AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #1 Skrevet 24. april 2023 Viser seg at barnefar, som det ble slutt med da barnet bare var 1,5 år, har utdøvd en slags form for vold mot barnet vårt på 5 år. Han har selvfølgelig mistet all omsorgsrett for barnet nå, men nå er jeg bekymret for hvilke konsekvenser dette kan få for barnet nå og senere i livet. Er barnet skadet for livet? Synes så synd i stakkars barnet mitt, og så sint på meg selv for at jeg på en eller annen måte ikke visste. Han har aldri slått barnet eller hatt intensjon om å være fysisk, ettersom han selv sier. Men har har tatt for hardt i barnet når han har blitt sint, satt barnet bestemt fra seg i sofaen, gjort så barnet har falt og slått seg osv. Jeg tror på han når han sier at han aldri har vært skikkelig brutal, da barnet aldri har hatt blåmerker osv. Barnet virker tilsynelatende til å ha det bra, og disse hendelsene har ikke skjedd hyppig ut i fra det far forteller, men jeg blir fortsatt likevel bekymret for barnet og håper ikke dette setter for store spor i livet hans. Far skal nå ta sinnemestringskurs og vil etterhvert fortsette å møte barnet jevnlig med en tredjeperson tilstede. Anonymkode: 24b22...c79 1
Japp Skrevet 25. april 2023 #2 Skrevet 25. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Viser seg at barnefar, som det ble slutt med da barnet bare var 1,5 år, har utdøvd en slags form for vold mot barnet vårt på 5 år. Han har selvfølgelig mistet all omsorgsrett for barnet nå, men nå er jeg bekymret for hvilke konsekvenser dette kan få for barnet nå og senere i livet. Er barnet skadet for livet? Synes så synd i stakkars barnet mitt, og så sint på meg selv for at jeg på en eller annen måte ikke visste. Han har aldri slått barnet eller hatt intensjon om å være fysisk, ettersom han selv sier. Men har har tatt for hardt i barnet når han har blitt sint, satt barnet bestemt fra seg i sofaen, gjort så barnet har falt og slått seg osv. Jeg tror på han når han sier at han aldri har vært skikkelig brutal, da barnet aldri har hatt blåmerker osv. Barnet virker tilsynelatende til å ha det bra, og disse hendelsene har ikke skjedd hyppig ut i fra det far forteller, men jeg blir fortsatt likevel bekymret for barnet og håper ikke dette setter for store spor i livet hans. Far skal nå ta sinnemestringskurs og vil etterhvert fortsette å møte barnet jevnlig med en tredjeperson tilstede. Anonymkode: 24b22...c79 Dette bør du ta opp med profesjonelle. Kanskje ta en prat med fastlegen og fortelle om dine bekymringer der. Lagt til: Og en klem til barnet og deg ❤️ Endret 25. april 2023 av Japp 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #3 Skrevet 25. april 2023 Det kommer helt an på barnet og hvor robust det er. Noen tåler det mest utrolige og andre får psykiske problemer av mindre enkelthendelser. Anonymkode: fb622...69f
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #4 Skrevet 25. april 2023 For all del IKKE gjør ungen din til et offer. Fokuser i stedet på at han får en god videre oppvekst og gjør ham sterk og trygg i seg selv. Anonymkode: 7f10c...59d 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #5 Skrevet 25. april 2023 Dette ville ikke jeg spilt opp til noe mer enn det allerede er gjort. Anonymkode: 2c133...bb2 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #6 Skrevet 25. april 2023 Hvor skadelig dette er avhenger av hjelpen barnet får med å prossesere dette, støtte og følelsene. Her hadde jeg tatt kontakt med legen om veien videre. Anonymkode: bfe45...4b2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #7 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette ville ikke jeg spilt opp til noe mer enn det allerede er gjort. Anonymkode: 2c133...bb2 Hva mener du? Ts Anonymkode: 24b22...c79
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #8 Skrevet 25. april 2023 Japp skrev (1 time siden): Dette bør du ta opp med profesjonelle. Kanskje ta en prat med fastlegen og fortelle om dine bekymringer der. Lagt til: Og en klem til barnet og deg ❤️ Takk. Ja, er i kontakt med fagpersoner også. Ts Anonymkode: 24b22...c79
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #9 Skrevet 25. april 2023 Hvis det kan hjelpe, jeg fikk både ris, ble lugget og knepet som barn ( 70-tallet ), samme med mine venninner. Ingen konsekvenser overhodet. Tror det blir verre hvis du hauser det voldsomt opp. Hvis ditt barn virker glad og fornøyd så synes jeg du skal forholde deg til det, istedet for å lage det stort og svært traumatiserende. Anonymkode: a2b37...be6 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #10 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvis det kan hjelpe, jeg fikk både ris, ble lugget og knepet som barn ( 70-tallet ), samme med mine venninner. Ingen konsekvenser overhodet. Tror det blir verre hvis du hauser det voldsomt opp. Hvis ditt barn virker glad og fornøyd så synes jeg du skal forholde deg til det, istedet for å lage det stort og svært traumatiserende. Anonymkode: a2b37...be6 Enig. Ungen har sikkert glemt det allerede, og kommer ikke til å få varige traumer med mindre du legger tilrette for det ved å lage en enda større sak av dette. Anonymkode: 6aea7...e55 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå