AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #1 Skrevet 24. april 2023 Hvis du får et hjerte av en mann som svar på noe, der det ville vært naturlig å svare med tommel opp eller "ok", hvordan ville du tolket det? Anonymkode: 68f36...f64
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #2 Skrevet 24. april 2023 Tolker det ikke i det hele tatt. Noen menn er smiley menn som drysser hjerter, stjerner og smilefjes i alle himmelretninger, andre skriver et lite hjertelig punktum uten at jeg tolker noen av delene som hverken hat eller elsk. Slutt å se etter magi der det ikke finnes. Anonymkode: 3a8d3...bc0 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #3 Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tolker det ikke i det hele tatt. Noen menn er smiley menn som drysser hjerter, stjerner og smilefjes i alle himmelretninger, andre skriver et lite hjertelig punktum uten at jeg tolker noen av delene som hverken hat eller elsk. Slutt å se etter magi der det ikke finnes. Anonymkode: 3a8d3...bc0 Hvem snakket om å se etter magi? 🙄 Anonymkode: 68f36...f64
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #4 Skrevet 26. april 2023 Det kommer veldig an på mannen. Jeg kjenner flere voksne menn som ikke helt behersker emoji-sjangeren, og sprer rundt seg med hjerter, latter, dyr og ting som ikke alltid gir helt mening for mottaker. Men jeg tolker det i beste mening og skjønner hva de vil fram til likevel. Anonymkode: b3df0...39f 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #5 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (På 24.4.2023 den 23.18): Hvis du får et hjerte av en mann som svar på noe, der det ville vært naturlig å svare med tommel opp eller "ok", hvordan ville du tolket det? Anonymkode: 68f36...f64 Ville tolket at han hadde fått kjeft tidligere bare for å bruke tommel opp eller OK. Anonymkode: d00f0...831 1
Veggdyret Skrevet 26. april 2023 #6 Skrevet 26. april 2023 Jeg tenker at dersom en person svarer med en emoji, så trenger man ikke å si noe mer. En emoji uten noen annen tekst er, for meg, en samtaleavslutning. Typiske settinger: - en kollega ber om hjelp til å finne et dokument, jeg sender dokumentet, jeg får et hjerte tilbake - samtalen er over, Hjertet er en "takk for hjelpen" og jeg ser ingen grunn til å anerkjenne at han takket. - jeg sender et bilde av katta eller noe sånt til en kamerat/slektning, eller jeg sender et morsomt meme, eller en video jeg tror han vil like, han svarer med et hjerte - tolker hjertet som at han sier "så søt, så kult" - igjen ikke noe som trenger å svares på. - jeg sender en tekst av typen "jeg tenker på deg, håper du blir frisk snart, lykke til på eksamen, lykke til med daten" og får et hjerte tilbake - igjen, hjertet betyr "takk" og trenger ikke svares på. Dersom hjertet ikke er SVAR på noe, men kommer helt ut av det blå, så svarer jeg. Kanskje "takk" dersom jeg tolker det som et "håper du blir frisk snart, kondolerer, etc" eller et hjerte eller en setning tilbake dersom det er noen jeg har noe på gang med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå