time med en treningsveileder der og få satt opp et program som passer deg og dine behov.
Gjest Virvel Skrevet 4. januar 2006 #4 Skrevet 4. januar 2006 Jeg var skikkelig pinglete da jeg begynte å trene styrke for et år siden, og derfor merket jeg også fremgang veldig fort. Det er så deilig! Og ikke minst når det har vært en annen jente før meg på apparatet som kanskje bare tar 10-15 kg, og så kommer jeg og smekker den opp til 40. Hah! (Små barn, store gleder.) Nå kan jeg holde stekepannen uten å "knekke" i håndleddet, jeg kan bære inn større vedlass, ja, jeg føler generelt at jeg orker mer i hverdagen, og ikke minst føler jeg meg så tøff når jeg ser at jeg har fått en aldri så liten muskel på overarmen høhø. Det er mye benskjørhet og drit i familien min, og belastende trening virker forebyggende. (Jeg har innsett at jeg kommer til å bli gammel etter hvert, nemlig.) Finnes det noen grunner til å ikke trene styrke? :-D
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #5 Skrevet 4. januar 2006 Ja hvorfor trene styrke når det er opplagt at det er svakhetene som bør bearbeides!
Gjest KKK Skrevet 4. januar 2006 #6 Skrevet 4. januar 2006 Tusen takk for svar! Hvor mange ganger i uka trener dere hver kroppsdel?
Gjest gjest Skrevet 4. januar 2006 #7 Skrevet 4. januar 2006 vanskelig å si... men 2-3 ganger i uka med styrke over det hele er bra.
Gjest Ananas Skrevet 5. januar 2006 #8 Skrevet 5. januar 2006 Et typisk nybegynner-program vil ha 8-9 øvelser der hver tar for seg forskjellige muskelgrupper, og apparat-øvelser vil dominere. Jeg har tatt steget videre til 2-splitt med mye frivekter. Da kan jeg trene to dager etter hverandre, og 4 dager i uka uten å overtrene. Den ene dagen trener jeg rygg og bein, den andre dagen framsida på overkroppen. Når man kommer igang føles styrketrening utrolig godt. Og så er det artig med resultater, i form av større vekter og synlige endringer på kroppen Riktig kosthold med mye protein er viktigere hvis man trener styrke enn kondisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå