AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #1 Skrevet 24. april 2023 Er i et langvarig forhold der det til tider blir diskusjoner som eskalerer til krangler. I kranglene hender det at samboer bruker stygge ord, som feks fitte, kjerring, bitch, hold kjeft, dra til helvete, er du dum.. Jeg kjenner at dette gjør noe med meg, og jeg blir lei meg. Han vet at det ikke er akseptabelt å si disse tingene, men gjør det likevel i kampens hete. Dette skjer ca 3-4 ganger i året. Kunne dere tolerert dette? Jeg merker at det går inn på meg og at det ødelegger meg litt selvom det ikke skjer i det daglige. Burde jeg hardne litt, tåle litt mer? Anonymkode: 2e3fd...235 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #4 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei Anonymkode: 031a7...c5e Selvom det ikke skjer så ofte, og han er snill og grei ellers? Anonymkode: 2e3fd...235
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #5 Skrevet 24. april 2023 Hadde aldri aldri akseptert det! Det hadde vært rett ut for meg Anonymkode: feb50...7fe 3 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #6 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvom det ikke skjer så ofte, og han er snill og grei ellers? Anonymkode: 2e3fd...235 Det hjelper jo ikke. Tenker du man skal ha den tankegangen med fysisk vold også? Det han driver med nå er nemlig psykisk vold Anonymkode: feb50...7fe 8
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #7 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det hjelper jo ikke. Tenker du man skal ha den tankegangen med fysisk vold også? Det han driver med nå er nemlig psykisk vold Anonymkode: feb50...7fe Er det psykisk vold hvis det kun forekommer i krangler? Ikke ellers i det daglige. Kun når krangelen eskalerer Anonymkode: 2e3fd...235
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #8 Skrevet 24. april 2023 Er han snill og grei ellers så ville jeg tatt en prat med han og fortalt han at når han bruker slike ord så sårer det meg! Han må gjerne være uenig og sint, men ikke bruke de ordene. Anonymkode: af644...9ca 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #9 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er han snill og grei ellers så ville jeg tatt en prat med han og fortalt han at når han bruker slike ord så sårer det meg! Han må gjerne være uenig og sint, men ikke bruke de ordene. Anonymkode: af644...9ca Det har jeg gjort flere ganger 🥺 Anonymkode: 2e3fd...235
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #10 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det psykisk vold hvis det kun forekommer i krangler? Ikke ellers i det daglige. Kun når krangelen eskalerer Anonymkode: 2e3fd...235 Ja, en god partner skal respektere deg også når han er sint. Han skal ikke nedverdige og nedbryte deg! Anonymkode: feb50...7fe 2 8
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #11 Skrevet 24. april 2023 Hadde sagt i fra at jeg ikke aksepterer å bli kalt grove ord eller lignede. At jeg blir såret. Hadde han ikke akseptert det, hadde jeg avsluttet det Anonymkode: ecbc3...bdb 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #12 Skrevet 24. april 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Er han snill og grei ellers så ville jeg tatt en prat med han og fortalt han at når han bruker slike ord så sårer det meg! Han må gjerne være uenig og sint, men ikke bruke de ordene. Anonymkode: af644...9ca Så du vil gi en sosial klønete imbecile uten noen form for antenner en sjanse til. Tror du at han bare ble sånn med en tilfeldighet? Anonymkode: 5a691...e83 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #13 Skrevet 24. april 2023 Første gangen det skjedde, hvis jeg visste at jeg selv hadde bidratt til å eskalere veldig diskusjonen, så kunne jeg til nød ha gitt ham en ny sjanse, om vi hadde kunnet snakke rolig sammen etterpå om det som ble diskutert og hans språkbruk. Men ville også gjort det klart at jeg ikke vil akseptere å få slike uttrykk slengt mot meg noe mer. Hadde det gjentatt seg hadde det vært slutt. Siden jeg ikke bruker bidra til å få diskusjoner til å eskalere veldig, så hadde jeg mest trolig avsluttet etter første gang, såsant han ikke viste oppriktig anger og forståelse for hva han hadde gjort og lovet at det ikke skulle gjenta seg. Hadde det gjentatt seg, da hadde det vært slutt uansett. Jeg har aldri, ikke én gang fått slike ord slengt i meg av en partner, ts, og jeg er 53 år. Det han gjør er ikke akseptabelt, og det kan tyde på at han sliter med kommunikasjon, underliggende usunne holdninger og/eller lite respekt for deg, i tillegg til umodenhet. De som slår partnerne sine bare en gang i blant er ofte også snille mellom hver gang de slår... og når de slår forsøker de gjerne å snu det rundt, at det var partnerens oppførsel som gjorde det nødvendig for dem å slå. Slik er det gjerne med psykisk vold også. Anonymkode: 57312...b0b 9 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #14 Skrevet 24. april 2023 Nope. Overhode ikke. Det er langt over grensa mi. Har aldri opplevd sånn ordbruk i et forhold noensinne. Anonymkode: a0775...97c 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #15 Skrevet 24. april 2023 Det er respektløst og helt uakseptabelt i mine øyne. Hadde det skjedd én gang, så hadde jeg forklart hva jeg synes om det, og at skjer det igjen, så er det slutt. Revnende likegyldig om han synes slikt er greit, eller han hadde synes at jeg overdrev. JEG og ingen andre bestemmer hva jeg skal godta og jeg ønsker å være i et forhold. Anonymkode: 31fa0...ad4 5 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #16 Skrevet 24. april 2023 Det er veldig nedverdigende, og det vet han. Så det er psykisk vold. Det bor noe ondt i denne mannen Anonymkode: ecbc3...bdb 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #17 Skrevet 24. april 2023 Dere som sier at det er uakseptabelt og at dere hadde gjort det slutt - hva hadde dere gjort med barn i bildet? Anonymkode: 2e3fd...235
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #18 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere som sier at det er uakseptabelt og at dere hadde gjort det slutt - hva hadde dere gjort med barn i bildet? Anonymkode: 2e3fd...235 Da hadde jeg ihvertfall gjort det slutt. Barn kan ikke vokse opp i et sånt forhold! Anonymkode: a0775...97c 12
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #19 Skrevet 24. april 2023 Jeg har ved et par anledninger kalt mannen min for "drittsekk" i kampens hete. Det betyr ikke at jeg synes han er det, men jeg bare blir så sint at jeg vet ikke hvordan jeg skal utrykke meg. Nå har ikke mannen min klaget på det i ettertid da. Men hadde han sagt til meg at det sårer han så hadde jeg helt sikkert gjort alt jeg kunne for å ikke si det igjen. Men her har det kun skjedd 2 ganger på 9 år, og mannen min kalte meg "bitch" tilbake en gang😅 Poenget mitt er: 1 sjelden gang innimellom hadde JEG ikke reagert på dette. Men her skjer det jo litt hyppigere. Det er nok det at han ikke får utløp for frustrasjonen og sinnet sitt der og da. Han sier det nok ikke med intensjon om å såre? Det betyr likevel ikke at det er greit. Jeg tenker det viktigste er jo om han forsøker å jobbe med det når du forteller han at det sårer deg. Anonymkode: cc0fa...4a3
Kullsyrevann Skrevet 24. april 2023 #20 Skrevet 24. april 2023 Hvordan reagerer han når du tar igjen med samme mynt, kontra hvordan du reagerer når han oppfører seg sånn? Tok bevisst igjen på en ex som både slo i veggen og skreik meg rett opp i tryne når det klikka for han, det ga han en ubehagelig tankevekker å se meg speile atferden hans. Men for å si det åpenbare... vi er ikke sammen lenger, og jeg har null kontakt med han. Det blir ikke bedre, nei. Ikke piss vekk tid på folk som ikke har lært seg å håndtere vanskelige følelser på en normal, sunn måte. Det går an å bli rasende uten at det svartner helt for en. Man kan krangle, det er normalt å krangle når man bor tett oppå hverandre og har et intimt forhold. Men man skal alltid føle seg trygg. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå