Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det i det hele tatt mulig for meg å møte ny partner, når jeg har 100% ansvar for barnet. Jeg har mulighet for barnevakt av bestemor, men barnet har allerede en del barnevakt pga min jobb (kveld 1 gang i uka).

Det sitter langt inne å skulle prioritere å date folk jeg ikke kjenner framfor å tilbringe tid med barnet mitt. Barnet er 2 år. Jeg er 32 og drømmer egentlig om å møte en ny og få en større familie. Jeg ønsker meg flere barn, og  har en drøm om familielivet. 

Jeg har tinder, men har ikke vært på date med noen pga denne følelsen. Jeg syns tinder er utrolig uinspirerende og tenker at man må date veldig mange, det ønsker jeg ikke å bruke tida mi på. Men vil gjerne møte en på mer naturlig vis.

Jeg drømmer om et rolig familieliv, drømmelivet mitt ville vært i et hus litt utenfor byen, dyrke mine idealer om en enkel livsstil, dyrke litt egen mat, jobbe redusert og tilbringe masse tid hjemme og med barna. Miljøvennlig livsstil. La barna utfolde seg masse i naturen. Er nok litt hippie. Ønsker å møte en mann som har samme livsstil, men hvor kan jeg treffe han, som ikke innebærer masse dating? 

Anonymkode: 6fd1c...9a9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det i det hele tatt mulig for meg å møte ny partner, når jeg har 100% ansvar for barnet....

Jeg drømmer om et rolig familieliv, drømmelivet mitt ville vært i et hus litt utenfor byen, dyrke mine idealer om en enkel livsstil, dyrke litt egen mat, jobbe redusert og tilbringe masse tid hjemme og med barna. Miljøvennlig livsstil. La barna utfolde seg masse i naturen. Er nok litt hippie. Ønsker å møte en mann som har samme livsstil, men hvor kan jeg treffe han, som ikke innebærer masse dating? 

Det letteste er nok å først oppfylle sine egne drømmer angående hvordan du vil bo og jobbe, og så finne en mann som matcher livet du allerede lever. 

Anonymkode: 3b15c...376

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det letteste er nok å først oppfylle sine egne drømmer angående hvordan du vil bo og jobbe, og så finne en mann som matcher livet du allerede lever. 

Hmm, jeg er ikke så sikker på det.

Jeg ønsker ikke å leve på den måten uten en mann og flere barn. Det er et to-foreldre-prosjekt. Mann er liksom en del av den pakka, det ville blitt altfor dyrt og krevende å leve sånn alene. Livet vi lever nå er fint altså, jeg har en jobb jeg trives godt i, og vi bor i en liten og koselig leilighet med mange venner rundt oss. Om jeg ikke får en mann og flere barn, er jeg veldig fornøyd med å fortsette dette livet. Men jeg drømmer som sagt om å leve det "enkle livet" og få flere barn og en mann, og har ikke veldig mange år på meg hvis jeg skal gjennomføre det.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hmm, jeg er ikke så sikker på det.

Jeg ønsker ikke å leve på den måten uten en mann og flere barn. Det er et to-foreldre-prosjekt. Mann er liksom en del av den pakka, det ville blitt altfor dyrt og krevende å leve sånn alene. Livet vi lever nå er fint altså, jeg har en jobb jeg trives godt i, og vi bor i en liten og koselig leilighet med mange venner rundt oss. Om jeg ikke får en mann og flere barn, er jeg veldig fornøyd med å fortsette dette livet. Men jeg drømmer som sagt om å leve det "enkle livet" og få flere barn og en mann, og har ikke veldig mange år på meg hvis jeg skal gjennomføre det.

Ts

Det andre realistiske alternativet er å finne en mann som allerede lever et enkelt liv, og har skaffet seg et hus/gård, jobb og nettverk på bygda.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva med barnefaren – liksom? 

Anonymkode: ef4e3...703

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det enkleste mtp. mangel på tid er å finne en mann i en lignende situasjon som har barn på samme alder selv og forstår at du ikke har så mye tid til å prioritere ham.

Hvis du mener alvor med den drømmen så bør du lete etter en mann med samme drøm. Ikke som jattet med i datingfasen, men som faktisk mener alvor. 

Å finne en kombinasjon av disse, eventuelt en mann uten barn som aksepterer at du ikke har så mye tid, som samtidig drømmer om det livet du skisserer er nok ikke det enkleste, men du skal ikke se bort fra at han finnes og at han dukker opp. 

Ta tiden til hjelp og ikke gå for det første og beste du finner. Velg stefar til barnet ditt med omhu ❤️

Anonymkode: e5f46...e4f

AnonymBruker
Skrevet

Å treffe den rette uten at det innebærer masse dating, spør du etter... vel, hadde det vært en enkel og riktig oppskrift på det, ville vel ikke folk hatt sånt behov for datingapper. Da kunne folk spart seg for mye og gått rett til målet hver gang.

Det er rett og slett ingen trylleformel og oppskrift på det. Man må prøve seg frem.

Siden du ikke så lett kommer ut av huset med en toåring hjemme, vil jeg jo nesten si at nettdating er det enkleste stedet for deg å starte. Du kan skrive en ærlig profil der, forklare kort hva du ser etter og drømmer om, og avslutte med spørsmålet; "finnes det en mann der ute som ønsker det samme for fremtiden som meg?" 

Anonymkode: 4240a...9fe

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg tror det lureste er å finne et mlijø hvor folk lever som du beskriver og se om du faller for en av dem etterhvert. Jeg har ingen tro på å lete etter en slik mann som et prosjekt i seg selv. For det første riskerer du at han jatter med for å få deg på kroken. For det andre er det en del mennesker som sikter høyere enn å bli valgt av grunnene du nevner. De er på en måte overfladiske hvis man sammenligner med å bli valgt fordi man er en unik person.

Hvis du er miljøverner så er du sikkert medlem i en god del organisasjoner allerede. Jeg ville begynt på arrangementene deres.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kreativt - dette har sikkert ts aldri vurdert….

Anonymkode: 17011...780

• Liker 3
Skrevet

Jeg har også mest tro på å bli kjent med folk utenfor en dating-setting, men ser også at en del finner seg kjæreste på Tinder. 

Jeg tror du må slippe tanken på at det er feil å date fordi du må prioritere barnet ditt 24/7. Jeg mener helt generelt at barn ikke bare tåler, men lærer av at voksne har et visst liv utenom dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Meld deg inn i et politisk parti eller en organisasjon/lag i nærmiljøet som gjenspeiler dine verdier, interesser og livssyn. Der vil du møte likesinnede☺️ Delta på aktiviteter i nærmiljøet på dagtid hvor du kan ha med deg barnet ditt. Jeg har mer tro på å møte den rette gjennom aktiviteter og felles interesser fremfor dating apper. Følg med i lokalavisen på ting som skjer i nærmiljøet☺️ Selv var jeg i samme situasjon som deg for noen år siden. 100% alenemamma med lite nettverk rundt meg og liten mulighet til å komme meg ut hverken i helger eller på kveldstid. Var alene i 4 år før jeg møtte drømmemannen på jobb😂 Vi har nå vært gift i over 10 år.

Anonymkode: 3f960...ae2

AnonymBruker
Skrevet

Traff min helt tilfeldig på bussholdeplassen faktisk, så trenger ikke kun treffes gjennom typiske datingsettinger 😊

Anonymkode: e9245...678

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, kanskje jeg skulle blitt sammen med ham igjen. Takk for tipset! 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Nettdating kan vel funke, om du har god tålmodighet og er flink til å lese folk? Mitt inntrykk er at de fleste kvinner får nok oppmerksomhet der til å finne en ok mann om man bare leter en del. Det er vel ikke så mange andre alternativer om man er alene.

Som alenepappa har jeg heller funnet meg en ny hobby, da jeg som menn flest fant ut at nettdating ikke funker for oss. Vi trenger rett og slett andre arenaer for å ha en sjanse, og det har man jo rett og slett ikke med barnehagebarn i hus og ansvar 24/7.

Anonymkode: 033a6...e88

AnonymBruker
Skrevet

Nesodden 

Anonymkode: 31c01...438

AnonymBruker
Skrevet

Jeg traff min på et fysikalsk treningssenter der vi begge var for å trene oss opp etter skade🤠

Anonymkode: cb097...165

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...