AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #1 Skrevet 24. april 2023 Leser her inne at det er mange som sliter med ulike ting. Livet er urettferdig. Noen sklir gjennom livet på et bananskall, med små humper, mens andre er skikkelig plaget med helsa. jeg har nok vært den som har sklidd gjennom livet på mange måter. Jeg har slitt litt med angst i perioder, men har hatt en god og trygg barndom, snille foreldre, søsken, venner. Er nå voksen og er gift og har egne barn, utdannelse og jobb. Flott hus og «alt på stell» likevel har jeg slitt med angst. Selv om fasaden ser fin ut utad så har alle noe de sliter med, mer elle mindre. Ingen går gjennom livet uten problemer. Det fine med å ha opplevd motgang er at en kjenner sterkere på ekte glede når en har medgang. Det er jammen mye vi skal håndtere og takle her i livet. Jeg har nettopp mistet et barn i familien vår. Ikke mitt barn, men et barn jeg er tante til. det er den største og mest inngripende smerten jeg har kjent på i hele mitt liv. Livet kan snus opp ned på et sekund, og du lurer på om livet noen gang blir normalt igjen. vi må ta vare på hverandre, på øyeblikkene. Være raus og snill. En vet ikke hva andre kjemper med vak fasaden Anonymkode: 540fa...568 3 20
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #2 Skrevet 24. april 2023 Med alderen har jeg forstått at alle familier er rammet av forferdelige kriser og hendelser, og alle mennesker sliter i løpet av livet. Jeg trodde før at jeg var en av få men alle har sitt. Kondolerer for ditt tap. Livet er hardt desverre. Anonymkode: bb2a8...82b 1 6
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #3 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Med alderen har jeg forstått at alle familier er rammet av forferdelige kriser og hendelser, og alle mennesker sliter i løpet av livet. Jeg trodde før at jeg var en av få men alle har sitt. Kondolerer for ditt tap. Livet er hardt desverre. Anonymkode: bb2a8...82b Alle har noe, og alle får noe. når en sliter selv er det så lett å tenke at alle andre har det så bra takk Anonymkode: 540fa...568 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #4 Skrevet 24. april 2023 Det var et fantastisk fint innlegg. Tusen takk! Jeg har opplevd det samme som du for mange år siden og er glad for hver dag uten dårlige nyheter. Live er forgjengelig og vi må ta vare på hvert øyeblikk vi får. Anonymkode: c9b55...cc4 6
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #5 Skrevet 24. april 2023 Livet kan være utrolig tøfft til tider. Styrken til å komme seg gjennom slike kriser finner man hvis man ønsker det som er ekte. Noe mer trenger jeg ikke å si. Anonymkode: 45d12...8e9 1
Maskinfører Skrevet 24. april 2023 #6 Skrevet 24. april 2023 Dette kan nok stemme ja hele Norge er nok bygd opp på en fasade 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #7 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Leser her inne at det er mange som sliter med ulike ting. Livet er urettferdig. Noen sklir gjennom livet på et bananskall, med små humper, mens andre er skikkelig plaget med helsa. jeg har nok vært den som har sklidd gjennom livet på mange måter. Jeg har slitt litt med angst i perioder, men har hatt en god og trygg barndom, snille foreldre, søsken, venner. Er nå voksen og er gift og har egne barn, utdannelse og jobb. Flott hus og «alt på stell» likevel har jeg slitt med angst. Selv om fasaden ser fin ut utad så har alle noe de sliter med, mer elle mindre. Ingen går gjennom livet uten problemer. Det fine med å ha opplevd motgang er at en kjenner sterkere på ekte glede når en har medgang. Det er jammen mye vi skal håndtere og takle her i livet. Jeg har nettopp mistet et barn i familien vår. Ikke mitt barn, men et barn jeg er tante til. det er den største og mest inngripende smerten jeg har kjent på i hele mitt liv. Livet kan snus opp ned på et sekund, og du lurer på om livet noen gang blir normalt igjen. vi må ta vare på hverandre, på øyeblikkene. Være raus og snill. En vet ikke hva andre kjemper med vak fasaden Anonymkode: 540fa...568 Så fint sagt ♥️. Jeg håper dere ser lyset i enden av tunnelen etterhvert, med det vonde som dere nettop har vært igjennom 🥰 Anonymkode: d97fa...93c
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #8 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Livet kan være utrolig tøfft til tider. Styrken til å komme seg gjennom slike kriser finner man hvis man ønsker det som er ekte. Noe mer trenger jeg ikke å si. Anonymkode: 45d12...8e9 Hva mener du med ønsker det som er ekte? Måten jeg står i dette på og jobber meg gjennom er å ha familie og gode venner rundt meg. Jeg har ingen falske eller dårlige venner. Men jeg styrer likevel unna noen som kan være litt voldsom med store og sterke ord. Jeg må velge ut mine som jeg kan Lene meg til i en slik tid Anonymkode: 540fa...568 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #9 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så fint sagt ♥️. Jeg håper dere ser lyset i enden av tunnelen etterhvert, med det vonde som dere nettop har vært igjennom 🥰 Anonymkode: d97fa...93c Ja jeg håper det føles litt lettere etterhvert, og det blir mer håndterbart. Nå er der fortsatt relativt ferskt, så dette tar tid før det synker inn og vi forstår hva vi står i Anonymkode: 540fa...568 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #10 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Med alderen har jeg forstått at alle familier er rammet av forferdelige kriser og hendelser, og alle mennesker sliter i løpet av livet. Jeg trodde før at jeg var en av få men alle har sitt. Kondolerer for ditt tap. Livet er hardt desverre. Anonymkode: bb2a8...82b Dette er nok helt sant. Jeg har også skjønt det litt nå i voksen alder. Og det hjelper litt å tenke på at man må gjøre det beste ut av det og glede seg over det som er fint. Alt er ikke / blir ikke helt bra eller helt dårlig. Livet er litt av alt. Og det har tatt meg lang tid å innse, vet ikke om jeg enda har akseptert det Anonymkode: 801fc...291 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #11 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Dette er nok helt sant. Jeg har også skjønt det litt nå i voksen alder. Og det hjelper litt å tenke på at man må gjøre det beste ut av det og glede seg over det som er fint. Alt er ikke / blir ikke helt bra eller helt dårlig. Livet er litt av alt. Og det har tatt meg lang tid å innse, vet ikke om jeg enda har akseptert det Anonymkode: 801fc...291 Livet er hvertfall ikke en dans på roser.. kun av og til det. man kaver og strever etter neste og neste.. men så betyr det kanskje ikke så mye likevel i det store bildet. Alle kan ikke klarte til topps, men heller stoppe en plass på midten og der en føler seg fornøyd. jeg har evner og økonomi til å ta en enda høyere utdannelse og tjene mer.. men det er ikke viktig for meg. Jeg trives veldig godt som vanlig ansatt, med kollegaene mine og det jeg har. jeg trenger ikke hytte eller båt. Anonymkode: 540fa...568
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #12 Skrevet 25. april 2023 Er jo egentlig svært begrenset hva som kan skje iløpet av et menneske liv. Finnes jo heldigvis unntak. Folk dør, ting går ikke som planlagt. Tilbringer mesteparten av tiden på en eller annen institusjon, får litt ferie. Folk flest slaver.. Anonymkode: 26e24...b31
LillaGorilla<3 Skrevet 25. april 2023 #13 Skrevet 25. april 2023 Alle man møter sliter med ting vi ikke vet noe om. Det skal man være klar over i sitt møte med andre, og før man fordømmer. Likevel kan livet være godt, til tross for vanskeligheter og kriser. Det vil man se om man bare evner å sette pris på det man har og ikke alltid jakte etter lykken alle andre steder. Denne sangen sang min mor alltid da jeg var liten, jeg finner mye sant i teksten. Det er ikke alltid lykken finnes der vi tror, vi glemmer ofte hva som faktisk er viktig. Ditt sinn monne flyve Så vide omkring Det er som du glemmer De nære ting Det er som du aldri En time har fred Du lengter bestandig Ett annet sted Du synes dine dager Er usle og grå Hva er det du søker Hva venter du på Når aldri du unner Deg rast eller ro Kan ingenting vokse Og intet gro Gå inn i din stue Hvor liten den er Så rommer den noe Ditt hjerte har kjær På ropet i skogen Skal ingen få svar Finn veien tilbake Til det du har Den lykken du søker Bak blånende fjell Kan hende du alltid Har eiet den selv Du skal ikke jage I hvileløs ring Men lær deg å elske De nære ting 3 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #14 Skrevet 25. april 2023 Maskinfører skrev (13 timer siden): Dette kan nok stemme ja hele Norge er nok bygd opp på en fasade Men de som har bygd opp landet, har ihvertfall hatt mye tøffe tider. Anonymkode: 1d169...4b3 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #15 Skrevet 25. april 2023 Jeg er ikke enig i at alle har det vondt. Anonymkode: 2c39e...f49 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #16 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg er ikke enig i at alle har det vondt. Anonymkode: 2c39e...f49 Men det er mye man ikke vet om folk. Det kan se greit ut på overflaten- men mange sliter med ulike ting likevel. Alt er ikke så rosenrødt og problemfritt som man kan tenke om andre. Det betyr ikke at folk prøver å skjule ting- men alle har sitt på en måte. Og det er lett å glemme hvis man sliter med noe- så tenker man at alt er perfekt i alle andres liv og relasjoner Anonymkode: 801fc...291 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #17 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg er ikke enig i at alle har det vondt. Anonymkode: 2c39e...f49 Helt enig. Jeg har aldri hatt det vondt hittil. Er 48 år. Anonymkode: 7f0d9...cd9 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #18 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Helt enig. Jeg har aldri hatt det vondt hittil. Er 48 år. Anonymkode: 7f0d9...cd9 Har du aldri mistet noen? Besteforeldre? Vært syk? Lei deg? Sliten? Hatt motgang? tror deg ikke Anonymkode: 540fa...568
Memorangen Skrevet 25. april 2023 #19 Skrevet 25. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (18 timer siden): Leser her inne at det er mange som sliter med ulike ting. Livet er urettferdig. Noen sklir gjennom livet på et bananskall, med små humper, mens andre er skikkelig plaget med helsa. jeg har nok vært den som har sklidd gjennom livet på mange måter. Jeg har slitt litt med angst i perioder, men har hatt en god og trygg barndom, snille foreldre, søsken, venner. Er nå voksen og er gift og har egne barn, utdannelse og jobb. Flott hus og «alt på stell» likevel har jeg slitt med angst. Selv om fasaden ser fin ut utad så har alle noe de sliter med, mer elle mindre. Ingen går gjennom livet uten problemer. Det fine med å ha opplevd motgang er at en kjenner sterkere på ekte glede når en har medgang. Det er jammen mye vi skal håndtere og takle her i livet. Jeg har nettopp mistet et barn i familien vår. Ikke mitt barn, men et barn jeg er tante til. det er den største og mest inngripende smerten jeg har kjent på i hele mitt liv. Livet kan snus opp ned på et sekund, og du lurer på om livet noen gang blir normalt igjen. vi må ta vare på hverandre, på øyeblikkene. Være raus og snill. En vet ikke hva andre kjemper med vak fasaden Anonymkode: 540fa...568 Fint skrevet❤️ Etter å ha vært gjennom flere livsomveltende kriser er det iallfall en ting jeg har lært, og det er å være takknemlig for det som faktisk er bra og å sette pris på de små tingene. Og at vi har bare dagen idag, morgendagen kan ingen vite noe om. Vær snill mot andre ja, men ikke minst snill mot deg selv❤️ Endret 25. april 2023 av Memorangen
Daria Skrevet 25. april 2023 #20 Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Har du aldri mistet noen? Besteforeldre? Vært syk? Lei deg? Sliten? Hatt motgang? tror deg ikke Anonymkode: 540fa...568 Men er det å oppleve livets normale opp- og nedturer å ha det vondt? De siste årene mine har vært ganske kjipe på en del områder - jeg har fått et par kroniske sykdommer som legger mye begrensninger på livet mitt og har betydd slutten på min deltakelse i arbeidslivet. Har det vært tungt i perioder? Absolutt. Vil jeg si at jeg har det vondt? I liten grad. Ingen har helt problemfrie liv, og man ser ikke hele bildet hos andre - det er ganske åpenbart. Derfra til å snakke om at alle har det vondt bak en fasade, som det er det egentlige indre i ethvert menneske, høres både overdramatisk og depressivt ut i mine ører. 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå