I Grosny Skrevet 25. april 2023 #81 Del Skrevet 25. april 2023 Lærerne har 5 års mastergrad og jeg tror lærerlønna ligger under snittet for 5-årige masterutdannede. De har vel ikke noe særlig med tillegg heller, som f.eks helg og kveldstillegg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #82 Del Skrevet 25. april 2023 Jeg er adjunkt med tilleggsutdanning, har jobbet i skoleverket i 22 år nå. Jeg har ikke utbetalt 39000 (I wish!) Anonymkode: 36505...517 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 25. april 2023 #83 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvor mange år på høyskole tenker du denne helsearbeideren har? Anonymkode: 82843...4a5 Jeg har 3 år på universitetet og blir utsatt for vold på jobb, seksuell trakkasering,.trusler etc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 25. april 2023 #84 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): De visste vel lønnsnivået før de tok utdannelsen? Anonymkode: 1456d...7ab Og der var det argumentet igjen. At det er slik er ikke noe argument for at det skal fortsette å være slik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #85 Del Skrevet 25. april 2023 Gratulerer til lærerne som har snakket ned yrket sitt så mye at ingen ønsker å bli lærer lenger. Det er virkelig godt jobba! Problemet til lærerne er at de ikke forstår hvor godt de har det. Så noen over her kommentere at det bør sammenlignes med feks siviløkonomer - og at den gruppen ikke hadde en stressende hverdag. Hvilken verden lever folk i? Tror de for alvor at siviløkonomer ikke har stress, press og ansvar? Anonymkode: e0ba0...7e8 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #86 Del Skrevet 25. april 2023 39 000 utbetaltsier ingenting om lønnen.. Men en digresjon: Nå er det lavere søknad tiø lærerutdannelsen enn noen gang. Veldig trist. Det ender opp med at 19-åringene med hvileår er lærere i skolen, og at det stort sett er ufaglærte som jobber der. Vil vi virkelig det for ungene våre? Er ovrrrasket over at så mange tar så lett på barnas skolemiljø og utdanning. Når det i tillegg er så mye bråk, ufordragelig barn og ungdom dom ikke kan snakkes til uten at foreldre reagerer. Foreldre som overlater til skolen å oppdra barna. Trådene her inne viser mye om foreldres holdning til lærere, og det gjenspeiler seg i barna. Som herjer på. Trist. Dette er så viktige år for barna, og de fortjener bedreenn uutdannede unge dom lærere. Etter å ha hatt tre barn gjennom barne-/ungdomsskole må jeg si at jeg beundrer de lærerene som holder ut og er sjokkert over mange foreldre. At det er bråk og vold forundrer meg ikke i det hele tatt med så mange unnlatende foreldre. Lærerne trenger et lønnsløft for å få nok og utdannede lærere. Og slutte flukten til privat næringsliv. De må også ha muligheten for tiltak mot bråkmakerne, som utvisnibg el. Og foreldre trenger kurs i oppdra barna slik ar vi får unger som oppfører seg i stedet for bortskjemte drittunger som gjør som de vil.. Akkurat nå er det krise i skolen. Anonymkode: 3b53d...750 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #87 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Utbetalt 39 tusen, I wish! Jeg er adjunkt med max ansiennitet, 23 års erfaring og har utbetalt 32 000,-. Anonymkode: 7d041...fc8 Samme her..... Anonymkode: 6628d...fb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #88 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tvungen avspasering på de dyreste ferietidene mener du… Det sier mer om familien din enn om lærere flest. Anonymkode: 9591a...981 Tvungen avspasering på den FINESTE ferietiden, mener du. Når ungene dine også har fri. Mannen min får avspasering i november eller februar eller april. Når hele resten av familien jobber eller går på skolen. Får aldri gjort noe med de ferieukene. Regn og vind og hagl. Skulle mye heller hatt de avspaseringsukene i sommerferien, når det faktisk er sjanse for fint vær, og når ungene har fri. Nå er det en evig runddans med at vi knapt har ferie som overlapper, besteforeldre, alene hjemme ++ for å få sommerferien med skolebarn til å gå ihop. Når det er billig å reise til syden er irrelevant. Anonymkode: 6b918...4bb 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #89 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): 39 000 utbetaltsier ingenting om lønnen.. Men en digresjon: Nå er det lavere søknad tiø lærerutdannelsen enn noen gang. Veldig trist. Det ender opp med at 19-åringene med hvileår er lærere i skolen, og at det stort sett er ufaglærte som jobber der. Vil vi virkelig det for ungene våre? Er ovrrrasket over at så mange tar så lett på barnas skolemiljø og utdanning. Når det i tillegg er så mye bråk, ufordragelig barn og ungdom dom ikke kan snakkes til uten at foreldre reagerer. Foreldre som overlater til skolen å oppdra barna. Trådene her inne viser mye om foreldres holdning til lærere, og det gjenspeiler seg i barna. Som herjer på. Trist. Dette er så viktige år for barna, og de fortjener bedreenn uutdannede unge dom lærere. Etter å ha hatt tre barn gjennom barne-/ungdomsskole må jeg si at jeg beundrer de lærerene som holder ut og er sjokkert over mange foreldre. At det er bråk og vold forundrer meg ikke i det hele tatt med så mange unnlatende foreldre. Lærerne trenger et lønnsløft for å få nok og utdannede lærere. Og slutte flukten til privat næringsliv. De må også ha muligheten for tiltak mot bråkmakerne, som utvisnibg el. Og foreldre trenger kurs i oppdra barna slik ar vi får unger som oppfører seg i stedet for bortskjemte drittunger som gjør som de vil.. Akkurat nå er det krise i skolen. Anonymkode: 3b53d...750 Med den massive mediedekningen, ledet an av Utdanningsforbundet, er det ikke det minste rart at det er dårlig søkning til lærerstudiet. Det mest overraskende er nesten at de har søkere i det hele tatt. Sammenlignet med andre offentlig ansatte med lang utdanning tjener de ikke dårlig. Lønna er ikke problemet her. Anonymkode: 6b918...4bb 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #90 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Gratulerer til lærerne som har snakket ned yrket sitt så mye at ingen ønsker å bli lærer lenger. Det er virkelig godt jobba! Problemet til lærerne er at de ikke forstår hvor godt de har det. Så noen over her kommentere at det bør sammenlignes med feks siviløkonomer - og at den gruppen ikke hadde en stressende hverdag. Hvilken verden lever folk i? Tror de for alvor at siviløkonomer ikke har stress, press og ansvar? Anonymkode: e0ba0...7e8 Ja, tipper tallene trakasserer, utøver psykisk og fysisk vold og gir seg en f... i hva du sier 🙄Jeg er ikke i tvil om at siviløkonomer har en stressende hverdag. En av mine beste venner er siviløkonom, men han kunne aldri tenkt seg å jobbe i skolen likevel. Jeg elsker yrket mitt, derfor er jeg der ennå. Har jobba i over 20 år som lærer, og hatt mange fine dager på jobb. Men jeg kjenner hverdagen. Og jeg ser nå hvor mange av mine kollegaer som rømmer fra yrket. Ingen av de ser seg noensinne tilbake. Det er et stort varsko at det er så få søkere til utdanningen. Jeg for min del er sjeleglad mitt yngste barn snart er ferdig med skoleløpet. Og jeg stusser over at foreldre i dag ikke er mer bekymra over utviklingen. Anonymkode: 36505...517 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #91 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): De visste vel lønnsnivået før de tok utdannelsen? Anonymkode: 1456d...7ab Bedre uten lærere du synes du? Forklar meg gjerne hvorfor lønnsnivået er slik igjen? Anonymkode: ebdeb...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #92 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bedre uten lærere du synes du? Forklar meg gjerne hvorfor lønnsnivået er slik igjen? Anonymkode: ebdeb...bca Da skulle det stå der 😀 Anonymkode: ebdeb...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #93 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): De har veldig bra lønn.Er så lei av den klagingen fra lærerne. Anonymkode: aa91d...1fa I motsetning til lærere er de fleste ferdig med arbeidsdagen når de går fra jobb. Anonymkode: 974d3...a38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #94 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Fordi de blir spyttet på og slått av elever. Anonymkode: 2f21d...72e Da må man begynne å gi konsekvenser som svir. Ikke sette en diagnose på de og synes synd på de! Anonymkode: 579d3...551 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #95 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): I motsetning til lærere er de fleste ferdig med arbeidsdagen når de går fra jobb. Anonymkode: 974d3...a38 Det er veldig mange som ikke er ferdig med arbeidsdagen når de går fra jobb. Lærere er ingen enestående mennesker. De tjener godt og har fri og ferie støtt. Anonymkode: 579d3...551 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #96 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): 39.000 kr netto er ikke lavtlønnet, de burde prøvd seg med halvparten utbetalt - det er lite. Anonymkode: 8d624...4e1 Jeg er ingeniør i privat sektor og har ikke så mye utbetalt. Anonymkode: b63b4...d51 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #97 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Haha! I WISH Jeg er adjunkt med opprykk, fire års lærerutdanning, to år tilleggsutdanning og et år videreutdanning. Selv med tillegg for trinnleder og kontaktlærer tjener jeg rundt 500k i året 😂 Dagens Anonymkode: c4f2c...3d8 Rundt 500 er....? Adjunkt med opprykk får minst 550 Anonymkode: 6c9fa...e08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #98 Del Skrevet 25. april 2023 35 minutter siden, AnonymBruker said: Gratulerer til lærerne som har snakket ned yrket sitt så mye at ingen ønsker å bli lærer lenger. Det er virkelig godt jobba! Problemet til lærerne er at de ikke forstår hvor godt de har det. Så noen over her kommentere at det bør sammenlignes med feks siviløkonomer - og at den gruppen ikke hadde en stressende hverdag. Hvilken verden lever folk i? Tror de for alvor at siviløkonomer ikke har stress, press og ansvar? Anonymkode: e0ba0...7e8 Jeg er siviløkonom på fastlønn i særskilt fristilt stilling, og jeg jobber langt over 50 timer i uken for å komme gjennom alle oppgaver uten noen kompensasjon for merarbeidet . I tillegg har jeg mye ansvar, en meget stressende arbeidshverdag, må være tilgjengelig 24/7 da vi jobber mot USA, samt kun 5 uker ferie. Men selvfølgelig lærerne har det jo så mye verre enn alle andre ifølge dem selv. Mannen min er lektor og jobber på ungdomsskolen med 685000 kr i årslønn. Han drar alltid senere enn meg på jobb, og kommer alltid tidligere hjem enn meg, i tillegg er det jeg som sitter mest å jobber på kvelder og helger selvom han også jobber noe på kveld og helg. Han klaget mye på lønn og arbeidsvilkår før han traff meg ifølge han selv, men etter å ha sett hvordan min arbeidshverdag er har han virkelig begynt å sette pris på å jobbe som lærer, ha lang sommerferie/avspassering, fri i jul, fri påske og delvis fri i høst og vinterferie (her bruker han ofte en dag å rette prøver ol). Anonymkode: 1ed36...15f 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #99 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Fordi de blir spyttet på og slått av elever. Anonymkode: 2f21d...72e Å da hjelper det å få bedre betalt? Anonymkode: f5f60...003 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #100 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Fordi de blir spyttet på og slått av elever. Anonymkode: 2f21d...72e Hvis man opplever det, skal man si opp jobben med en gang. Hvorfor velger de å bli da? Hilsen lærer. Anonymkode: 6c9fa...e08 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå